Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   rechte pijp onder een g60 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=33702)

NeFReT 02-08-2007 23:58

rechte pijp onder een g60
 
hoor/lees wel es dat het slecht is voor je g-lader.

is dit waar?

en zojah,waarom?

hoor het graag.

alvast bedankt.

breadfan83 03-08-2007 00:03

Je hebt tegendruk nodig (koppel).

Maar voor geblazen en ongeblazen zit je met het verschil dat de geblazen motor er ook bij gebaat is de lucht zo snel als mogelijk weg te werken omdat ie dan niet / minder tegenwerkende krachen heeft.
De ongeblazen motor heeft een tegenkoppel nodig, gelijk aan het koppel van de motor, dus voor de pijp is een bepaalde beperking van de dikte beter.

Enige dat ik me kan voorstellen waarom het slecht zou zijn voor je lader is doordat de lader langer doordraait nadat de druk afneemt, omdat er ook minder tegendruk is. Maar hoe dit precies slecht kan zijn...

NeFReT 03-08-2007 00:11

bedankt voor je snelle respons/uitleg.

hoe bedoel je met dat de lader langer doordraait naarmate de druk afneemt?:S

Lexo 03-08-2007 07:04

Quote:
Originally Posted by breadfan83

Enige dat ik me kan voorstellen waarom het slecht zou zijn voor je lader is doordat de lader langer doordraait nadat de druk afneemt, omdat er ook minder tegendruk is. Maar hoe dit precies slecht kan zijn...



Een G-lader is geen turbo he, het is een verdringer, vergelijkbaar met een compressor. Z'n toerental is dus afhankelijk aan het toerental van de motor. Heeft nix te maken met uitlaat ofzo..

Het verhaal hierboven gaat dus niet op..

Marcski 03-08-2007 07:24

Quote:
Originally Posted by breadfan83
Je hebt tegendruk nodig (koppel).

Maar voor geblazen en ongeblazen zit je met het verschil dat de geblazen motor er ook bij gebaat is de lucht zo snel als mogelijk weg te werken omdat ie dan niet / minder tegenwerkende krachen heeft.
De ongeblazen motor heeft een tegenkoppel nodig, gelijk aan het koppel van de motor, dus voor de pijp is een bepaalde beperking van de dikte beter.



dit ook niet, want een motor met G-lader is ook geblazen ;)

Pedaalemmer 03-08-2007 08:03

dus broodje aap

NeFReT 03-08-2007 15:35

dus een rechte pijp zal geen nadelige gevolgen hebben voor mn blok en/of mn lader?

RubenD 03-08-2007 16:19

Het blok zelf is ook gewend aan een bepaalde tegendruk. Helemaal of veel minder tegendruk is ook niet lekker. Daarnaast neemt je koppel af en word je acceleratie dus minder.

Pedaalemmer 04-08-2007 14:53

Quote:
Originally Posted by RubenD
Het blok zelf is ook gewend aan een bepaalde tegendruk. Helemaal of veel minder tegendruk is ook niet lekker. Daarnaast neemt je koppel af en word je acceleratie dus minder.


spagetti eronder en klaar

KaRaKaN 04-08-2007 23:58

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
spagetti eronder en klaar

hahahaha :tongue:

Ja maar in originele spruitstuk bouwt hij toch ook wel tegendruk op?

KaRaKaN 06-08-2007 09:40

Niemand? Ik moet mijn kat eraf hebben want hij is kapot namelijk....


All times are GMT +1. The time now is 03:42.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.