Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 18-12-2003, 17:36
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default probleem met ruitenwisser en kachel, golf 2

mn meisje heeft een golf 2 1.3cl. gewoon een leuk ding.
nu heeft ze de laatste tijd last met de ruitenwissers, alleen
de normale stand doet het, interval en snel niet.
ook doet de kachel het alleen op stand 3.

wat kan dit zijn? relais? zekering?


hoor et graag
Reply With Quote
  #2  
Old 18-12-2003, 17:55
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Je heb meerdere opties... neem aan dat het niet tegelijk is gekomen.

Voor de ruitenwisser:

- wissermotor
- relais
- hendel bij stuur

Kachel:

- potmeter
- kachelmotor zelf
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #3  
Old 18-12-2003, 20:52
Antera's Avatar
Antera Antera is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 770
Send a message via MSN to Antera
Default

lijkt me idd precies wat dennis zegt. Of er moet een schakelaar kapot zijn van de kachel
__________________
HUIDIGE RIDE:
Skoda Octavia 1 VRS '11-
Reply With Quote
  #4  
Old 18-12-2003, 21:05
Alex's Avatar
Alex Alex is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 670
Send a message via MSN to Alex
Default

et "leuke" is dat et eigenlijk gelijktijdig is aan komen waaien..

zal morgen es ff kijken..
alvast bedankt!


Alex




a.k.a Alex G60
Reply With Quote
  #5  
Old 18-12-2003, 21:07
Antera's Avatar
Antera Antera is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 770
Send a message via MSN to Antera
Default

kan dus ook een draadbreuk zijn ofzo dit zijn geen leuke dingen om uit te zoeken
__________________
HUIDIGE RIDE:
Skoda Octavia 1 VRS '11-
Reply With Quote
  #6  
Old 18-12-2003, 21:25
dennisv dennisv is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1
Default

ik heb ook eens zoiets gehad en dat bleek me contact schakelaar te zijn achter het contactslot
Reply With Quote
  #7  
Old 19-12-2003, 13:19
Rallyegek Rallyegek is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 651
Send a message via MSN to Rallyegek
Default

dat had wolfsburg8v ook, geen licht, ruitenwisser en achterruitverwarming, dit kwam ook door het contactslot.
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan)
Caddy mk1 1983 (daily)
Passat variant 1981 (project)
Audi 100 td 1987 (motor donor)
Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto)
Reply With Quote
  #8  
Old 19-12-2003, 13:59
jeroenk's Avatar
jeroenk jeroenk is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 121
Send a message via MSN to jeroenk
Default

Ik heb ook elektronica problemen gehad. met aanjager en dashbord verlichting, check al je massa punten, bij schakelaars even doormeten of je spanning hebt, massa van zekering kast enz enz
__________________
Nothing Beatz a F&I GTI driver
>> 1 of the 200 <<
Reply With Quote
  #9  
Old 21-12-2003, 17:57
niels_g60-power's Avatar
niels_g60-power niels_g60-power is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,131
Default

vaak is het ruitenwisser probleem het relai en voor de kachel kan het ook wel eens de kachelweerstand zijn en als dat het is ,,meten is weten" als je een draadbreuk ofzo hebt
__________________
Gokken is Slecht! Wedden?!!
Reply With Quote
  #10  
Old 21-12-2003, 22:38
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,365
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Quote:
Originally Posted by niels_g60-power
,,meten is weten"


Mooi gesproken Niels... je haald me de woorden uit de mond.

Massaounten moeten idd goed schoon zijn en niet geoxideerd. Maar ik denk dat je het beste de eerst genoemde punten kan controleren waarmee je een heleboel uit kan sluiten.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
  #11  
Old 24-12-2003, 21:17
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
Default

Mijn gokjes zijn:
ruitenwissermotor (de motor zelf dus) die heeft 2 snelheden, en voor interval gebruikt hij ook de snelle snelheid dacht ik.
kachel: weerstand op de kachelmotor te warm geworden en dus is de smeltzekering uitgefikt, kan je een draadje op solderen of een andere halen.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote
  #12  
Old 25-12-2003, 15:23
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,659
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

ja maar die zekering fikt nietzomaar door, meestal gebeurd dat omdat de aanjagermotor te zwaar loopt en dan te veel sroom moet trekken.
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
Reply With Quote
  #13  
Old 29-12-2003, 21:24
Allart-Ghetta's Avatar
Allart-Ghetta Allart-Ghetta is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 961
Default

Quote:
Originally Posted by MauSeR35
ja maar die zekering fikt nietzomaar door, meestal gebeurd dat omdat de aanjagermotor te zwaar loopt en dan te veel sroom moet trekken.


Mijn ervaring is dat als je hem ALTIJD aan hebt staan op standje 1 dat ie dan uitfikt.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP
1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm
1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T
1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R
RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear
Reply With Quote
  #14  
Old 03-10-2004, 19:20
MKII freak's Avatar
MKII freak MKII freak is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2004
Posts: 342
Default

Ik heb het ook al een gehad en bij mij was t mijn schakelaar die het begeven had.
Good luck!
Reply With Quote
  #15  
Old 04-10-2004, 15:23
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

ik heb het probleem ook gehad en dat lag ook aan het contact was een of ander stekker blokje wat erachterzat wat vervangen moest worden.
Reply With Quote
  #16  
Old 04-10-2004, 20:55
MauSeR35's Avatar
MauSeR35 MauSeR35 is offline
Volksforum QUATTRO Donor
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 2,659
Send a message via MSN to MauSeR35
Default

so das weer een ouwe koei!
Reply With Quote
  #17  
Old 04-10-2004, 22:18
AZRAIL's Avatar
AZRAIL AZRAIL is offline
VW Addict
 
Join Date: Oct 2004
Posts: 504
Default

ik had dat probleem ook een enige tijd geleden, een vriend van me net zo. in bijde gevallen bleek het de weerstand op het motortje te zijn. die zorgt ervoor dat stand 1 en 2 geremd werken. stand 3 werkt op volle stroom, daar heeft ie geen weerstand nodig. vandaar dat altijd 3 wel werkt en 1+2 niet
Reply With Quote
  #18  
Old 05-10-2004, 04:31
Chrispy's Avatar
Chrispy Chrispy is offline
Old Fart
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 931
Default

Quote:
Originally Posted by Allart-Ghetta
Mijn ervaring is dat als je hem ALTIJD aan hebt staan op standje 1 dat ie dan uitfikt.


alleen als je de fan niet bijhoudt. bladeren en takjes in de bak van de fan verdwijnen niet uit zichzelf.
__________________
Eigen volkswagens eerst !!!
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 02:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum