Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Klein issue 1.3 MH 2e3 carb (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=38988)

dekilo 28-01-2008 10:41

Klein issue 1.3 MH 2e3 carb
 
Koudstart gaat nog niet echt geweldig.
Koudstart= gas bijgeven en op toeren houden om uitval te voorkomen.
Iemand idee?
Ook merk ik dat de auto licht bokkerig loopt als hij warm is.
Ongeacht constant rijden of optrekken hij bokt/houd heel lichtjes in.

wie o wie?

bvd thanks

martiepartie 28-01-2008 10:54

auto op contact
pedaal helemaal tot de bodem intrappen (choke 'AAN')
daarna past starten.

dekilo 28-01-2008 11:01

Quote:
Originally Posted by martiepartie
auto op contact
pedaal helemaal tot de bodem intrappen (choke 'AAN')
daarna past starten.


Thanks.
Dat moest ik ff weten.
Starten zonder gas bijgeven?

martiepartie 28-01-2008 11:03

als het goed is wel, hangt er van af of je choke een beetje ok is afgesteld.

Chokehuis kan je verdraaien, staat een streep op de carb en op het chokehuisje. Die moeten gelijk staan.

dekilo 28-01-2008 11:27

Quote:
Originally Posted by martiepartie
als het goed is wel, hangt er van af of je choke een beetje ok is afgesteld.

Chokehuis kan je verdraaien, staat een streep op de carb en op het chokehuisje. Die moeten gelijk staan.


Ook nog enig idee naar welke zeide draaien welk effect heeft?

dekilo 28-01-2008 17:59

Ok net weer een koudstart gehad en procedure zoels hierboven vermeld gevolgd.
Het ging iets beter maar is me toch nog 2 X uitgevallen.

dekilo 29-01-2008 12:21

Het koudstart probleem is er nog altijd.
Tevens loopt hij licht bokkerig.
Hij houd lichtjes in tijdens optrekken en constant rijden.
mmmm......
Iemand?

chris_vw89 29-01-2008 12:23

gwoon een kwestie van je choke en ook je stationair schroef afstellen..en laat is nakijken naar je co2 stel schroef in de carburateur, wanneer dat allemaal is afgesteld moet het haast wel gaan lukken

dekilo 29-01-2008 12:31

Quote:
Originally Posted by chris_vw89
gwoon een kwestie van je choke en ook je stationair schroef afstellen..en laat is nakijken naar je co2 stel schroef in de carburateur, wanneer dat allemaal is afgesteld moet het haast wel gaan lukken


Ok thanks!
Kunnen we weer eens wat klussen!

martiepartie 29-01-2008 13:28

dat zou ik laten doen. Het is CO stelschroef, geen CO2..

Als de auto ook bokkerig/schokt tijdens het rijden, zou ik het ook even bij je ontsteking gaan zoeken. In de winter zal een carburateurmotortje het iets moeilijker hebben om stationair te blijven lopen als hij nog niet op temperatuur is.
Dit kan aan veel zaken liggen;

Heb je onlangs klein onderhoud uitgevoerd?
Bougies/rotor/verdelerkap?
Zo nee; bekijk die ook eens.

Klein vacuumlekje in uitgedroogde vacuumslangen

Slechte warmeluchtvoorziening vanaf uitlaatspruitstuk

Slecht afgestelde carburateur (stationair/CO)

Als je er geen verstand van hebt, gok ik er op dat je de afstelling eerder slechter maakt dan verbeterd (vooral bij een 2E3 carburateur).
Bij een autogarage stellen ze je CO waarde af met meetapparatuur en daarmee ook je stationair toerental.

Kost een beetje, levert waarschijnlijk een hoop op!

dekilo 29-01-2008 13:35

Quote:
Originally Posted by martiepartie
dat zou ik laten doen. Het is CO stelschroef, geen CO2..

Als de auto ook bokkerig/schokt tijdens het rijden, zou ik het ook even bij je ontsteking gaan zoeken. In de winter zal een carburateurmotortje het iets moeilijker hebben om stationair te blijven lopen als hij nog niet op temperatuur is.
Dit kan aan veel zaken liggen;

Heb je onlangs klein onderhoud uitgevoerd?
Bougies/rotor/verdelerkap?
Zo nee; bekijk die ook eens.

Klein vacuumlekje in uitgedroogde vacuumslangen

Slechte warmeluchtvoorziening vanaf uitlaatspruitstuk

Slecht afgestelde carburateur (stationair/CO)

Als je er geen verstand van hebt, gok ik er op dat je de afstelling eerder slechter maakt dan verbeterd (vooral bij een 2E3 carburateur).
Bij een autogarage stellen ze je CO waarde af met meetapparatuur en daarmee ook je stationair toerental.

Kost een beetje, levert waarschijnlijk een hoop op!


Ik had de rotor en verdeelkap al vervangen die waren aardig aangekoekt.
Ik ga ook nieuwe bougies en bougiekabels plaatsen.
Thanks voor je hulp.

dekilo 31-01-2008 12:28

Ik heb trouwens een handige site gevonden met allerlei info MBT tot reparatie/controle/afstellen 2e3 carb, wel in het Duits.
Is misschien iets anders maar voldoende zaken kun je 1:1 overnemen.
http://www.ruddies.business.t-online.de/se2e3vw.htm

passatje2 31-01-2008 16:29

ja dan begin met die van jou,of ken je geen duits, :D :D :D

dekilo 31-01-2008 17:20

Quote:
Originally Posted by passatje2
ja dan begin met die van jou,of ken je geen duits, :D :D :D


Potver ik heb een garage van 15 mtr lang maar geen plaats om de jetta binnen te zetten!
En om nou buiten te gaan klungelen!! un bitsche frisch!
Het is wel de bedoeling om hem zelf te repareren al wordt het mijn ondergang :D
Ik kom het morgen ff langsbrengen kun je het voor me vertalen in de pauze! :D

dekilo 06-02-2008 08:11

Probleem opgelost!
Carburateur gereinigd en opnieuw gesmeerd.
Woopie.


All times are GMT +1. The time now is 02:34.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.