Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-12-2005, 14:46
kkkkkkkkkkkkkkkk kkkkkkkkkkkkkkkk is offline
Forum regular
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 71
Default distributieriem golf 2 1300

men maat heeft een golf 2 1300 staan. we wilden hem vandaag starten en hij starte en de distributieriem liep eraf. zou er iets kapot kunnen zijn van kleppen enzo???
Reply With Quote
  #2  
Old 17-12-2005, 15:14
Jurgen Santana's Avatar
Jurgen Santana Jurgen Santana is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,526
Default

Ja dat kan.
__________________
WWW.MIVW.NL
Reply With Quote
  #3  
Old 17-12-2005, 15:16
Christiaan's Avatar
Christiaan Christiaan is offline
Approaching the redline...
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 9,219
Default

Quote:
Originally Posted by Jurgen Santana
Ja dat kan.



@kkkk*36: is wel een beetje erg weinig info... tuurlijk kan dat... kan ook zijn dat je geluk hebt gehad dat er niks krom is....
__________________
Cabby
Reply With Quote
  #4  
Old 17-12-2005, 15:25
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

wat is de mo0torcode
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #5  
Old 17-12-2005, 17:21
vw golf 1979's Avatar
vw golf 1979 vw golf 1979 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 434
Default

normaal gezien is de motorcode mh.
het kan zijn dat de kleppen krom zijn en zelfs dat de nokkenas geraakt is (als je heel veel pech hebt)
__________________
golf 1 '79 1.1
golf mk4 1.9tdi
Reply With Quote
  #6  
Old 17-12-2005, 17:27
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

nokkenas ben ik niet bang voor (5x gelagerd) kleppen wel
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #7  
Old 17-12-2005, 17:30
vw golf 1979's Avatar
vw golf 1979 vw golf 1979 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 434
Default

er is maar 1 manier om er achter te komen. alles op punt zetten, riem er op en starten.(eventueel eerst met een sleutel de motor ronddraaien) erger kan het zeker niet worden he
__________________
golf 1 '79 1.1
golf mk4 1.9tdi
Reply With Quote
  #8  
Old 17-12-2005, 17:35
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Question

Quote:
Originally Posted by kkkkkkkkkkkkkkkk
men maat heeft een golf 2 1300 staan. we wilden hem vandaag starten en hij starte en de distributieriem liep eraf. zou er iets kapot kunnen zijn van kleppen enzo???



Een distributie riem loopt er niet zomaar af....de poelies van een distributieriem zijn dusdanig uit gevoerd dat de riem zelfcentrerend is....de nokken op de poelies van namelijk iets bol uitgevoerd..

Is het wel de distributie riem?? Of verwar je het met de V snaar van je dynamo ??
Reply With Quote
  #9  
Old 17-12-2005, 17:37
vw golf 1979's Avatar
vw golf 1979 vw golf 1979 is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 434
Default

de v-snaar vd alternator kan er helemaal niet af. tenzij dat er helemaal geen spanning op zit, en dan nog...
__________________
golf 1 '79 1.1
golf mk4 1.9tdi
Reply With Quote
  #10  
Old 17-12-2005, 19:21
kkkkkkkkkkkkkkkk kkkkkkkkkkkkkkkk is offline
Forum regular
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 71
Default

stond gewoon ff op relantie te draaien en knapte af. en de reden is volgens mij omdat er een bout in de kap verdwaald was. als ik de kap over de distributieriem wegdeed viel er een bout uit. vanwaar die komt weet ik niet. kan ik zien of er iets geraakt is door het kleppendeksel eraf te doen
Reply With Quote
  #11  
Old 17-12-2005, 22:34
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Exclamation

Quote:
Originally Posted by vw golf 1979
de v-snaar vd alternator kan er helemaal niet af. tenzij dat er helemaal geen spanning op zit, en dan nog...


Nou en of die er af kan.....zelfs een nieuwe....
Reply With Quote
  #12  
Old 17-12-2005, 22:36
Fred Fred is offline
Postwhore
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 1,351
Default

Quote:
Originally Posted by kkkkkkkkkkkkkkkk
stond gewoon ff op relantie te draaien en knapte af. en de reden is volgens mij omdat er een bout in de kap verdwaald was. als ik de kap over de distributieriem wegdeed viel er een bout uit. vanwaar die komt weet ik niet. kan ik zien of er iets geraakt is door het kleppendeksel eraf te doen


Kijk dat had je er eerst niet bijverteld, de kans is inderdaad groot dat die bout er tussen gekomen is.......

Hoe zag die bout er uit???, heel toevallig een lange dunne bout met aan en kant een binnenzeskant (inbus)
Reply With Quote
  #13  
Old 18-12-2005, 19:57
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Quote:
Originally Posted by kkkkkkkkkkkkkkkk
stond gewoon ff op relantie te draaien en knapte af. en de reden is volgens mij omdat er een bout in de kap verdwaald was. als ik de kap over de distributieriem wegdeed viel er een bout uit. vanwaar die komt weet ik niet. kan ik zien of er iets geraakt is door het kleppendeksel eraf te doen

kleppendeksel er af en de kleppen kontroleren indrukken met een kunstof wig kijken of hij terug komt
Reply With Quote
  #14  
Old 18-12-2005, 20:04
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Quote:
Originally Posted by vw golf 1979
er is maar 1 manier om er achter te komen. alles op punt zetten, riem er op en starten.(eventueel eerst met een sleutel de motor ronddraaien) erger kan het zeker niet worden he



Grapje zeker?

Een klepgeleider die gebroken is, kan in de verbrandingskamer komen.
Kun je naast een kop revisie, ook voor nieuwe zuigers.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
  #15  
Old 18-12-2005, 20:05
serge pot's Avatar
serge pot serge pot is offline
Forum junkie
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,846
Default

oftewel kop lossen en kijken maar
__________________
kopbewerking ,pm
Reply With Quote
  #16  
Old 21-12-2005, 23:55
kkkkkkkkkkkkkkkk kkkkkkkkkkkkkkkk is offline
Forum regular
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 71
Default

ik heb kleppendeksel gedemonteerd en nokkenas en er zijn 2 kleppen die krom zijn. wat is hieraan te doen??
kop eraf en nieuwe kleppen erin en weet iemand de prijs hiervan en natuurlijk ook eens vlakken dan??
Reply With Quote
  #17  
Old 22-12-2005, 10:07
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Prijs? tussen niks en 1000 euro...
Hangt er vanaf wat er aan onderdelen voorhanden is, en wie het moet gaan doen.
Is zou een andere kop op de sloop voor een paar tientjes halen, kun je geen nieuwe kleppen voor kopen.
Vlakken is dan waarschijnlijk ook niet nodig (wel even controleren natuurlijk)
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #18  
Old 22-12-2005, 10:32
Rallye-VR6t's Avatar
Rallye-VR6t Rallye-VR6t is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 1,534
Default

Quote:
Originally Posted by kkkkkkkkkkkkkkkk
ik heb kleppendeksel gedemonteerd en nokkenas en er zijn 2 kleppen die krom zijn. wat is hieraan te doen??
kop eraf en nieuwe kleppen erin en weet iemand de prijs hiervan en natuurlijk ook eens vlakken dan??



Bij Ferweda in ongeving Friesland, kop van een 1300 met zelfde probleem voor een 250euro weer klaar.
Dus...

Ga je het zelf doen, vergeet de klepgeleiders niet!
Want je gaat nat.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 23:56.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum