![]() |
Verslikken na koudestart ->probleem met m`n edition one GTI
He toppers...
ff een vraagje, Als mijn motor koud is en ik start hem, slaat hij meteen aan en loopt ie netjes stationair. Maar als ik dan gas geef dan komt ie heel even op toeren, hikt ie een keer en slaat de motor af. Bougies zijn dan nat en krijg hem dan niet aan de praat. Bougies droogblazen en starten: perfect...totdat ik weer gas geef, dan slaat de motor weer af met natte bougies. Maar als ik de motor een klein poosje stationair laat draaien is het ineens wel goed. Dan hikt hij niet en slaat de motor ook niet af en rijdt hij super! Dus bij koude motor wil hij niet. en bij lauwe/warme motor zijn er geen problemen. We hebben al een andere STK geprobeerd, andere Luchtmassameter, andere blauwe koelvloeistofschakelaar..... Iemand enig idee wat dit kan zijn? |
Owja. De injectors nevelen niet na en zijn niet lek. Ook vertoont de drukregelaar geen lekkage als je de vaccuumslang eraf trekt.
|
Ik had ongeveer hetzelfde, bij mij was de temperaatuursensor(blauw) (maar heb jij ook al geprobeerd) kapot, zit voor de koelwatertemperatuursensor
|
Wat is "ongeveer" hetzelfde dan?
|
niemand?
|
Koudstartsproeier blijft lekken
|
Ja er blijft in ieder geval iets lekken. Kan ook zijn dat je injectoren continu open blijven staan?
|
en hoe is dat te testen/meten/verhelpen?
|
Eruithalen en op contact zetten
|
heb nog wel een setje injectoren liggen van een pf motor
|
ik heb zelf ook nog een setje liggen;)
|
Quote:
Topic gelezen en zag dat het een 1P/PF motor is Vollast of nullast schakelaar of regelunit |
hoe kun je dat door meten ?
Ik heb een ohm meter over de schakelaar gezet en hij werkt gewoon. |
Op de stekker moet circa 5 volt staan
|
staat 4.8 volt op de stekker.
Heb de schakelaars doorgemeten 1 schakelaar is ingeschakeld als de gasklep dicht staat en een bij vol last. De motor sllaat af op het moment dat de nullastschakelaar de verbinding verbreekt. |
Quote:
4.8v is goed Dan is het wss de schakelaar.Die geeft dan een verkeerd signaal naar het tregelapparaat |
ja maar als de nul last schakelaar onderbreekt bij het bedienen van de gas klep
zou je toch zeggen dat hij goed werkt. of begrijp ik het niet goed? |
nullast en vollast regelen de brandstof en ontsteking
En als 1 van die 2[brandstof en ontsteking] niet goed is loopt de motor ook niet goed Lastig met al die electronica om iets te zoeken Denk dat je tog dingen moet gaan uitwisselen.De vollast geeft bij koude motor dan een verkeert signaal? |
maandag een stuk gereden (150 km) geen koudestartprobleem gehad....paar dagen en pogingen eerder ook geen last meer van gehad...
alleen wou ik hem maandagavond starten...was het probleem er weer.... vreemd... |
Probeer em es zonder koudestartsproeier te starten...
Stekker deraf en starten, starten wil misschien wat lastiger tijdens vorst/kou. Als ie dan niet verzuipt zit het toch daar in... |
All times are GMT +1. The time now is 20:36. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.