Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   probleem met ruitenwisser en kachel, golf 2 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=25)

Alex 18-12-2003 17:36

probleem met ruitenwisser en kachel, golf 2
 
mn meisje heeft een golf 2 1.3cl. gewoon een leuk ding.
nu heeft ze de laatste tijd last met de ruitenwissers, alleen
de normale stand doet het, interval en snel niet.
ook doet de kachel het alleen op stand 3.

wat kan dit zijn? relais? zekering?


hoor et graag

vwleusden 18-12-2003 17:55

Je heb meerdere opties... neem aan dat het niet tegelijk is gekomen.

Voor de ruitenwisser:

- wissermotor
- relais
- hendel bij stuur

Kachel:

- potmeter
- kachelmotor zelf

Antera 18-12-2003 20:52

lijkt me idd precies wat dennis zegt. Of er moet een schakelaar kapot zijn van de kachel

Alex 18-12-2003 21:05

et "leuke" is dat et eigenlijk gelijktijdig is aan komen waaien..

zal morgen es ff kijken..
alvast bedankt!


Alex




a.k.a Alex G60

Antera 18-12-2003 21:07

kan dus ook een draadbreuk zijn ofzo dit zijn geen leuke dingen om uit te zoeken

dennisv 18-12-2003 21:25

ik heb ook eens zoiets gehad en dat bleek me contact schakelaar te zijn achter het contactslot

Rallyegek 19-12-2003 13:19

dat had wolfsburg8v ook, geen licht, ruitenwisser en achterruitverwarming, dit kwam ook door het contactslot.

jeroenk 19-12-2003 13:59

Ik heb ook elektronica problemen gehad. met aanjager en dashbord verlichting, check al je massa punten, bij schakelaars even doormeten of je spanning hebt, massa van zekering kast enz enz

niels_g60-power 21-12-2003 17:57

vaak is het ruitenwisser probleem het relai en voor de kachel kan het ook wel eens de kachelweerstand zijn en als dat het is ,,meten is weten" als je een draadbreuk ofzo hebt

vwleusden 21-12-2003 22:38

Quote:
Originally Posted by niels_g60-power
,,meten is weten"


Mooi gesproken Niels... je haald me de woorden uit de mond.

Massaounten moeten idd goed schoon zijn en niet geoxideerd. Maar ik denk dat je het beste de eerst genoemde punten kan controleren waarmee je een heleboel uit kan sluiten.

Allart-Ghetta 24-12-2003 21:17

Mijn gokjes zijn:
ruitenwissermotor (de motor zelf dus) die heeft 2 snelheden, en voor interval gebruikt hij ook de snelle snelheid dacht ik.
kachel: weerstand op de kachelmotor te warm geworden en dus is de smeltzekering uitgefikt, kan je een draadje op solderen of een andere halen.

MauSeR35 25-12-2003 15:23

ja maar die zekering fikt nietzomaar door, meestal gebeurd dat omdat de aanjagermotor te zwaar loopt en dan te veel sroom moet trekken.

Allart-Ghetta 29-12-2003 21:24

Quote:
Originally Posted by MauSeR35
ja maar die zekering fikt nietzomaar door, meestal gebeurd dat omdat de aanjagermotor te zwaar loopt en dan te veel sroom moet trekken.


Mijn ervaring is dat als je hem ALTIJD aan hebt staan op standje 1 dat ie dan uitfikt.

MKII freak 03-10-2004 19:20

Ik heb het ook al een gehad en bij mij was t mijn schakelaar die het begeven had.
Good luck!

Pedaalemmer 04-10-2004 15:23

ik heb het probleem ook gehad en dat lag ook aan het contact was een of ander stekker blokje wat erachterzat wat vervangen moest worden.

MauSeR35 04-10-2004 20:55

so das weer een ouwe koei!

AZRAIL 04-10-2004 22:18

ik had dat probleem ook een enige tijd geleden, een vriend van me net zo. in bijde gevallen bleek het de weerstand op het motortje te zijn. die zorgt ervoor dat stand 1 en 2 geremd werken. stand 3 werkt op volle stroom, daar heeft ie geen weerstand nodig. vandaar dat altijd 3 wel werkt en 1+2 niet

Chrispy 05-10-2004 04:31

Quote:
Originally Posted by Allart-Ghetta
Mijn ervaring is dat als je hem ALTIJD aan hebt staan op standje 1 dat ie dan uitfikt.


alleen als je de fan niet bijhoudt. bladeren en takjes in de bak van de fan verdwijnen niet uit zichzelf.


All times are GMT +1. The time now is 02:52.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.