Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   distributieriem golf 2 1300 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=16028)

kkkkkkkkkkkkkkkk 17-12-2005 14:46

distributieriem golf 2 1300
 
men maat heeft een golf 2 1300 staan. we wilden hem vandaag starten en hij starte en de distributieriem liep eraf. zou er iets kapot kunnen zijn van kleppen enzo???

Jurgen Santana 17-12-2005 15:14

Ja dat kan.

Christiaan 17-12-2005 15:16

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Ja dat kan.

:goodpost:

@kkkk*36: is wel een beetje erg weinig info... tuurlijk kan dat... kan ook zijn dat je geluk hebt gehad dat er niks krom is....

serge pot 17-12-2005 15:25

wat is de mo0torcode

vw golf 1979 17-12-2005 17:21

normaal gezien is de motorcode mh.
het kan zijn dat de kleppen krom zijn en zelfs dat de nokkenas geraakt is (als je heel veel pech hebt)

serge pot 17-12-2005 17:27

nokkenas ben ik niet bang voor (5x gelagerd) kleppen wel

vw golf 1979 17-12-2005 17:30

er is maar 1 manier om er achter te komen. alles op punt zetten, riem er op en starten.(eventueel eerst met een sleutel de motor ronddraaien) erger kan het zeker niet worden he

Fred 17-12-2005 17:35

Quote:
Originally Posted by kkkkkkkkkkkkkkkk
men maat heeft een golf 2 1300 staan. we wilden hem vandaag starten en hij starte en de distributieriem liep eraf. zou er iets kapot kunnen zijn van kleppen enzo???



Een distributie riem loopt er niet zomaar af....de poelies van een distributieriem zijn dusdanig uit gevoerd dat de riem zelfcentrerend is....de nokken op de poelies van namelijk iets bol uitgevoerd..

Is het wel de distributie riem?? Of verwar je het met de V snaar van je dynamo ??

vw golf 1979 17-12-2005 17:37

de v-snaar vd alternator kan er helemaal niet af. tenzij dat er helemaal geen spanning op zit, en dan nog...

kkkkkkkkkkkkkkkk 17-12-2005 19:21

stond gewoon ff op relantie te draaien en knapte af. en de reden is volgens mij omdat er een bout in de kap verdwaald was. als ik de kap over de distributieriem wegdeed viel er een bout uit. vanwaar die komt weet ik niet. kan ik zien of er iets geraakt is door het kleppendeksel eraf te doen

Fred 17-12-2005 22:34

Quote:
Originally Posted by vw golf 1979
de v-snaar vd alternator kan er helemaal niet af. tenzij dat er helemaal geen spanning op zit, en dan nog...


Nou en of die er af kan.....zelfs een nieuwe....

Fred 17-12-2005 22:36

Quote:
Originally Posted by kkkkkkkkkkkkkkkk
stond gewoon ff op relantie te draaien en knapte af. en de reden is volgens mij omdat er een bout in de kap verdwaald was. als ik de kap over de distributieriem wegdeed viel er een bout uit. vanwaar die komt weet ik niet. kan ik zien of er iets geraakt is door het kleppendeksel eraf te doen


Kijk dat had je er eerst niet bijverteld, de kans is inderdaad groot dat die bout er tussen gekomen is.......

Hoe zag die bout er uit???, heel toevallig een lange dunne bout met aan en kant een binnenzeskant (inbus)

golf mkII 16v 18-12-2005 19:57

Quote:
Originally Posted by kkkkkkkkkkkkkkkk
stond gewoon ff op relantie te draaien en knapte af. en de reden is volgens mij omdat er een bout in de kap verdwaald was. als ik de kap over de distributieriem wegdeed viel er een bout uit. vanwaar die komt weet ik niet. kan ik zien of er iets geraakt is door het kleppendeksel eraf te doen

kleppendeksel er af en de kleppen kontroleren indrukken met een kunstof wig kijken of hij terug komt

Rallye-VR6t 18-12-2005 20:04

Quote:
Originally Posted by vw golf 1979
er is maar 1 manier om er achter te komen. alles op punt zetten, riem er op en starten.(eventueel eerst met een sleutel de motor ronddraaien) erger kan het zeker niet worden he



Grapje zeker?

Een klepgeleider die gebroken is, kan in de verbrandingskamer komen.
Kun je naast een kop revisie, ook voor nieuwe zuigers.
:D

serge pot 18-12-2005 20:05

oftewel kop lossen en kijken maar

kkkkkkkkkkkkkkkk 21-12-2005 23:55

ik heb kleppendeksel gedemonteerd en nokkenas en er zijn 2 kleppen die krom zijn. wat is hieraan te doen??
kop eraf en nieuwe kleppen erin en weet iemand de prijs hiervan en natuurlijk ook eens vlakken dan??

Dennis@polo86c.nl 22-12-2005 10:07

Prijs? tussen niks en 1000 euro...
Hangt er vanaf wat er aan onderdelen voorhanden is, en wie het moet gaan doen.
Is zou een andere kop op de sloop voor een paar tientjes halen, kun je geen nieuwe kleppen voor kopen.
Vlakken is dan waarschijnlijk ook niet nodig (wel even controleren natuurlijk)

Rallye-VR6t 22-12-2005 10:32

Quote:
Originally Posted by kkkkkkkkkkkkkkkk
ik heb kleppendeksel gedemonteerd en nokkenas en er zijn 2 kleppen die krom zijn. wat is hieraan te doen??
kop eraf en nieuwe kleppen erin en weet iemand de prijs hiervan en natuurlijk ook eens vlakken dan??



Bij Ferweda in ongeving Friesland, kop van een 1300 met zelfde probleem voor een 250euro weer klaar.
Dus...

Ga je het zelf doen, vergeet de klepgeleiders niet!
Want je gaat nat.


All times are GMT +1. The time now is 00:02.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.