![]() |
1100 naar 1500?
hoe makkelijk is het om een 1500 motor van een 1979 golf in een 1100 golf te bouwen van 1976 past dit er zo in of moet ik aanpassingen maken???
|
nope, gebruik even de zoekfunctie op "motorsteun lassen"
|
anders stuurhuis, ivm bevestigingspunten voor de schakelstangen.
|
Quote:
Nee is niet waar. Stuurhuis moet alleen aangepast worden als je van automaatbak naar schakelombouwt of andersom. verder dient er bij ombouw van 1100 of 1300 naar groter de motorsteun links voor aangepast te worden. Deze is meestal goed uit een auto te slijpen waar de juiste inzit, en deze in te lassen in de 1100 of 1300 carosserie. |
Stuurhuis vervangen is wel weer nodig wanneer je van een vierbak naar een vijfbak gaat... Schakelmechaniek trouwens ook dan...
|
hoe komen jullie daar toch bij! kunt gewoon schakel mechanisme van een 5 bak monteren hoor je moet alleen beetje creatief zijn.
|
Quote:
Stuurhuis is inderdaad bullshit. Schakelmechanisme van small-block 4-bak(1100, 1300) naar big-block 5-bak (1500 en hoger) zal iets anders zijn. Zelf heb ik alleen eens omgebouwd van big-block 4-bak naar een big-block 5-bak. Daarvoor hoef je maar één stangetje aan te passen/vervangen. Maarhoe jij dat exact moet doen weet ik niet, staat genoeg over in de search :) |
Ik heb gewoon wel het stuurhuis vervangen. Complete Jetta motorruimte geplunderd, dus creatief wezen was niet nodig.
Denk btw ook aan je remmerij. De auto wordt zwaarder voorin, dan is het hadig voor je eigen veiligheid om de klauwen en HRC van een 1500 te monteren (of is dat hetzelfde bij een 79er? Later iig niet). En nog een tip: Laat hem omkeuren (motorwijziging) bij het RDW. Kost je 40 euro. Scheeld je een hoop gezeik, neem dat maar van me aan! |
Quote:
1100/1300 is direkt op de bak 1600/1800 is met stangen :thumbup: |
Dat bedoel ik dus... En voor dat stangenmechaniek zit een beugel aan het stuurhuis... Zit er bij een 1100 niet aan, dus ander stuurhuis...
|
kan dus maar beter de 1100 gebruiken??? hoe loopt zoiets???? met een 4 bak natuurlijk
|
Quote:
Inderdaad een ander stuurhuis. Heb het zelf ook geprobeerd om zo'n steun er op te lassen. Maar als het maar een cm verkeerd zit dan schakeld het voor geen fluit. Dus anders stuurhuisje monteren is het makkelijkst. |
Quote:
Loopt redelijk als je niet veeleisend bent. Alleen op de autobaan veel toeren door de 4-bak. |
Quote:
Okay, dit wist ik niet. Weer iets geleerd :) |
ik rij nu namelijk met de 1500 waarvan de carrosserie minder wordt
denk dat de 1100 maar gewoon klaarmaak alleen jammer dat de portieren weer niet passen. dan moet de 1500 maar naar de eeuwige jachtvelden vrees ik. |
of heeft iemand er vreselijk veel zin in om dit voor me te doen????
|
ik bedoel dus de 1100 opknappen
|
All times are GMT +1. The time now is 19:07. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.