Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 28-01-2008, 10:41
dekilo's Avatar
dekilo dekilo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Default Klein issue 1.3 MH 2e3 carb

Koudstart gaat nog niet echt geweldig.
Koudstart= gas bijgeven en op toeren houden om uitval te voorkomen.
Iemand idee?
Ook merk ik dat de auto licht bokkerig loopt als hij warm is.
Ongeacht constant rijden of optrekken hij bokt/houd heel lichtjes in.

wie o wie?

bvd thanks
__________________
MK 1 gti 83 (project)

Last edited by dekilo : 29-01-2008 at 12:19.
Reply With Quote
  #2  
Old 28-01-2008, 10:54
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

auto op contact
pedaal helemaal tot de bodem intrappen (choke 'AAN')
daarna past starten.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #3  
Old 28-01-2008, 11:01
dekilo's Avatar
dekilo dekilo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Default

Quote:
Originally Posted by martiepartie
auto op contact
pedaal helemaal tot de bodem intrappen (choke 'AAN')
daarna past starten.


Thanks.
Dat moest ik ff weten.
Starten zonder gas bijgeven?
__________________
MK 1 gti 83 (project)
Reply With Quote
  #4  
Old 28-01-2008, 11:03
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

als het goed is wel, hangt er van af of je choke een beetje ok is afgesteld.

Chokehuis kan je verdraaien, staat een streep op de carb en op het chokehuisje. Die moeten gelijk staan.
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #5  
Old 28-01-2008, 11:27
dekilo's Avatar
dekilo dekilo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Default

Quote:
Originally Posted by martiepartie
als het goed is wel, hangt er van af of je choke een beetje ok is afgesteld.

Chokehuis kan je verdraaien, staat een streep op de carb en op het chokehuisje. Die moeten gelijk staan.


Ook nog enig idee naar welke zeide draaien welk effect heeft?
__________________
MK 1 gti 83 (project)
Reply With Quote
  #6  
Old 28-01-2008, 17:59
dekilo's Avatar
dekilo dekilo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Default

Ok net weer een koudstart gehad en procedure zoels hierboven vermeld gevolgd.
Het ging iets beter maar is me toch nog 2 X uitgevallen.
__________________
MK 1 gti 83 (project)
Reply With Quote
  #7  
Old 29-01-2008, 12:21
dekilo's Avatar
dekilo dekilo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Default

Het koudstart probleem is er nog altijd.
Tevens loopt hij licht bokkerig.
Hij houd lichtjes in tijdens optrekken en constant rijden.
mmmm......
Iemand?
__________________
MK 1 gti 83 (project)
Reply With Quote
  #8  
Old 29-01-2008, 12:23
chris_vw89's Avatar
chris_vw89 chris_vw89 is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2006
Posts: 541
Send a message via AIM to chris_vw89 Send a message via MSN to chris_vw89
Default

gwoon een kwestie van je choke en ook je stationair schroef afstellen..en laat is nakijken naar je co2 stel schroef in de carburateur, wanneer dat allemaal is afgesteld moet het haast wel gaan lukken
__________________
Lover of life = Lover of Volkswagen
Reply With Quote
  #9  
Old 29-01-2008, 12:31
dekilo's Avatar
dekilo dekilo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Default

Quote:
Originally Posted by chris_vw89
gwoon een kwestie van je choke en ook je stationair schroef afstellen..en laat is nakijken naar je co2 stel schroef in de carburateur, wanneer dat allemaal is afgesteld moet het haast wel gaan lukken


Ok thanks!
Kunnen we weer eens wat klussen!
__________________
MK 1 gti 83 (project)
Reply With Quote
  #10  
Old 29-01-2008, 13:28
martiepartie's Avatar
martiepartie martiepartie is offline
Married to PC
 
Join Date: Jan 2007
Posts: 4,524
Default

dat zou ik laten doen. Het is CO stelschroef, geen CO2..

