Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-12-2005, 12:04
veloken's Avatar
veloken veloken is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 44
Question probleem met stationair draaien 1.8 gti 16v kr 1987

als ik mijn 16v kr van 87 start gaat die direkt naar 4000 toeren, en blijft die zo draaien ook als hij warm staat.

als ik het kleine contactje achter de warmdraairegelaar op de zijkant van de motor effe los maak en dan zakt hij naar 1000 toeren en blijft dit zo, maar als ik dit doe als hij koud staat blijft hij met moeite draaien.

en als ik hem stil leg en terug start gaat die terug naar 4000 toeren?


iemand dat probleem al gehad of is er iemand die er mij meer kan over vertellen of helpen.

de temp voelers heb ik reeds vervangen, maar em doet nog steeds hetzelfde

greetz veloken
Reply With Quote
  #2  
Old 22-12-2005, 10:33
veloken's Avatar
veloken veloken is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 44
Default

niemand?
Reply With Quote
  #3  
Old 22-12-2005, 12:03
Dennis@polo86c.nl Dennis@polo86c.nl is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,494
Default

Niet een probleem met de warmdraairegelaar?
Lijkt er wel op.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann...
1975 Audi 50 GL
1976 Audi 50 GL
1988 Polo G40
Reply With Quote
  #4  
Old 23-12-2005, 07:43
veloken's Avatar
veloken veloken is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 44
Default

kga is de extra luchtschuif en de warmdraairegelaar vervangen khoop da het 1 van de 2 is
Reply With Quote
  #5  
Old 23-12-2005, 12:20
veloken's Avatar
veloken veloken is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 44
Default

ok , kheb vandaag de warmdraairegelaar en de extra luchtschuif vervangen.

en het resultaat is nog altyd hetzelfde pfffffffffffffffffffffff

kheb wel ontdekt dat als ik de fiche van de warmdraairegelaar trek ik hetzelfde efect krijg als dat ik de fiche van het temp-tyd ccontact losmaak.

ik denk dat de informatie van het temp contact naar da stuurdoosje gaat die eruit ziet als relais en bij de andere relais zit en dat die op zijn beurt de extra luchtschuif stuurt.
maar aangezien de luchtschuif en het contact goed zijn denk ik dat het de stuurdoos is

iemand die er hetzelfde over denkt ???????
Reply With Quote
  #6  
Old 23-12-2005, 12:34
german biatch's Avatar
german biatch german biatch is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2005
Posts: 138
Default

waarom hang je hem niet gewoon aan de vag-com?
__________________
VAG-Passionz.be
Corrado Deluxe
Golf II GTI 8V
Reply With Quote
  #7  
Old 23-12-2005, 12:39
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Ik ben geen expert, maar ik denk een beetje met je mee:

Bij een KR wordt de warmdraairegelaar aangestuurd met de 'computer' onder de middenconsole, of niet? Daar zou een probleem kunnen zitten.

Verder kan het ook zijn dat de computer voor de warmdraairegelaar niet registreert dat de motor warm is. Dat signaal wordt geloof ik door de thermotijdschakelaar/thermoswitch verzonden. Er is een simpel testje dat je even zou kunnen doen. Het verteld je of de temperatuursensor van de thermtijdschakelaar nog goed is. Het betreft een NTC-sensor, die minder weerstand krijgt als de temperatuur hoger wordt. Ik dacht dat deze weerstand ongeveer 450 ohm is bij een graad of 70.
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
  #8  
Old 23-12-2005, 13:00
veloken's Avatar
veloken veloken is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 44
Default

mja de sensors zijn allemaal nieuw , en de vag-com gaat da daar op ????
Reply With Quote
  #9  
Old 23-12-2005, 13:02
veloken's Avatar
veloken veloken is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 44
Default

en waar in de middenconsole zit dat? is da da dooske da 2 maal zo groot is als een relais en eruit ziet als ne relais maar het is genen

hier een foto is het dit stuurdoosje dat je bedoeld

Reply With Quote
  #10  
Old 23-12-2005, 15:50
OakgreenVR6's Avatar
OakgreenVR6 OakgreenVR6 is offline
Married to PC
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,671
Send a message via ICQ to OakgreenVR6 Send a message via MSN to OakgreenVR6
Default

Dat is het regelapparaat voor je stationairloop inderdaad. Zoals ik al tegen je had gezegd op het Belgische forum zit deze of achter je middenconsole, of boven je relaisplaat.
__________________
1990 Golf mkII GTI 3.0 VR6
Proud owner, since '97
Reply With Quote
  #11  
Old 23-12-2005, 22:36
veloken's Avatar
veloken veloken is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 44
Default

ge komt ook overal bekenden tegen he
Reply With Quote
  #12  
Old 24-12-2005, 08:49
peter139's Avatar
peter139 peter139 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2004
Posts: 216
Default

ik ook even een poging doen

wat bedoel je met extra luchtschuif? Kun je hier een fototje van maken?

