Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   I LOVE 80s (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=44474)

SpiderClass 19-07-2008 23:13

I LOVE 80s

Toch even een projectje aangemaakt voor mijn golfje.
Het lag al in de planning hem binnenkort te 'herstellen', maar hij moet er sneller aan geloven dan geplant :D

Laten we maar beginnen met om welke auto het gaat, het is een golfje 1 uit maart 1980, 4deurs, 1.1 en een zwart skai interieur.
De auto is voor mij perfect zoals ik hem wil hebben, kleur, uitvoering (enkele tiet, kleine achterlichten, dikke bumpers etc.)

Na spijt te hebben me witte 83er Pirelli verkocht te hebben (nu in goede handen bij Ronnie) weer een golf 1, dit keer precies zoals ik hem wil...
Ik heb deze auto nu 4 en een halve maand geleden gekocht van een vriend en ben nu 3e eigenaar. De historie is min of meer bekend, het gaat om een echte zeeuwse golf, die ook weinig daarbuiten heeft gezien :cool:

Even foto'tje van hoe er tot kort geleden bij stond:

Aangezien het tijd was om het torretje onderhanden te nemen, gingen eens even de tijd ervoor nemen om hem een lekkere grote beurt te geven :redface:

Het zag er zo uit voor ik begon:

Halverwege (en nog lang niet klaar met het motorruim) met lekkere grote beurt (distributie, waterpomp, v-riem, bougies, thermostaat, rotor etc. etc.) gelijk ontstekings upgrade, vindt ie ook wel lekker.. en beetje alles netjes oplappen :rolleyes:

Maar eenmaal bezig kom je weer van alles tegen, dus zo is de grote beurt uit de hand gelopen en ligt nu heel de voorkant los en wordt er van alles gelast, omdat eigenlijk bij het oplappen een roest plekje niet mooi was en er niet thuis hoorde.. :redface: :tongue:

Het is eigenlijk niet de bedoeling de golf compleet te restaureren, hij moet goed worden niet mooi, dat is een heel verschil, alleen denk ik dat ik me er toch niet aan kan houden en hij toch uiteraard wel mooi gaat worden.. :rolleyes:

Heb ook echt nog zoveel voor de golf liggen (webers, nieuwe bumpers met chrome bies, gti remmen etc. etc.) dus ben benieuwd waar ik ga eindigen.. ;)

sdi-tje 19-07-2008 23:29

je bent alvast goed bezig. keurig

Samurai 19-07-2008 23:31

ERG GOED BEZiG!!!

Super kleurtje, en mooie plannen.

SpiderClass 19-07-2008 23:36

Even wat foto-geils..

Met de neus kaal:

Wat (grote, lelijke) roestplekjes:

Zover lag ze van de grond op het moment:

Haar rustplaats:

Snel meer... :thumbup:

Emiel 20-07-2008 10:00

Toppie hoor, hoop hem snel weer te spotten!

jetta mk1 '82 20-07-2008 10:01

goed bezig kerel ;) !!

gr. Martijn

Sponze® 20-07-2008 10:50

wat vind je veel bezienswaardigheden achter
de voorschermen he? :)

Hier de mijne:

Ook de achterspatborden kaal gemaakt, en dan
zie je precies de zwakker plekken...

Hoop dat het bij jou wat sneller gaat dan bij mij.
Heb namelijk ff een ander "projectje" tussendoor :D

Succes met de "resto" ;)

golfr32 20-07-2008 14:52

heeft deze auto ook op MIVW in Leiden gestaan, of is dat een andere?
was een mat rode rat met imperiaal en verbrede staaltjes.

Rob g60 22-07-2008 12:12

is dit de oude auto van pim?

TimMK1 22-07-2008 17:03

Jep is de oude golf van pim ja

SpiderClass 22-07-2008 18:26

Quote:
Originally Posted by Sponze®
wat vind je veel bezienswaardigheden achter
de voorschermen he? :)

Ook de achterspatborden kaal gemaakt, en dan
zie je precies de zwakker plekken...

