![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() mn meisje heeft een golf 2 1.3cl. gewoon een leuk ding.
nu heeft ze de laatste tijd last met de ruitenwissers, alleen de normale stand doet het, interval en snel niet. ook doet de kachel het alleen op stand 3. wat kan dit zijn? relais? zekering? hoor et graag |
#2
|
||||
|
||||
![]() Je heb meerdere opties... neem aan dat het niet tegelijk is gekomen.
Voor de ruitenwisser: - wissermotor - relais - hendel bij stuur Kachel: - potmeter - kachelmotor zelf
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#3
|
||||
|
||||
![]() lijkt me idd precies wat dennis zegt. Of er moet een schakelaar kapot zijn van de kachel
__________________
HUIDIGE RIDE: Skoda Octavia 1 VRS '11- |
#4
|
||||
|
||||
![]() et "leuke" is dat et eigenlijk gelijktijdig is aan komen waaien..
zal morgen es ff kijken.. alvast bedankt! Alex a.k.a Alex G60 |
#5
|
||||
|
||||
![]() kan dus ook een draadbreuk zijn ofzo dit zijn geen leuke dingen om uit te zoeken
__________________
HUIDIGE RIDE: Skoda Octavia 1 VRS '11- |
#6
|
|||
|
|||
![]() ik heb ook eens zoiets gehad en dat bleek me contact schakelaar te zijn achter het contactslot
|
#7
|
|||
|
|||
![]() dat had wolfsburg8v ook, geen licht, ruitenwisser en achterruitverwarming, dit kwam ook door het contactslot.
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan) Caddy mk1 1983 (daily) Passat variant 1981 (project) Audi 100 td 1987 (motor donor) Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto) |
#8
|
||||
|
||||
![]() Ik heb ook elektronica problemen gehad. met aanjager en dashbord verlichting, check al je massa punten, bij schakelaars even doormeten of je spanning hebt, massa van zekering kast enz enz
__________________
Nothing Beatz a F&I GTI driver >> 1 of the 200 << |
#9
|
||||
|
||||
![]() vaak is het ruitenwisser probleem het relai en voor de kachel kan het ook wel eens de kachelweerstand zijn en als dat het is ,,meten is weten" als je een draadbreuk ofzo hebt
__________________
Gokken is Slecht! Wedden?!! |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Mooi gesproken Niels... je haald me de woorden uit de mond. Massaounten moeten idd goed schoon zijn en niet geoxideerd. Maar ik denk dat je het beste de eerst genoemde punten kan controleren waarmee je een heleboel uit kan sluiten.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#11
|
||||
|
||||
![]() Mijn gokjes zijn:
ruitenwissermotor (de motor zelf dus) die heeft 2 snelheden, en voor interval gebruikt hij ook de snelle snelheid dacht ik. kachel: weerstand op de kachelmotor te warm geworden en dus is de smeltzekering uitgefikt, kan je een draadje op solderen of een andere halen.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#12
|
||||
|
||||
![]() ja maar die zekering fikt nietzomaar door, meestal gebeurd dat omdat de aanjagermotor te zwaar loopt en dan te veel sroom moet trekken.
__________________
Seat Exeo ST 2.0TDI Style 2013
|
#13
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Mijn ervaring is dat als je hem ALTIJD aan hebt staan op standje 1 dat ie dan uitfikt.
__________________
2004 BMW 330cd 6MT decat DP 1998 YAMAHA YZF R1 tuned, 148 wpk en 122 Nm 1996 Piaggio SKR 180 Runner 2T 1990 Jetta Coupe 2.0 16VT GT3076R RIP 1983 Golf 110+ M-TDI + 11 mm pump + PP764 + GT1749VA + 02A with 0.659 5th gear |
#14
|
||||
|
||||
![]() Ik heb het ook al een gehad en bij mij was t mijn schakelaar die het begeven had.
Good luck! |
#15
|
||||
|
||||
![]() ik heb het probleem ook gehad en dat lag ook aan het contact was een of ander stekker blokje wat erachterzat wat vervangen moest worden.
|
#16
|
||||
|
||||
![]() so das weer een ouwe koei!
|
#17
|
||||
|
||||
![]() ik had dat probleem ook een enige tijd geleden, een vriend van me net zo. in bijde gevallen bleek het de weerstand op het motortje te zijn. die zorgt ervoor dat stand 1 en 2 geremd werken. stand 3 werkt op volle stroom, daar heeft ie geen weerstand nodig. vandaar dat altijd 3 wel werkt en 1+2 niet
|
#18
|
||||
|
||||
![]() Quote:
alleen als je de fan niet bijhoudt. bladeren en takjes in de bak van de fan verdwijnen niet uit zichzelf.
__________________
Eigen volkswagens eerst !!! |