Naar mijn idee is de extra luchtschuif dat cilindervormige ding rechts naast je inlaatbuizen. Dit is waarschijndelijk wel het probleem. Deze extra lucht schuif is een bypass van de gasklep. Wanneer de motor koud is denkt de brandstofverdeler (spinnekop) dat de gasklep geopend staat. Hierdoor verreikt het mengsel zich en in combinatie met de extra lucht gaat de motor harder lopen.Deze klep wordt aangestuurd door een sensor aan de zijkant van de cilinderkop. Ik meende de groen/rode draad.

De foto die jij geplaatst hebt is voor de stationare toerental. Dit kastje zorgt ervoor dat je stationair toerental constant blijft waneer je bv je licht aan zet of aan het stuur draait (stuurbekrachtiging) dit ding heeft er wel mee te maken maar niet direct.
Ik hou het dus op de sensor die niet meer goed is.

Deze is door te meten met een multimeter
-bij 10 graden tussen de 1400 en 1800 ohm
-bij 60 graden tussen 220 en 280 ohm
-bij 90 graden ongeveer 100 ohm

gr
Reply With Quote
  #13  
Old 24-12-2005, 10:01
veloken's Avatar
veloken veloken is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 44
Default

thx voor de info,

maar de kheb hier zo 3 nieuwe sensoren liggen origineel vw en deze heb ik er alle 3 al in gemonteerd en getest ook.
dus de sensor is zeker nog goed

greetz veloken
Reply With Quote
  #14  
Old 24-12-2005, 10:48
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

licht waarschijnlijk aan een electronica van de computer rechts onder de moterkap boven de kachel aanjager is van de ontsteking
Reply With Quote
  #15  
Old 24-12-2005, 10:51
veloken's Avatar
veloken veloken is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 44
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
licht waarschijnlijk aan een electronica van de computer rechts onder de moterkap boven de kachel aanjager is van de ontsteking

het is deze die jij bedoeld he


deze zal ik ook eens vervangen maar ben er niet zeker van dat het deze is

Last edited by veloken : 24-12-2005 at 10:56.
Reply With Quote
  #16  
Old 24-12-2005, 10:54
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

deze regelt de vervroeging van je ontsteking en volast en nullast verijking
Reply With Quote
  #17  
Old 24-12-2005, 11:14
Zestienkleppen Zestienkleppen is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,137
Default

Ik zou voor de tips van Peter139 gaan, de ontsteking lijkt me niet het probleem. Er is een component van je auto dat de motor harder laat lopen, en dat is de warmloopregeling of de stationairtoerentalregelaar (of je gaspedaal blijft hangen )
__________________
2006 BMW 320d Touring
2001 Golf Mk4 Variant 1.6 16v
Reply With Quote
  #18  
Old 24-12-2005, 12:19
veloken's Avatar
veloken veloken is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 44
Default

Quote:
Originally Posted by Zestienkleppen
Ik zou voor de tips van Peter139 gaan, de ontsteking lijkt me niet het probleem. Er is een component van je auto dat de motor harder laat lopen, en dat is de warmloopregeling of de stationairtoerentalregelaar (of je gaspedaal blijft hangen )


ja dat allemaal wel , maar als ik de fiche van de extra lucht schuif of die van het temp tyd contact ff losmaak dan drait em goed

en van dat contact ben ik zeker dat het een goed is en de luchtschuif ook dus moet het iets zijn da er tussen zit he
Reply With Quote
  #19  
Old 24-12-2005, 23:09
peter139's Avatar
peter139 peter139 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: May 2004
Posts: 216
Default

Trek de stekker eens van de extra luchtscuif. Als je vervolgens in het gedeelte kijkt waar de stekker invalt zit een imbus. Hiermee kun je de klep afstellen.
Reply With Quote
  #20  
Old 25-12-2005, 00:20
61 RagTop's Avatar
61 RagTop 61 RagTop is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jun 2004
Posts: 836
Default

bartje!
__________________
Ex rides, polo g40 op th-tjes, 6n op vergulde gouden image hoepels, vento g60 unfinnished project, 61 ragtop empi look,
07 Leon plat en zwart, 08 Jetta, en nu een Lexus is220 d business luxury....oelala something went wrong :-)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum