![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() men maat heeft een golf 2 1300 staan. we wilden hem vandaag starten en hij starte en de distributieriem liep eraf. zou er iets kapot kunnen zijn van kleppen enzo???
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Ja dat kan.
__________________
WWW.MIVW.NL |
#4
|
||||
|
||||
![]() wat is de mo0torcode
__________________
kopbewerking ,pm |
#5
|
||||
|
||||
![]() normaal gezien is de motorcode mh.
het kan zijn dat de kleppen krom zijn en zelfs dat de nokkenas geraakt is (als je heel veel pech hebt)
__________________
golf 1 '79 1.1 golf mk4 1.9tdi |
#6
|
||||
|
||||
![]() nokkenas ben ik niet bang voor (5x gelagerd) kleppen wel
__________________
kopbewerking ,pm |
#7
|
||||
|
||||
![]() er is maar 1 manier om er achter te komen. alles op punt zetten, riem er op en starten.(eventueel eerst met een sleutel de motor ronddraaien) erger kan het zeker niet worden he
__________________
golf 1 '79 1.1 golf mk4 1.9tdi |
#8
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Een distributie riem loopt er niet zomaar af....de poelies van een distributieriem zijn dusdanig uit gevoerd dat de riem zelfcentrerend is....de nokken op de poelies van namelijk iets bol uitgevoerd.. Is het wel de distributie riem?? Of verwar je het met de V snaar van je dynamo ?? |
#9
|
||||
|
||||
![]() de v-snaar vd alternator kan er helemaal niet af. tenzij dat er helemaal geen spanning op zit, en dan nog...
__________________
golf 1 '79 1.1 golf mk4 1.9tdi |
#10
|
|||
|
|||
![]() stond gewoon ff op relantie te draaien en knapte af. en de reden is volgens mij omdat er een bout in de kap verdwaald was. als ik de kap over de distributieriem wegdeed viel er een bout uit. vanwaar die komt weet ik niet. kan ik zien of er iets geraakt is door het kleppendeksel eraf te doen
|
#11
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Nou en of die er af kan.....zelfs een nieuwe.... |
#12
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Kijk dat had je er eerst niet bijverteld, de kans is inderdaad groot dat die bout er tussen gekomen is....... Hoe zag die bout er uit???, heel toevallig een lange dunne bout met aan en kant een binnenzeskant (inbus) |
#13
|
|||
|
|||
![]() Quote:
kleppendeksel er af en de kleppen kontroleren indrukken met een kunstof wig kijken of hij terug komt |
#14
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Grapje zeker? Een klepgeleider die gebroken is, kan in de verbrandingskamer komen. Kun je naast een kop revisie, ook voor nieuwe zuigers. ![]()
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG ![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]() oftewel kop lossen en kijken maar
__________________
kopbewerking ,pm |
#16
|
|||
|
|||
![]() ik heb kleppendeksel gedemonteerd en nokkenas en er zijn 2 kleppen die krom zijn. wat is hieraan te doen??
kop eraf en nieuwe kleppen erin en weet iemand de prijs hiervan en natuurlijk ook eens vlakken dan?? |
#17
|
|||
|
|||
![]() Prijs? tussen niks en 1000 euro...
Hangt er vanaf wat er aan onderdelen voorhanden is, en wie het moet gaan doen. Is zou een andere kop op de sloop voor een paar tientjes halen, kun je geen nieuwe kleppen voor kopen. Vlakken is dan waarschijnlijk ook niet nodig (wel even controleren natuurlijk)
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#18
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Bij Ferweda in ongeving Friesland, kop van een 1300 met zelfde probleem voor een 250euro weer klaar. Dus... Ga je het zelf doen, vergeet de klepgeleiders niet! Want je gaat nat.
__________________
Rallye Club Friesland, wie anders! VRnixT naar TFSI DSG ![]() |