![]() |
Gas blijft hangen
Sinds ongeveer een week blijft het gas hangen bij mijn Golf. Voornamelijk tijdens snel acceleren. Als ik dan van omhoogschakel en gas geef, krijg ik een enorm aantal toeren zonder vermogen (tot de 4/5000), waarna hij zijn vermogen krijgt, nog even doortrekt wel vermogen gevend tot richting de 6000 om vervolgens af te zakken tot het normale niveau.
Als ik snel optrek en na het schekelen het gas compleet loslaat en de koppeling compleet loslaat en dan weer gas geef geeft ie wel normaal vermogen. Het lijkt voor mijn gevoel dat de gaskabel blijft hangen oid. Is dat het probleem of zou er nog meer aan de hand kunnen zijn? Het is een 1600 benzine/4 bak. De motorcode heb k nog niet kunnen vinden, waar moet die staan? |
kofferbaksticker?
|
ik zal zo effe checken. Geen idee waar het probleem aan kan liggen?
|
Quote:
koppeling niet goed denk ik |
Koppeling die doorslipt oid?
|
klinkt als een koppeling die hard richting zijn einde gaat
|
Op het kofferbakstickertje staat JB, hoewel op de motor zelf 1.6L staat aangegeven en een JB is een 1500 toch?
Maarre ik heb idd een koppeling die af en toe slipt en de 1ste versnelling is af en toe lastig te vinden, hoewel dat een golf kwaaltje is toch? Maar hoe ernstig moet k het probleem met de koppeling zien? Ik wil mijn auto wel klaar hebben voor een lange tocht eind augustus. |
koppelings kabel iets lossen wil nog weleens helpen
en de kabel wat smeren |
JB motor (1500) heeft 1.6 in de kop staan.
|
Quote:
dat verklaart een hoop :). thnx. Maar aangezien het probleem aan de koppeling ligt zijn waarschijnlijk de koppelingsplaten versleten neem ik aan of is er meer aan de hand? |
nog niet helemaal versleten, bij rustig rijden houdt hij het nog wel ff(oeps even).
Maar het is niet onverstandig om ze (platen en drukgroep) toch even te vervangen. |
Quote:
Wordt het een verbeterd,vergeet men het ander :D :er zit maar 1plaat in en geen meervoud Maar als het stellen met de kabel niet meer lukt,dan ind. een andere plaat en drukgroep. Niet te lang mee door rijden anders heb je kans dat je vliegwiel ook krom gaat.[warmte] |
hebben jullie een idee van kosten om het te laten doen? Of hoe lastig het is om zelf te doen, want k heb net even in de vraagbaak gekeken en k heb zelf niet alle middelen direct voor de hand om het te doen.
|
het geet het gemakelijks met een put/brug en een motortakel
|
ja...makkelijkst als je iemand erbij hebt die het al een keer gedaan heeft een een 12 kant dopje hebt voor de aandrijfassen...voor de rest heb je alleen een paar steeksleutels nodig. En een takel of een put/brug is altijd handig :)
Misschien iemand van het forum hier uit jou omgeving die je kan helpen tegen een kleine vergoeding ofzo...? |
Als je sleutelervaring hebt is het goed te doen. Heb je echter nog nooit gesleuteld (daarmee bedoel ik niet, wiel en luchtfilter gewisseld) laat het dan iemand doen die deze ervaring wel heeft
|
Quote:
en goed mee kijken en veel vragen kun je het de volgende keer zelf:Den miss. een 10mm torex voor de startmotor |
Quote:
jah, het nadeel is dat ik in de omgeving eigenlijk geen monteurs oid. ken. Dus zoals golf1gts zei: als er iemand in de omgeving van den helder/haarlem is die me wilt helpen voor een leuke vergoeding ofzow; laat het weten. Kan ik zelf ook meteen beetje leren, want k heb nog nooit een grote klus aan de auto hoeven doen. |
All times are GMT +1. The time now is 06:34. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.