Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Nieuw project, Passat 35i! (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=35311)

Benji 04-10-2007 21:20

Nieuw project, Passat 35i!
 
Nou, ik heb mezelf weer wat aangedaan, dit keer een Passat 35i van '91! Je moet toch alles een keer gehad hebben :D
Dit is de oude auto van Jettaracing (Wytze), LuNaTiK (Berend) en ik heb hem overgenomen van VW Talma (Daniël).
Probleem met de Passat is de motor, deze is dood. De bout van de voorste motorsteun is eruit getrild, daardoor is het oliefilter op het subframe geknalt, en zo is alle olie eruit gelopen. Daniël is hier iets te lang mee doorgereden, dus hij is veelste warm gelopen, lekker zonder olie.

Gisteren hebben we hem opgehaald, busje ervoor met een trekstang, en gaan! Ideaal zo'n stang, je hoeft alleen maar te sturen en ervoor te zorgen dat je niet in slaap valt :) Daarna heeft mijn schoonvader direct de carterpan eronderuit geschroefd om te kijken wat er nou mis mee was van binnen, teveel dus. Lagerschalen zien er nogal lelijk uit, en alles zit zowat in elkaar gesmolten. Dus motor moet eruit!
Ben er vanavond samen met schoonvader mee aan de gang geweest, hij is nu klaar om eruit gehaald te worden. Dit doen we met een trekker en een hef, er komen geen menselijke krachten aan te pas :D

Ook heb ik een andere motor gevonden, hier ga ik morgen even naar kijken. Het gaat om een SDI blok. Het schijnt dat je alleen de dieselpomp hoeft om te zetten van het originele, dat moet ik alleen nog even bekijken. Misschien iemand die het hier weet?

Verdere plannen zijn een verlaging en andere velgen, daarna komt de rest wel ;)

Hier een paar foto's, ook oude uit LuNaTiK zijn album:















arno Derby 04-10-2007 21:23

mooi ding!
Ben er zelf ook steeds meer overna aan t denk om zo`n auto te kopen voor het dagelijkse gebruik. Vind ze wel gaaf en veel ruimte.

Succes met alles.


gr

Mister Cool 04-10-2007 21:53

Leuke auto benji! Mooi dat hij onder ons blijft zeg maar :D . Wat zijn de plannen naast de andere motor?

Benji 04-10-2007 22:07

Hij blijft in Friesland :D
Plannen zijn dus verlagen en velgen. Eerst de velgen van de Caddy er even onder, hoerige RS4's. En dan een schroefsetje. Audio moet nog wat aan gebeuren, bestuurdersstoel moet een andere voor komen, of deze proberen op te knappen. En misschien Hella DE koplampen. Dan ben ik al een heel eind verder, maar dat zien jullie nog wel ;)

Erik 05-10-2007 07:19

35i is stoer! :cool:
Ben alleen niet zo'n fan van het front. Ben benieuwd wat je er van maakt.

Beetlefreak 05-10-2007 07:39

Blijft een stoere auto deze, en die RS4's gaan em ook wel goed staan :)

Quote:
Originally Posted by Benji
Het gaat om een SDI blok. Het schijnt dat je alleen de dieselpomp hoeft om te zetten van het originele, dat moet ik alleen nog even bekijken. Misschien iemand die het hier weet?
Volgens mij heeft een SDi net als een TDi aansturing van een motormanagement,
dus zal een mechanische pomp nodig zijn als je het MM niet overzet.

Pascal_Passat 05-10-2007 08:04

Goed bezig benji !

Ben benieuwd wat je er van gaat maken!

P.S. hou het passat35i-forum.nl ook op de hoogte he`

TTF 05-10-2007 09:26

gaaf, ik weet wellicht nog wel een golf 3 tdi met zij schade, motorisch complete auto, op de schroefset, velgen, verlichting, motorkap enz na

mocht je hem willen ombouwen naar tdi..

Jetta MaNiA 05-10-2007 09:30

Vooral dat eruit halen met de trekker :thumbup:
Echt op zijn Benji's! Komt de hef wel zo hoog? Die van Olaf kom zover niet, zou je de voorlader moeten gebruiken.

Ben benieuwd! Hij is vast op korte termijn op de fryske dyken te zien, onze "forum-hoer" :D

Ebut 05-10-2007 09:37

:rock:

Gijs 05-10-2007 10:49

Coole ride! Meteen een goede reden om er een TD of TDI in te lepelen :)

Mister Cool 05-10-2007 11:24

Quote:
Originally Posted by Jetta MaNiA
Vooral dat eruit halen met de trekker :thumbup:


Heerlijke manier inderdaad! Lekker boers maar o zo functioneel :D :D :D . Niet foto's van geschoten? Was daar zelf namelijk nog niet opgekomen zo'n idee :thumbup:

Golf 2 schroefsets passen hier toch ook onder?? Even bij splitje kijken als dat zo is, goed en goedkoop :D

Benji 05-10-2007 16:32

Nou, heb een SDI blok gekocht! Enige verschil is de motorsteun links achter, dynamo, poulies, de pomp en de verstuivers. Die zitten er namelijk anders in. Dit is even proberen of de verstuivers ook werken icm de oude dieselpomp, anders moet de kop ook omgebouwd worden.
TD of TDI wordt het niet, misschien op de duur nog, maar dat zien we dan wel weer. TDI sowieso niet, dan moet de versnellingsbak ook anders, die draait immers minder toeren ;)

Foto's met de trekker komen nog, dit gaat vanavond gebeuren. Hopelijk gaat het lukken met de hef, anders moet hij in een balk aan de takel. Komt altijd goed. De SDI hebben we met een heftruck in de t4 gedrukt :D

Ennuh, dat front, daar zullen jullie nog wel een poos tegenaan moeten kijken, ik vind hem super! :D

Oane 05-10-2007 17:27

vet benji zal vast wel goedkomen met dit project.
is en was een mooie passat en vooral met de rs4 zal hem goed staan denk ik.

succes der mei

SlimMasterShady 05-10-2007 18:15

Coole Passat!
Veel succes met je plannen:D

Mister Cool 05-10-2007 18:35

Quote:
Originally Posted by Benji
Ennuh, dat front, daar zullen jullie nog wel een poos tegenaan moeten kijken, ik vind hem super! :D


En daar sluit ik me bij aan! Leuk en lekker apart :thumbup:

cartman 05-10-2007 18:47

leuk project en je plannen klinken super

René 05-10-2007 18:55

ey! deze auto heeft nog bij mij voor het huis gestaan! net ding!

jettaracing 05-10-2007 20:56

Hey benji! Ik ben blij dat deze auto weer een goed tehuis heeft gevonden !!!

Trouwens een tdi motor kan zo aan deze bak hoor ! Een 1,9d draait ook geen 6000 toeren hoor ;)
Maar ik denk wel dat het weer helemaal goed komt met deze auto :thumbup:

Ik was er zelf altijd erg tevreden over (thea mist m nog steeds .... :( )

Succes ermee !

breadfan83 05-10-2007 21:00

Gaaf!

Allleen die grille vind ik niks. :screwy:


All times are GMT +1. The time now is 03:55.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.