Hoop dat het bij jou wat sneller gaat dan bij mij.
Heb namelijk ff een ander "projectje" tussendoor :D

Succes met de "resto" ;)

ja er zijn inderdaad wel plekken die je zo 123 niet zag en nu te voorschijn komen :) ik moet zeggen het valt nog wel mee, ik ben er precies optijd bij :D

SpiderClass 22-07-2008 18:29

Quote:
Originally Posted by golfr32
heeft deze auto ook op MIVW in Leiden gestaan, of is dat een andere?
was een mat rode rat met imperiaal en verbrede staaltjes.

Nee dat is deze niet, hij is ook niet mat rood, hoewel het er inderdaad wel oplijkt, hij is officieel zoals de kleur van het kleppendeksel: Canyon Metallic oftewel LE8V, naar mijn mening 1 van de mooiste kleuren. maar ja wie ben ik :rolleyes:
Eigenlijk is het gewoon poepbruin gemixt met bordeaux rood en gouden spikkels :tongue:

SpiderClass 22-07-2008 18:31

Quote:
Originally Posted by Rob g60
is dit de oude auto van pim?

Correct en tevens juist! Eigenlijk was ie van zijn moeder :tongue: Ik zat er al een tijdje op te azen, nu zijn golf 1 min of meer af is, is hij nu aan de 6n en werd de 1100 overbodig.. :cool:

SpiderClass 22-07-2008 18:37

Quote:
Originally Posted by TimMK1
Jep is de oude golf van pim ja

Waar hang je uit, ouwe? :nuts: Kom je helpen van de week? :rolleyes:

SpiderClass 24-07-2008 21:07

Even een update..

Ik zag gelijk dat de rubbers van de draagarmen verrot waren, dus had gelijk even powerflex hiervoor besteld, deze zijn inmiddels binnen:

Omdat we toch bezig waren en het eigenlijk allemaal niet zo heel fris was en we er zo makkelijker bij konden, hebben we toch even het blok eruit gevist

Lekker klussen.. :cool:

Even stuurhuis losmaken.. :rolleyes:

SpiderClass 24-07-2008 21:17

Moet trouwens wel me spullen in de gaten houden, want dit is een alles eter en pakt het zo van onder je voeten weg :tongue:

Als we dan toch gaan lassen en spuiten zijn, dan maar gelijk ook even pimpen: :rolleyes: accubak en schutbord weg halen (gelukkig staat me chassisnummer op me veerpoot en niet op het schutbord, dus dat was gelijk makkelijk) :cool:

Ook de hanger van ruitenvloeistofresevoir weggehaald

Emiel 24-07-2008 21:20

lekker bezig!

SpiderClass 24-07-2008 21:26

Hij staat er zo wel heel zielig bij :redface:

Die stik bitumen ook maar gelijk verwijderd

Alle gaten naar binnen toe en naar reservoiren afgedicht, zodat we de hoge drukspuit er even op kunnen zetten

Klaar om te spuiten met de hoge druk

Zo was ie voor ik begon

En na even spuiten is het al een stuk schoner, maakt toch wel iets verschil en kunnen we weer verder :D

En zo staat ie weer even binnen

En er gaat natuurlijk 18 inch :eek: onder dus even passen voor de maat..
Nee echt nooit niet!!! :tongue: :screwy:

TimMK1 28-07-2008 16:44

Gozer die nummer plaat die boran daar heeft he!!! Is wel van mijn ouwe 16 kleppertje he

SpiderClass 28-07-2008 17:45

Quote:
Originally Posted by TimMK1
Gozer die nummer plaat die boran daar heeft he!!! Is wel van mijn ouwe 16 kleppertje he

Ja de rest van de auto hebt ie al opgegeten.. :clap:

All times are GMT +1. The time now is 05:01.