![]() |
|
||||
|
||||
![]() ![]() Toch even een projectje aangemaakt voor mijn golfje. Het lag al in de planning hem binnenkort te 'herstellen', maar hij moet er sneller aan geloven dan geplant ![]() Laten we maar beginnen met om welke auto het gaat, het is een golfje 1 uit maart 1980, 4deurs, 1.1 en een zwart skai interieur. De auto is voor mij perfect zoals ik hem wil hebben, kleur, uitvoering (enkele tiet, kleine achterlichten, dikke bumpers etc.) Na spijt te hebben me witte 83er Pirelli verkocht te hebben (nu in goede handen bij Ronnie) weer een golf 1, dit keer precies zoals ik hem wil... Ik heb deze auto nu 4 en een halve maand geleden gekocht van een vriend en ben nu 3e eigenaar. De historie is min of meer bekend, het gaat om een echte zeeuwse golf, die ook weinig daarbuiten heeft gezien ![]() Even foto'tje van hoe er tot kort geleden bij stond: ![]() ![]() Aangezien het tijd was om het torretje onderhanden te nemen, gingen eens even de tijd ervoor nemen om hem een lekkere grote beurt te geven ![]() Het zag er zo uit voor ik begon: ![]() Halverwege (en nog lang niet klaar met het motorruim) met lekkere grote beurt (distributie, waterpomp, v-riem, bougies, thermostaat, rotor etc. etc.) gelijk ontstekings upgrade, vindt ie ook wel lekker.. en beetje alles netjes oplappen ![]() ![]() ![]() Maar eenmaal bezig kom je weer van alles tegen, dus zo is de grote beurt uit de hand gelopen en ligt nu heel de voorkant los en wordt er van alles gelast, omdat eigenlijk bij het oplappen een roest plekje niet mooi was en er niet thuis hoorde.. ![]() ![]() Het is eigenlijk niet de bedoeling de golf compleet te restaureren, hij moet goed worden niet mooi, dat is een heel verschil, alleen denk ik dat ik me er toch niet aan kan houden en hij toch uiteraard wel mooi gaat worden.. ![]() Heb ook echt nog zoveel voor de golf liggen (webers, nieuwe bumpers met chrome bies, gti remmen etc. etc.) dus ben benieuwd waar ik ga eindigen.. ![]()
Member of Dub05 Last edited by SpiderClass : 24-07-2008 at 21:39. |
|
||||
|
||||
![]() je bent alvast goed bezig. keurig
|
||||
|
||||
![]() ERG GOED BEZiG!!!
Super kleurtje, en mooie plannen. |
|
||||
|
||||
![]() Even wat foto-geils..
Met de neus kaal: ![]() ![]() ![]() ![]() Wat (grote, lelijke) roestplekjes: ![]() ![]() Zover lag ze van de grond op het moment: ![]() Haar rustplaats: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Snel meer... ![]()
|
||||
|
||||
![]() Toppie hoor, hoop hem snel weer te spotten!
|
|||
|
|||
![]() goed bezig kerel
![]() gr. Martijn
|
||||
|
||||
![]() wat vind je veel bezienswaardigheden achter
de voorschermen he? ![]() Hier de mijne: ![]() Ook de achterspatborden kaal gemaakt, en dan zie je precies de zwakker plekken... Hoop dat het bij jou wat sneller gaat dan bij mij. Heb namelijk ff een ander "projectje" tussendoor ![]() Succes met de "resto" ![]() |
|
||||
|
||||
![]() heeft deze auto ook op MIVW in Leiden gestaan, of is dat een andere?
was een mat rode rat met imperiaal en verbrede staaltjes.
|
|||
|
|||
![]() is dit de oude auto van pim?
|
||||
|
||||
![]() Jep is de oude golf van pim ja
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ja er zijn inderdaad wel plekken die je zo 123 niet zag en nu te voorschijn komen ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Nee dat is deze niet, hij is ook niet mat rood, hoewel het er inderdaad wel oplijkt, hij is officieel zoals de kleur van het kleppendeksel: Canyon Metallic oftewel LE8V, naar mijn mening 1 van de mooiste kleuren. maar ja wie ben ik ![]() Eigenlijk is het gewoon poepbruin gemixt met bordeaux rood en gouden spikkels ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Correct en tevens juist! Eigenlijk was ie van zijn moeder ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Waar hang je uit, ouwe? ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Even een update..
Ik zag gelijk dat de rubbers van de draagarmen verrot waren, dus had gelijk even powerflex hiervoor besteld, deze zijn inmiddels binnen: ![]() Omdat we toch bezig waren en het eigenlijk allemaal niet zo heel fris was en we er zo makkelijker bij konden, hebben we toch even het blok eruit gevist ![]() ![]() ![]() Lekker klussen.. ![]() ![]() Even stuurhuis losmaken.. ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Moet trouwens wel me spullen in de gaten houden, want dit is een alles eter en pakt het zo van onder je voeten weg
![]() ![]() Als we dan toch gaan lassen en spuiten zijn, dan maar gelijk ook even pimpen: ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ook de hanger van ruitenvloeistofresevoir weggehaald ![]()
|
||||
|
||||
![]() lekker bezig!
|
||||
|
||||
![]() Hij staat er zo wel heel zielig bij
![]() ![]() Die stik bitumen ook maar gelijk verwijderd ![]() Alle gaten naar binnen toe en naar reservoiren afgedicht, zodat we de hoge drukspuit er even op kunnen zetten ![]() Klaar om te spuiten met de hoge druk ![]() Zo was ie voor ik begon ![]() En na even spuiten is het al een stuk schoner, maakt toch wel iets verschil en kunnen we weer verder ![]() ![]() En zo staat ie weer even binnen ![]() En er gaat natuurlijk 18 inch ![]() Nee echt nooit niet!!! ![]() ![]() ![]()
|
||||
|
||||
![]() Gozer die nummer plaat die boran daar heeft he!!! Is wel van mijn ouwe 16 kleppertje he
|
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Ja de rest van de auto hebt ie al opgegeten.. ![]()