Als de auto ook bokkerig/schokt tijdens het rijden, zou ik het ook even bij je ontsteking gaan zoeken. In de winter zal een carburateurmotortje het iets moeilijker hebben om stationair te blijven lopen als hij nog niet op temperatuur is.
Dit kan aan veel zaken liggen;

Heb je onlangs klein onderhoud uitgevoerd?
Bougies/rotor/verdelerkap?
Zo nee; bekijk die ook eens.

Klein vacuumlekje in uitgedroogde vacuumslangen

Slechte warmeluchtvoorziening vanaf uitlaatspruitstuk

Slecht afgestelde carburateur (stationair/CO)

Als je er geen verstand van hebt, gok ik er op dat je de afstelling eerder slechter maakt dan verbeterd (vooral bij een 2E3 carburateur).
Bij een autogarage stellen ze je CO waarde af met meetapparatuur en daarmee ook je stationair toerental.

Kost een beetje, levert waarschijnlijk een hoop op!
__________________
v40 d4 r-design 2014
Volvo 244 gl 1978
Volvo 780 Bertone 1987
Mini 1275 1977
Mini 1000 1987
Reply With Quote
  #11  
Old 29-01-2008, 13:35
dekilo's Avatar
dekilo dekilo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Default

Quote:
Originally Posted by martiepartie
dat zou ik laten doen. Het is CO stelschroef, geen CO2..

Als de auto ook bokkerig/schokt tijdens het rijden, zou ik het ook even bij je ontsteking gaan zoeken. In de winter zal een carburateurmotortje het iets moeilijker hebben om stationair te blijven lopen als hij nog niet op temperatuur is.
Dit kan aan veel zaken liggen;

Heb je onlangs klein onderhoud uitgevoerd?
Bougies/rotor/verdelerkap?
Zo nee; bekijk die ook eens.

Klein vacuumlekje in uitgedroogde vacuumslangen

Slechte warmeluchtvoorziening vanaf uitlaatspruitstuk

Slecht afgestelde carburateur (stationair/CO)

Als je er geen verstand van hebt, gok ik er op dat je de afstelling eerder slechter maakt dan verbeterd (vooral bij een 2E3 carburateur).
Bij een autogarage stellen ze je CO waarde af met meetapparatuur en daarmee ook je stationair toerental.

Kost een beetje, levert waarschijnlijk een hoop op!


Ik had de rotor en verdeelkap al vervangen die waren aardig aangekoekt.
Ik ga ook nieuwe bougies en bougiekabels plaatsen.
Thanks voor je hulp.
__________________
MK 1 gti 83 (project)
Reply With Quote
  #12  
Old 31-01-2008, 12:28
dekilo's Avatar
dekilo dekilo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Default

Ik heb trouwens een handige site gevonden met allerlei info MBT tot reparatie/controle/afstellen 2e3 carb, wel in het Duits.
Is misschien iets anders maar voldoende zaken kun je 1:1 overnemen.
http://www.ruddies.business.t-online.de/se2e3vw.htm
__________________
MK 1 gti 83 (project)
Reply With Quote
  #13  
Old 31-01-2008, 16:29
passatje2 passatje2 is offline
VW Addict
 
Join Date: Feb 2007
Posts: 635
Default

ja dan begin met die van jou,of ken je geen duits,
Reply With Quote
  #14  
Old 31-01-2008, 17:20
dekilo's Avatar
dekilo dekilo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Default

Quote:
Originally Posted by passatje2
ja dan begin met die van jou,of ken je geen duits,


Potver ik heb een garage van 15 mtr lang maar geen plaats om de jetta binnen te zetten!
En om nou buiten te gaan klungelen!! un bitsche frisch!
Het is wel de bedoeling om hem zelf te repareren al wordt het mijn ondergang
Ik kom het morgen ff langsbrengen kun je het voor me vertalen in de pauze!
__________________
MK 1 gti 83 (project)
Reply With Quote
  #15  
Old 06-02-2008, 08:11
dekilo's Avatar
dekilo dekilo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Default

Probleem opgelost!
Carburateur gereinigd en opnieuw gesmeerd.
Woopie.
__________________
MK 1 gti 83 (project)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 06:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum