#1
|
||||
|
||||
Werking gaskleppotentiometer en brandstofpomp relais
Zoals de titel reeds zegt:
welke functie heeft de gaskleppotentiometer en brandstofpomprelais? regelt het relais ook de druk? en wat doet de ontstekingsmodule? kan 1 van de bovengenoemde delen veroorzaken dat een auto niet meer stationair loopt, maar met het gas ingedrukt inhoudt. het is net of hij te rijk loopt; bougies raken ook zwart. het blok verslikt zich als het ware als je gas geeft. volgende zaken zijn reeds gecheckt: rotor, verdeler, bougiekabels, stappenmotor, temp.sensor, gasklep gereinigd, lambda, vacuumslangen, koudestartverstuiver. het betreft een 2E motor. alvast bedankt... |
#2
|
||||
|
||||
ik zie dat je het nog steeds niet gevonden hebt .is wel een ...probleem weet zelf ook als van.
heb je de stationair toeren stabliezator ook nog schoon gemaakt is dat ding boven je kleppen deksel . die kan ook vies zijn bij mij schomelde de toeren na dat ik hem schoon gemaakt had liep ie beter valt de auto nog uit bij je |
#3
|
||||
|
||||
stappenmotor schoon gemaakt en ook andere geprobeerd.
stationair is niet het ergste probleem. hij sputtert extreem bij gas geven. en ja hij valt idd uit als je gas loslaat: maar als je de temp.sensor los trekt niet zo snel. dan wil hij nog wel een paar seconden lopen stationair (echter wel te hoog). er valt iig absoluut niet mee te rijden. je zou het kunnen vergelijken met een afgebroken kleppenmembraan bij een tweetakt, zoals het blok loopt. |
#4
|
||||
|
||||
nog een vraag:
waarvan zijn de stekkers die achter de hoofdzekering zitten, en dus onder het koelvloeistofexpansievat? |
#5
|
||||
|
||||
Relais regelt je druk niet, hiervoor heb je een brandstofdrukregelaar aan het eind van je injectorrail zitten.
Gaskleppositiesensor, is eigenlijk gewoon een potentiometer. Dus jij geeft gas en de gaskleppositiesensor bepaald hoever de gasklep open staat. Dit moet hij doorgeven aan het motorregelapparaat, de waarde die hij doorgeeft is de weerstand.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#6
|
||||
|
||||
Quote:
en wat zijn de symptomen als zo'n ding kapot is? ik weet dat als ik de stekker eruit trek, dat hij niet meer reageert op gas. stel hij geeft foute waarden door, kunnen dan de bovengenoemde kwalen een gevolg zijn? |
#7
|
||||
|
||||
Bij verkeerde waarden denkt je motorregelapparaat dus dat je gasklep op een andere positie staat dan dat ie daadwerkelijk is met als gevolg dat hij aan de hand van het toerental weer een bepaald aantal cc's in gaat spuiten waar dus eigenlijk geen lucht voor is of andersom (is maar een voorbeeld)
Als hij daadwerkelijk kapot is zal de auto denk ik niet starten omdat je motorregelapparaat werkt met geschakelde massa's. Als hij er één mist zal hij niet vonken en inspuiten.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#8
|
||||
|
||||
heb net gasklephuis met meter, pingelsensor en brandstofdrukregelaar vervangen.
nu loopt hij weer goed. maar niet stationair. als ik de stekker van de stappenmotor lostrek dan werkt alles zo als het moet, echter lijkt het alsof je wat minder vermogen hebt. ik vervang de stappenmotor nog eens en kijk dan wat hij doet. De vorige stappenmotor heb ik reeds doorverkocht, omdat ik dacht dat mijn probleem daar niet aan lag. mijn eigen terug geplaats, maar was wel een keer gevallen in zijn demontageperiode; je hoort ook iets rammelen erin... deed hij eerst niet. denk persoonlijk dat het probleem heeft gezeten in de potentiometer, zeker als ik de woorden van VWLEUSDEN lees. suggesties nog steeds welkom. |
#9
|
||||
|
||||
Stappenmotor kan een oorzaak zijn maar ik denk zelf meer een ECU die niet goed meer werkt.
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo |
#10
|
||||
|
||||
Quote:
doe me dat niet aan.. |
#11
|
||||
|
||||
Quote:
Is een echte digifant kwaal, sorry Gewoon even een andere ecu proberen.
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo |
#12
|
||||
|
||||
hoe krijg je die stekker los zonder hem te slopen? zit daar een kapje op of zo? ik durf niet hard te trekken... er zit ook geen stalen klem (veiligheidspal) die je in kunt drukken zoals bij alle ander stekkers.
@ ron: heb je een zelfde probleem al eens gezien/gehad? |
#13
|
||||
|
||||
Er zit toch een borging op het stekkerhuis zelf ? Als je die lost komt hij door een schuivende beweging omhoog en los....toch ??
Zoals jij het beschrijft is een digifant ecu probleem, waar kom je vandaan want ik heb eventueel wel een ecu liggen
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo |
#14
|
||||
|
||||
Quote:
ik zal morgen eens kijken of ik hem los krijg... kom uit zuid limburg. alvast bedankt! |
#15
|
||||
|
||||
even twee vragen. ik hoop dat jullie me weer verder kunnen helpen.
welke motorcode hoort origineel bij de df1 digifant computer met de volgende nummers: 039906024A 5WP4144 is df1 niet van golf 2??? verder.... als je de auto op contact zet slaat de benzinepomp aan. op het moment dat je de pomp niet meer hoort hoor je wel nog een soort zuigend/blazend/sissend geluid. wat kan dit zijn? ik doel overigens niet op het gezoem van de stappenmotor. alvast bedankt alweer!!! Last edited by Reaper Kustoms : 08-09-2006 at 15:57. |
#16
|
||||
|
||||
Quote:
Niemand? |
#17
|
||||
|
||||
Quote:
de aanjager
__________________
Mijn project, '77 audi 50 Quote:
|
#18
|
||||
|
||||
Quote:
ECU is van een audi A100 93-94 A80 94-96 A80Q 92-94 Dit onderdeel nummer is niet in een Volkswagen gebruikt. Dat geluid is dat niet van je bezine leiding/injectie rail/ regelaar ?
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo |
#19
|
||||
|
||||
Quote:
nou das dan wel heel vreemd. hij stuurt anders een 2e motor aan... eerst altijd zonder problemen... kan ik elke ecu van een andere 2e motor proberen?? of zou dat niet werken? ja ik denk dat het van de injectierail komt, maar moet dat verder onderzoeken strax. zou dat ook een oorzaak kunnen zijn van het probleem? BTW Thanx voor de super info. |
#20
|
||||
|
||||
Quote:
Pak er maar één van een andere VW 2E motor. Deze is volgens "het bekende proggie" alleen voor audi's gebruikt. Zit je retour en aanvoer van de brandstof niet omgewisseld ?
__________________
http://www.xs4all.nl/~valo |