Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Jetta 1.6 Andere motor or revisie ? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=44137)

JettaGR 09-07-2008 20:30

Jetta 1.6 Andere motor or revisie ?
 
Beste VW'ers

Ik heb een Jetta 1.6 CL uit 1990. Sinds dat ik deze auto heb gekocht voel ik dat ie niet zijn 100% kracht geeft. Bovendien af en toe(het wordt erger) maakt hij een ontploffing als ik hem opstart.
Ik zit dus nu te denken of ik de motor laten revisieren of ga ik een andere motor laten platsen. De goedkoopste oplossing is revisieren maar als dat wél gaat helpen is meer belangerijker.

En hoeveel zijn ongeveer de prijzen?....even belangerijk.... :D

Tjaap 09-07-2008 20:38

reviseren is NIET de goedkoopste oplossing...

maarre, heb je hem al eens een goede beurt gegeven?

eddie-polo 09-07-2008 20:40

een 1.6 is het volgens mij niet waard om te reviseren je kan dan net zo goed een 1.8 pakken die is dat misschien wel waard . Wat voor blok heb je precies nodig ik heb nog een 1.6 blok liggen voor je als je intresse heb .

rickGT 09-07-2008 20:40

vriend van me heeft nog een 1.6 liggen uit een jetta

voor zijn telefoon nummer ff een pb

marco je was me net voor

hem bedoelde ik dus :thumbup:

vwleusden 09-07-2008 20:42

Jaap, hij heeft het over revisieren :rock:

Revisie kan duur uitvallen, maar het is echt de beste optie. Als je een andere motor koopt weet je niet wat je in huis hebt.

eddie-polo 09-07-2008 20:42

hahaha dit is echt bizar

Tjaap 09-07-2008 20:52

Quote:
Originally Posted by vwleusden
Jaap, hij heeft het over revisieren :rock:

Revisie kan duur uitvallen, maar het is echt de beste optie. Als je een andere motor koopt weet je niet wat je in huis hebt.

tuurlijk is het de beste optie. maar hij zegt de goedkoopste optie en dat is het verre van.... en het blijft een 1.6

jetta91 09-07-2008 21:22

toch ben ik het met vw leusden eens,
het kan misschien duurder zijn dan een ander blok maar zoals hij al zegt je weet dan wat jehebt,

als je een ander blok koopt is dat natuurlijk maar weer de vraag je weet nooit wat je aantreft

martiepartie 09-07-2008 22:06

Heb je wel enig idee wat revisie kost? Met een honderdje of 8 ben je misschien net klaar..

Ik ben het met Tjaap eens;

Geef de motor eens een goede beurt, als je dat nog niet gedaan hebt. Nieuwe rotor/verdelerkap/bougies en bougiekabels. Reinig de inlaat, controleer pakkingen en laat de motor eens netjes afstellen.

Voer anders eerst een compressietest uit, dan weet je ook iets beter hoe je blok er aan toe is.

Revisie is het laatste redmiddel.

Een 1.6 reviseren zou ik niet doen, dat is voor een 'normale' jetta niet echt de moeite waard.

ReBo 10-07-2008 05:04

Quote:
Originally Posted by jetta91
als je een ander blok koopt is dat natuurlijk maar weer de vraag je weet nooit wat je aantreft


Klopt als een bus . . . het blijft een risico, loop ik zelf ook steeds tegenaan . . .

Toch is het blok van Eddie-polo geen verkeerde . . . KM-stand is erg laag en zowel Rick GT als ik kunnen bevestigen dat er normaal mee is omgesprongen.
Die jongen is niet zo'n rouwdouwer om het maar zo te zeggen . . . Het kan een optie voor je zijn . . . ;)

Marcski 10-07-2008 09:02

Quote:
Originally Posted by martiepartie
Heb je wel enig idee wat revisie kost? Met een honderdje of 8 ben je misschien net klaar..

Ik ben het met Tjaap eens;

Geef de motor eens een goede beurt, als je dat nog niet gedaan hebt. Nieuwe rotor/verdelerkap/bougies en bougiekabels. Reinig de inlaat, controleer pakkingen en laat de motor eens netjes afstellen.

Voer anders eerst een compressietest uit, dan weet je ook iets beter hoe je blok er aan toe is.

Revisie is het laatste redmiddel.

Een 1.6 reviseren zou ik niet doen, dat is voor een 'normale' jetta niet echt de moeite waard.


:iamwithst

Dexter 10-07-2008 11:37

Quote:
Originally Posted by eddie-polo
een 1.6 is het volgens mij niet waard om te reviseren je kan dan net zo goed een 1.8 pakken die is dat misschien wel waard . Wat voor blok heb je precies nodig ik heb nog een 1.6 blok liggen voor je als je intresse heb .


Waarom is een 1.6 het niet waard en een 1.8 wel? Vanwege die 200cc verschil?

Alsof alleen een zwaar blok een revisie waard is........ :screwy:

JettaGR 10-07-2008 16:51

Ik heb rotor, verdeelkap, bougie kabels en bougies vervangen.
De auto heb ik sinds november 2007, vorige eigenaar 45jaar marrokaan...niet veel onderhoud dus...
De eerste die ik wil doen is mijn carburateur reinigen want die is denk ik verantwoordelijk voor de niet soepel lopen van de motor.
Als de motor stationair loop, en geef ik volle gas en ik hou mijn voet op het pedal. Maar de toerental gaat naar beneden en dan om hoog enzv enzv enzv...
Ik zou ook liever een 1.8 liter er op willen zetten maar niet om Ayrton Senna na te doen (ik rij niet meer dan 95-110) maar om gewoon lekker te rijden en niet als een oude man te voelen. Nu de auto voelt als een citroen uit 1920...

rickGT 10-07-2008 17:08

dan zou ik de carb van eddie-polo overnemen, als het ook een pn is met 2EE carb

en zoals rebo zegt, de motor van marco(eddie-polo) is echt een hele nette met iets van 150.000 km(of minder) en marco is niet echt een racer :shake:

zou geen slechte keuze zijn

eddie-polo 10-07-2008 18:40

dat blok van mij heeft 136.000 gelopen en is zo in te bouwen staat op het subframe dus de wissel doe je echt in een middag .


All times are GMT +1. The time now is 01:09.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.