![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() als ik mijn 16v kr van 87 start gaat die direkt naar 4000 toeren, en blijft die zo draaien ook als hij warm staat.
als ik het kleine contactje achter de warmdraairegelaar op de zijkant van de motor effe los maak en dan zakt hij naar 1000 toeren en blijft dit zo, maar als ik dit doe als hij koud staat blijft hij met moeite draaien. en als ik hem stil leg en terug start gaat die terug naar 4000 toeren? iemand dat probleem al gehad of is er iemand die er mij meer kan over vertellen of helpen. de temp voelers heb ik reeds vervangen, maar em doet nog steeds hetzelfde greetz veloken |
#2
|
||||
|
||||
![]() niemand?
|
#3
|
|||
|
|||
![]() Niet een probleem met de warmdraairegelaar?
Lijkt er wel op.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#4
|
||||
|
||||
![]() kga is de extra luchtschuif en de warmdraairegelaar vervangen khoop da het 1 van de 2 is
|
#5
|
||||
|
||||
![]() ok , kheb vandaag de warmdraairegelaar en de extra luchtschuif vervangen.
en het resultaat is nog altyd hetzelfde pfffffffffffffffffffffff kheb wel ontdekt dat als ik de fiche van de warmdraairegelaar trek ik hetzelfde efect krijg als dat ik de fiche van het temp-tyd ccontact losmaak. ik denk dat de informatie van het temp contact naar da stuurdoosje gaat die eruit ziet als relais en bij de andere relais zit en dat die op zijn beurt de extra luchtschuif stuurt. maar aangezien de luchtschuif en het contact goed zijn denk ik dat het de stuurdoos is iemand die er hetzelfde over denkt ??????? |
#6
|
||||
|
||||
![]() waarom hang je hem niet gewoon aan de vag-com?
|
#7
|
|||
|
|||
![]() Ik ben geen expert, maar ik denk een beetje met je mee:
Bij een KR wordt de warmdraairegelaar aangestuurd met de 'computer' onder de middenconsole, of niet? Daar zou een probleem kunnen zitten. Verder kan het ook zijn dat de computer voor de warmdraairegelaar niet registreert dat de motor warm is. Dat signaal wordt geloof ik door de thermotijdschakelaar/thermoswitch verzonden. Er is een simpel testje dat je even zou kunnen doen. Het verteld je of de temperatuursensor van de thermtijdschakelaar nog goed is. Het betreft een NTC-sensor, die minder weerstand krijgt als de temperatuur hoger wordt. Ik dacht dat deze weerstand ongeveer 450 ohm is bij een graad of 70.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#8
|
||||
|
||||
![]() mja de sensors zijn allemaal nieuw , en de vag-com gaat da daar op ????
|
#9
|
||||
|
||||
![]() en waar in de middenconsole zit dat? is da da dooske da 2 maal zo groot is als een relais en eruit ziet als ne relais maar het is genen
hier een foto is het dit stuurdoosje dat je bedoeld ![]() |
#10
|
||||
|
||||
![]() Dat is het regelapparaat voor je stationairloop inderdaad. Zoals ik al tegen je had gezegd op het Belgische forum zit deze of achter je middenconsole, of boven je relaisplaat.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6 Proud owner, since '97 |
#11
|
||||
|
||||
![]() ge komt ook overal bekenden tegen he
![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() ik ook even een poging doen
wat bedoel je met extra luchtschuif? Kun je hier een fototje van maken? Naar mijn idee is de extra luchtschuif dat cilindervormige ding rechts naast je inlaatbuizen. Dit is waarschijndelijk wel het probleem. Deze extra lucht schuif is een bypass van de gasklep. Wanneer de motor koud is denkt de brandstofverdeler (spinnekop) dat de gasklep geopend staat. Hierdoor verreikt het mengsel zich en in combinatie met de extra lucht gaat de motor harder lopen.Deze klep wordt aangestuurd door een sensor aan de zijkant van de cilinderkop. Ik meende de groen/rode draad. De foto die jij geplaatst hebt is voor de stationare toerental. Dit kastje zorgt ervoor dat je stationair toerental constant blijft waneer je bv je licht aan zet of aan het stuur draait (stuurbekrachtiging) dit ding heeft er wel mee te maken maar niet direct. Ik hou het dus op de sensor die niet meer goed is. Deze is door te meten met een multimeter -bij 10 graden tussen de 1400 en 1800 ohm -bij 60 graden tussen 220 en 280 ohm -bij 90 graden ongeveer 100 ohm gr |
#13
|
||||
|
||||
![]() thx voor de info,
maar de kheb hier zo 3 nieuwe sensoren liggen origineel vw en deze heb ik er alle 3 al in gemonteerd en getest ook. dus de sensor is zeker nog goed greetz veloken |
#14
|
|||
|
|||
![]() licht waarschijnlijk aan een electronica van de computer rechts onder de moterkap boven de kachel aanjager is van de ontsteking
|
#15
|
||||
|
||||
![]() Quote:
het is deze die jij bedoeld he ![]() deze zal ik ook eens vervangen maar ben er niet zeker van dat het deze is Last edited by veloken : 24-12-2005 at 10:56. |
#16
|
|||
|
|||
![]() deze regelt de vervroeging van je ontsteking en volast en nullast verijking
|
#17
|
|||
|
|||
![]() Ik zou voor de tips van Peter139 gaan, de ontsteking lijkt me niet het probleem. Er is een component van je auto dat de motor harder laat lopen, en dat is de warmloopregeling of de stationairtoerentalregelaar (of je gaspedaal blijft hangen
![]()
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
|
#18
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ja dat allemaal wel , maar als ik de fiche van de extra lucht schuif of die van het temp tyd contact ff losmaak dan drait em goed en van dat contact ben ik zeker dat het een goed is en de luchtschuif ook dus moet het iets zijn da er tussen zit he |
#19
|
||||
|
||||
![]() Trek de stekker eens van de extra luchtscuif. Als je vervolgens in het gedeelte kijkt waar de stekker invalt zit een imbus. Hiermee kun je de klep afstellen.
|
#20
|
||||
|
||||
![]() bartje!
![]()
__________________
Ex rides, polo g40 op th-tjes, 6n op vergulde gouden image hoepels, vento g60 unfinnished project, 61 ragtop empi look, 07 Leon plat en zwart, 08 Jetta, en nu een Lexus is220 d business luxury....oelala something went wrong :-) |