Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Vento MK III (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=16)
-   -   Werking gaskleppotentiometer en brandstofpomp relais (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=23836)

Reaper Kustoms 21-08-2006 11:05

Werking gaskleppotentiometer en brandstofpomp relais
 
Zoals de titel reeds zegt:

welke functie heeft de gaskleppotentiometer en brandstofpomprelais?

regelt het relais ook de druk?

en wat doet de ontstekingsmodule?


kan 1 van de bovengenoemde delen veroorzaken dat een auto niet meer stationair loopt, maar met het gas ingedrukt inhoudt. het is net of hij te rijk loopt; bougies raken ook zwart. het blok verslikt zich als het ware als je gas geeft.

volgende zaken zijn reeds gecheckt: rotor, verdeler, bougiekabels, stappenmotor, temp.sensor, gasklep gereinigd, lambda, vacuumslangen, koudestartverstuiver.

het betreft een 2E motor.

alvast bedankt...

editionn94 21-08-2006 18:18

ik zie dat je het nog steeds niet gevonden hebt .is wel een ...probleem weet zelf ook als van.
heb je de stationair toeren stabliezator ook nog schoon gemaakt is dat ding boven je kleppen deksel . die kan ook vies zijn
bij mij schomelde de toeren na dat ik hem schoon gemaakt had liep ie beter
valt de auto nog uit bij je

Reaper Kustoms 21-08-2006 21:34

stappenmotor schoon gemaakt en ook andere geprobeerd.

stationair is niet het ergste probleem. hij sputtert extreem bij gas geven.

en ja hij valt idd uit als je gas loslaat: maar als je de temp.sensor los trekt niet zo snel. dan wil hij nog wel een paar seconden lopen stationair (echter wel te hoog).

er valt iig absoluut niet mee te rijden.


je zou het kunnen vergelijken met een afgebroken kleppenmembraan bij een tweetakt, zoals het blok loopt.

Reaper Kustoms 21-08-2006 21:36

nog een vraag:

waarvan zijn de stekkers die achter de hoofdzekering zitten, en dus onder het koelvloeistofexpansievat?

vwleusden 22-08-2006 08:04

Relais regelt je druk niet, hiervoor heb je een brandstofdrukregelaar aan het eind van je injectorrail zitten.

Gaskleppositiesensor, is eigenlijk gewoon een potentiometer. Dus jij geeft gas en de gaskleppositiesensor bepaald hoever de gasklep open staat. Dit moet hij doorgeven aan het motorregelapparaat, de waarde die hij doorgeeft is de weerstand.

Reaper Kustoms 22-08-2006 12:28

Quote:
Originally Posted by vwleusden

Gaskleppositiesensor, is eigenlijk gewoon een potentiometer. Dus jij geeft gas en de gaskleppositiesensor bepaald hoever de gasklep open staat. Dit moet hij doorgeven aan het motorregelapparaat, de waarde die hij doorgeeft is de weerstand.


en wat zijn de symptomen als zo'n ding kapot is?

ik weet dat als ik de stekker eruit trek, dat hij niet meer reageert op gas.
stel hij geeft foute waarden door, kunnen dan de bovengenoemde kwalen een gevolg zijn?

vwleusden 22-08-2006 13:28

Bij verkeerde waarden denkt je motorregelapparaat dus dat je gasklep op een andere positie staat dan dat ie daadwerkelijk is met als gevolg dat hij aan de hand van het toerental weer een bepaald aantal cc's in gaat spuiten waar dus eigenlijk geen lucht voor is of andersom (is maar een voorbeeld)

Als hij daadwerkelijk kapot is zal de auto denk ik niet starten omdat je motorregelapparaat werkt met geschakelde massa's. Als hij er één mist zal hij niet vonken en inspuiten.

Reaper Kustoms 22-08-2006 23:57

heb net gasklephuis met meter, pingelsensor en brandstofdrukregelaar vervangen.

nu loopt hij weer goed. maar niet stationair.
als ik de stekker van de stappenmotor lostrek dan werkt alles zo als het moet, echter lijkt het alsof je wat minder vermogen hebt.

ik vervang de stappenmotor nog eens en kijk dan wat hij doet. De vorige stappenmotor heb ik reeds doorverkocht, omdat ik dacht dat mijn probleem daar niet aan lag. mijn eigen terug geplaats, maar was wel een keer gevallen in zijn demontageperiode; je hoort ook iets rammelen erin... deed hij eerst niet.

denk persoonlijk dat het probleem heeft gezeten in de potentiometer, zeker als ik de woorden van VWLEUSDEN lees.

suggesties nog steeds welkom.

Ron21 23-08-2006 07:24

Stappenmotor kan een oorzaak zijn maar ik denk zelf meer een ECU die niet goed meer werkt.

Reaper Kustoms 23-08-2006 11:16

Quote:
Originally Posted by Ron21
Stappenmotor kan een oorzaak zijn maar ik denk zelf meer een ECU die niet goed meer werkt.


doe me dat niet aan.. :eek: ;)

Ron21 23-08-2006 11:24

Quote:
Originally Posted by Reaper Kustoms
doe me dat niet aan.. :eek: ;)


Is een echte digifant kwaal, sorry :redface:

Gewoon even een andere ecu proberen.

