![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Beste VW'ers
Ik heb een Jetta 1.6 CL uit 1990. Sinds dat ik deze auto heb gekocht voel ik dat ie niet zijn 100% kracht geeft. Bovendien af en toe(het wordt erger) maakt hij een ontploffing als ik hem opstart. Ik zit dus nu te denken of ik de motor laten revisieren of ga ik een andere motor laten platsen. De goedkoopste oplossing is revisieren maar als dat wél gaat helpen is meer belangerijker. En hoeveel zijn ongeveer de prijzen?....even belangerijk.... ![]()
__________________
Opel Kadett D 1983 1.0 coupe (Geleden) VW Jetta CL 1990 1.6 coupe (Heden) Ford Taunus 73/75 1.6 coupe (Droomauto) Voormalige "Niettevragen" Newbee |
#2
|
||||
|
||||
![]() reviseren is NIET de goedkoopste oplossing...
maarre, heb je hem al eens een goede beurt gegeven?
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#3
|
|||
|
|||
![]() een 1.6 is het volgens mij niet waard om te reviseren je kan dan net zo goed een 1.8 pakken die is dat misschien wel waard . Wat voor blok heb je precies nodig ik heb nog een 1.6 blok liggen voor je als je intresse heb .
__________________
KPU/audi/volkswagen/cambershims te koop |
#4
|
|||
|
|||
![]() vriend van me heeft nog een 1.6 liggen uit een jetta
voor zijn telefoon nummer ff een pb marco je was me net voor hem bedoelde ik dus ![]()
__________________
"voor al je full wax detail beurten, pb voor info" |
#5
|
||||
|
||||
![]() Jaap, hij heeft het over revisieren
![]() Revisie kan duur uitvallen, maar het is echt de beste optie. Als je een andere motor koopt weet je niet wat je in huis hebt.
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies 2013 Renault Megane Estate GT Line TCe 2011 Ford Ka |
#6
|
|||
|
|||
![]() hahaha dit is echt bizar
__________________
KPU/audi/volkswagen/cambershims te koop |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
tuurlijk is het de beste optie. maar hij zegt de goedkoopste optie en dat is het verre van.... en het blijft een 1.6
__________________
Welcome to the internet: Where men are men, women are men, and little girls are FBI agents. |
#8
|
|||
|
|||
![]() toch ben ik het met vw leusden eens,
het kan misschien duurder zijn dan een ander blok maar zoals hij al zegt je weet dan wat jehebt, als je een ander blok koopt is dat natuurlijk maar weer de vraag je weet nooit wat je aantreft
__________________
ex Passat 1.9 TDI ex Golf variant TDI ex Golf 1.8 GL LPG ex Jetta 1.6 5 deurs ex Jetta 1.6 Coupé Huidig Golf MKII 1300I 260.000 KM ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Heb je wel enig idee wat revisie kost? Met een honderdje of 8 ben je misschien net klaar..
Ik ben het met Tjaap eens; Geef de motor eens een goede beurt, als je dat nog niet gedaan hebt. Nieuwe rotor/verdelerkap/bougies en bougiekabels. Reinig de inlaat, controleer pakkingen en laat de motor eens netjes afstellen. Voer anders eerst een compressietest uit, dan weet je ook iets beter hoe je blok er aan toe is. Revisie is het laatste redmiddel. Een 1.6 reviseren zou ik niet doen, dat is voor een 'normale' jetta niet echt de moeite waard.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#10
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Klopt als een bus . . . het blijft een risico, loop ik zelf ook steeds tegenaan . . . Toch is het blok van Eddie-polo geen verkeerde . . . KM-stand is erg laag en zowel Rick GT als ik kunnen bevestigen dat er normaal mee is omgesprongen. Die jongen is niet zo'n rouwdouwer om het maar zo te zeggen . . . Het kan een optie voor je zijn . . . ![]() |
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Waarom is een 1.6 het niet waard en een 1.8 wel? Vanwege die 200cc verschil? Alsof alleen een zwaar blok een revisie waard is........ ![]()
__________________
Batracer , leuke online racegame. |
#13
|
|||
|
|||
![]() Ik heb rotor, verdeelkap, bougie kabels en bougies vervangen.
De auto heb ik sinds november 2007, vorige eigenaar 45jaar marrokaan...niet veel onderhoud dus... De eerste die ik wil doen is mijn carburateur reinigen want die is denk ik verantwoordelijk voor de niet soepel lopen van de motor. Als de motor stationair loop, en geef ik volle gas en ik hou mijn voet op het pedal. Maar de toerental gaat naar beneden en dan om hoog enzv enzv enzv... Ik zou ook liever een 1.8 liter er op willen zetten maar niet om Ayrton Senna na te doen (ik rij niet meer dan 95-110) maar om gewoon lekker te rijden en niet als een oude man te voelen. Nu de auto voelt als een citroen uit 1920...
__________________
Opel Kadett D 1983 1.0 coupe (Geleden) VW Jetta CL 1990 1.6 coupe (Heden) Ford Taunus 73/75 1.6 coupe (Droomauto) Voormalige "Niettevragen" Newbee |
#14
|
|||
|
|||
![]() dan zou ik de carb van eddie-polo overnemen, als het ook een pn is met 2EE carb
en zoals rebo zegt, de motor van marco(eddie-polo) is echt een hele nette met iets van 150.000 km(of minder) en marco is niet echt een racer ![]() zou geen slechte keuze zijn
__________________
"voor al je full wax detail beurten, pb voor info" Last edited by rickGT : 10-07-2008 at 17:11. |
#15
|
|||
|
|||
![]() dat blok van mij heeft 136.000 gelopen en is zo in te bouwen staat op het subframe dus de wissel doe je echt in een middag .
__________________
KPU/audi/volkswagen/cambershims te koop |