Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   probleem met stationair draaien 1.8 gti 16v kr 1987 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=16139)

veloken 21-12-2005 12:04

probleem met stationair draaien 1.8 gti 16v kr 1987
 
als ik mijn 16v kr van 87 start gaat die direkt naar 4000 toeren, en blijft die zo draaien ook als hij warm staat.

als ik het kleine contactje achter de warmdraairegelaar op de zijkant van de motor effe los maak en dan zakt hij naar 1000 toeren en blijft dit zo, maar als ik dit doe als hij koud staat blijft hij met moeite draaien.

en als ik hem stil leg en terug start gaat die terug naar 4000 toeren?


iemand dat probleem al gehad of is er iemand die er mij meer kan over vertellen of helpen.

de temp voelers heb ik reeds vervangen, maar em doet nog steeds hetzelfde

greetz veloken

veloken 22-12-2005 10:33

niemand?

Dennis@polo86c.nl 22-12-2005 12:03

Niet een probleem met de warmdraairegelaar?
Lijkt er wel op.

veloken 23-12-2005 07:43

kga is de extra luchtschuif en de warmdraairegelaar vervangen khoop da het 1 van de 2 is

veloken 23-12-2005 12:20

ok , kheb vandaag de warmdraairegelaar en de extra luchtschuif vervangen.

en het resultaat is nog altyd hetzelfde pfffffffffffffffffffffff

kheb wel ontdekt dat als ik de fiche van de warmdraairegelaar trek ik hetzelfde efect krijg als dat ik de fiche van het temp-tyd ccontact losmaak.

ik denk dat de informatie van het temp contact naar da stuurdoosje gaat die eruit ziet als relais en bij de andere relais zit en dat die op zijn beurt de extra luchtschuif stuurt.
maar aangezien de luchtschuif en het contact goed zijn denk ik dat het de stuurdoos is

iemand die er hetzelfde over denkt ???????

german biatch 23-12-2005 12:34

waarom hang je hem niet gewoon aan de vag-com?

Zestienkleppen 23-12-2005 12:39

Ik ben geen expert, maar ik denk een beetje met je mee:

Bij een KR wordt de warmdraairegelaar aangestuurd met de 'computer' onder de middenconsole, of niet? Daar zou een probleem kunnen zitten.

Verder kan het ook zijn dat de computer voor de warmdraairegelaar niet registreert dat de motor warm is. Dat signaal wordt geloof ik door de thermotijdschakelaar/thermoswitch verzonden. Er is een simpel testje dat je even zou kunnen doen. Het verteld je of de temperatuursensor van de thermtijdschakelaar nog goed is. Het betreft een NTC-sensor, die minder weerstand krijgt als de temperatuur hoger wordt. Ik dacht dat deze weerstand ongeveer 450 ohm is bij een graad of 70.

veloken 23-12-2005 13:00

mja de sensors zijn allemaal nieuw , en de vag-com gaat da daar op ????

veloken 23-12-2005 13:02

en waar in de middenconsole zit dat? is da da dooske da 2 maal zo groot is als een relais en eruit ziet als ne relais maar het is genen

hier een foto is het dit stuurdoosje dat je bedoeld


OakgreenVR6 23-12-2005 15:50

Dat is het regelapparaat voor je stationairloop inderdaad. Zoals ik al tegen je had gezegd op het Belgische forum zit deze of achter je middenconsole, of boven je relaisplaat.

veloken 23-12-2005 22:36

ge komt ook overal bekenden tegen he ;)

peter139 24-12-2005 08:49

ik ook even een poging doen

wat bedoel je met extra luchtschuif? Kun je hier een fototje van maken?

Naar mijn idee is de extra luchtschuif dat cilindervormige ding rechts naast je inlaatbuizen. Dit is waarschijndelijk wel het probleem. Deze extra lucht schuif is een bypass van de gasklep. Wanneer de motor koud is denkt de brandstofverdeler (spinnekop) dat de gasklep geopend staat. Hierdoor verreikt het mengsel zich en in combinatie met de extra lucht gaat de motor harder lopen.Deze klep wordt aangestuurd door een sensor aan de zijkant van de cilinderkop. Ik meende de groen/rode draad.

De foto die jij geplaatst hebt is voor de stationare toerental. Dit kastje zorgt ervoor dat je stationair toerental constant blijft waneer je bv je licht aan zet of aan het stuur draait (stuurbekrachtiging) dit ding heeft er wel mee te maken maar niet direct.
Ik hou het dus op de sensor die niet meer goed is.

Deze is door te meten met een multimeter
-bij 10 graden tussen de 1400 en 1800 ohm
-bij 60 graden tussen 220 en 280 ohm
-bij 90 graden ongeveer 100 ohm

gr

veloken 24-12-2005 10:01

thx voor de info,

maar de kheb hier zo 3 nieuwe sensoren liggen origineel vw en deze heb ik er alle 3 al in gemonteerd en getest ook.
dus de sensor is zeker nog goed

greetz veloken

golf mkII 16v 24-12-2005 10:48

licht waarschijnlijk aan een electronica van de computer rechts onder de moterkap boven de kachel aanjager is van de ontsteking

veloken 24-12-2005 10:51

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
licht waarschijnlijk aan een electronica van de computer rechts onder de moterkap boven de kachel aanjager is van de ontsteking

het is deze die jij bedoeld he


deze zal ik ook eens vervangen maar ben er niet zeker van dat het deze is

golf mkII 16v 24-12-2005 10:54

deze regelt de vervroeging van je ontsteking en volast en nullast verijking

Zestienkleppen 24-12-2005 11:14

Ik zou voor de tips van Peter139 gaan, de ontsteking lijkt me niet het probleem. Er is een component van je auto dat de motor harder laat lopen, en dat is de warmloopregeling of de stationairtoerentalregelaar (of je gaspedaal blijft hangen ;))

veloken 24-12-2005 12:19

Quote:
Originally Posted by Zestienkleppen
Ik zou voor de tips van Peter139 gaan, de ontsteking lijkt me niet het probleem. Er is een component van je auto dat de motor harder laat lopen, en dat is de warmloopregeling of de stationairtoerentalregelaar (of je gaspedaal blijft hangen ;))


ja dat allemaal wel , maar als ik de fiche van de extra lucht schuif of die van het temp tyd contact ff losmaak dan drait em goed

en van dat contact ben ik zeker dat het een goed is en de luchtschuif ook dus moet het iets zijn da er tussen zit he

peter139 24-12-2005 23:09

Trek de stekker eens van de extra luchtscuif. Als je vervolgens in het gedeelte kijkt waar de stekker invalt zit een imbus. Hiermee kun je de klep afstellen.

61 RagTop 25-12-2005 00:20

bartje!
:D


All times are GMT +1. The time now is 23:22.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.