Reaper Kustoms 23-08-2006 18:05

hoe krijg je die stekker los zonder hem te slopen? zit daar een kapje op of zo? ik durf niet hard te trekken... er zit ook geen stalen klem (veiligheidspal) die je in kunt drukken zoals bij alle ander stekkers.

@ ron: heb je een zelfde probleem al eens gezien/gehad?

Ron21 23-08-2006 18:42

Er zit toch een borging op het stekkerhuis zelf ? Als je die lost komt hij door een schuivende beweging omhoog en los....toch ??

Zoals jij het beschrijft is een digifant ecu probleem, waar kom je vandaan want ik heb eventueel wel een ecu liggen

Reaper Kustoms 23-08-2006 23:25

Quote:
Originally Posted by Ron21
Er zit toch een borging op het stekkerhuis zelf ? Als je die lost komt hij door een schuivende beweging omhoog en los....toch ??

Zoals jij het beschrijft is een digifant ecu probleem, waar kom je vandaan want ik heb eventueel wel een ecu liggen


ik zal morgen eens kijken of ik hem los krijg... kom uit zuid limburg.

alvast bedankt!

Reaper Kustoms 08-09-2006 15:41

even twee vragen. ik hoop dat jullie me weer verder kunnen helpen.

welke motorcode hoort origineel bij de df1 digifant computer met de volgende nummers:
039906024A
5WP4144

is df1 niet van golf 2???


verder....
als je de auto op contact zet slaat de benzinepomp aan. op het moment dat je de pomp niet meer hoort hoor je wel nog een soort zuigend/blazend/sissend geluid. wat kan dit zijn? ik doel overigens niet op het gezoem van de stappenmotor.

alvast bedankt alweer!!!

Reaper Kustoms 11-09-2006 08:34

Quote:
Originally Posted by Reaper Kustoms
even twee vragen. ik hoop dat jullie me weer verder kunnen helpen.

welke motorcode hoort origineel bij de df1 digifant computer met de volgende nummers:
039906024A
5WP4144

is df1 niet van golf 2???


verder....
als je de auto op contact zet slaat de benzinepomp aan. op het moment dat je de pomp niet meer hoort hoor je wel nog een soort zuigend/blazend/sissend geluid. wat kan dit zijn? ik doel overigens niet op het gezoem van de stappenmotor.

alvast bedankt alweer!!!




Niemand?

Berserker 11-09-2006 09:07

Quote:
Originally Posted by Reaper Kustoms


verder....
als je de auto op contact zet slaat de benzinepomp aan. op het moment dat je de pomp niet meer hoort hoor je wel nog een soort zuigend/blazend/sissend geluid. wat kan dit zijn? ik doel overigens niet op het gezoem van de stappenmotor.

alvast bedankt alweer!!!


de aanjager ;) :D

Ron21 11-09-2006 09:16

Quote:
Originally Posted by Reaper Kustoms
even twee vragen. ik hoop dat jullie me weer verder kunnen helpen.

welke motorcode hoort origineel bij de df1 digifant computer met de volgende nummers:
039906024A
5WP4144

is df1 niet van golf 2???


verder....
als je de auto op contact zet slaat de benzinepomp aan. op het moment dat je de pomp niet meer hoort hoor je wel nog een soort zuigend/blazend/sissend geluid. wat kan dit zijn? ik doel overigens niet op het gezoem van de stappenmotor.

alvast bedankt alweer!!!


ECU is van een audi :confused:
A100 93-94
A80 94-96
A80Q 92-94

Dit onderdeel nummer is niet in een Volkswagen gebruikt.
Dat geluid is dat niet van je bezine leiding/injectie rail/ regelaar ?

Reaper Kustoms 11-09-2006 14:00

Quote:
Originally Posted by Ron21
ECU is van een audi :confused:
A100 93-94
A80 94-96
A80Q 92-94

Dit onderdeel nummer is niet in een Volkswagen gebruikt.
Dat geluid is dat niet van je bezine leiding/injectie rail/ regelaar ?


nou das dan wel heel vreemd. hij stuurt anders een 2e motor aan... eerst altijd zonder problemen...
kan ik elke ecu van een andere 2e motor proberen?? of zou dat niet werken?

ja ik denk dat het van de injectierail komt, maar moet dat verder onderzoeken strax. zou dat ook een oorzaak kunnen zijn van het probleem?

BTW Thanx voor de super info.

Ron21 11-09-2006 14:39

Quote:
Originally Posted by Reaper Kustoms
nou das dan wel heel vreemd. hij stuurt anders een 2e motor aan... eerst altijd zonder problemen...
kan ik elke ecu van een andere 2e motor proberen?? of zou dat niet werken?

ja ik denk dat het van de injectierail komt, maar moet dat verder onderzoeken strax. zou dat ook een oorzaak kunnen zijn van het probleem?

BTW Thanx voor de super info.



Pak er maar één van een andere VW 2E motor. Deze is volgens "het bekende proggie" alleen voor audi's gebruikt.

Zit je retour en aanvoer van de brandstof niet omgewisseld ?


All times are GMT +1. The time now is 12:28.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.