Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   16v turbo inbouwen (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=48597)

wesleymk2 19-11-2008 20:42

16v turbo of g-lader ??
 
hallo

ik heb een golf 2 edition one 16v gekocht uit 89 en ga deze helemaal in top staat terug brengen
maar wil motorisch wel het een en ander aan veranderen.
ik wil er of een g-lader of een turbo aan gangen iemand tips wat ik moet doen en evt wat ik er allemaal voor moet doen
foto`s volgen
groet

marving60 19-11-2008 21:34

vertel eerst je budget eens

marving60 19-11-2008 21:35

en hoeveel pk's je wilt. en of je het zelf kunt bouwen?!

Rallyegek 19-11-2008 21:38

of gebruik de zoeker eens, is als aardig vaak besproken.

wesleymk2 20-11-2008 18:34

mijn budget is niet zeer hoog maar kan ook beetje voor beetje toch pk`s die ik wil is ongeveer 280/300pk dat is te doen toch

Pewi Vwteam 20-11-2008 18:42

niet zeer hoog?? dan gewoon lekker met een orgineel g60 torrtje gaan rijden hier zijn de kosten nog van te overzien. van een 16v turbo moet je minimaal als je goed wilt doen op 5000 euro rekenen als je zelf tenminste handig bent en veel zelf kunt. moet je dit laten doen dan kost het je dubbele minimaal!

wesleymk2 20-11-2008 19:41

oke is het heel veel werk om een g-lader aan een 16v te hangen ik heb wel eens gehoord dat je zuigers van een audi s2 kan gebruiken en wat heb ik allemaal nodig ?
ik heb al wel gezien dat ik mijn dynamo aan de achterzijde van de motor moet plaatsen maar heb verder geen idee van hoe en wat maar mijn pa kan aadrig overweg met gereedschap komt goed

Fast Eef 20-11-2008 20:59

k-jetronic ombouwen naar digifant..

begin daar eerst maar mee,

zou even searchen als ik jou was

marving60 21-11-2008 10:35

Om heel eerlijk te zijn denk ik dat je of een ander auto moet gaan kopen. Of HEEL veel moet gaan sparen. Of Drugs gaan dealen.

Maar in ieder geval. een motor van 280pk bouwen zonder de kennis licht niet in het budget ''niet zeer hoog''.

wat piwivwteam denk ik bedoelt is dat je het beste een PG motor (g60) er in kunt hangen. Als je een goed onderhouden motor met gereviseerde g-lader aanschaft kun je voor weinig geld richting de 200pk gaan.

Pedaalemmer 21-11-2008 10:55

of laat er een 20vt blok in hangen

breadfan83 21-11-2008 11:28

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
of laat er een 20vt blok in hangen


Henk, mijn budget is ook "niet zeer hoog".

"Hang je" me daarvoor effe een 20vt in de Golf?
En als je dan toch bezig bent... ook een in de Passat?

:D

Wat Marvin zegt is denk ik de beste oplossing. Zet er een 1.8 8v PG in met geflowde G-lader en je bent voor weinig geld een heel eind richting de 200pk.

Rij hem dan wel netjes warm en laat hem netjes afkoelen, anders is de zooi binnen de kortste tijd aan gort en heb je helemaal niks meer (PG zonder lader draait geloof ik maar 90 pk?).

René 21-11-2008 11:32

Ik zou eerst de remmen en het onderstel upgraden........

breadfan83 21-11-2008 11:39

Quote:
Originally Posted by René
Ik zou eerst de remmen en het onderstel upgraden........


Denk dat dat niet zo'n vaart loopt als je een 16v of G60 als basis neemt.
Een hogere top dan bij een 16v of G60 standaard is zul je er toch niet mee gaan rijden.

Had ie nou een gewone 1.8 of nog minder als basis zou ik het met je eens zijn.

wesleymk2 21-11-2008 17:39

oke breadfan83 dan ga ik maar op zoek naar een standaard g60 blok en bouw ik die er wel in als ik hem op en top heb

Domi 21-11-2008 18:36

Quote:
Originally Posted by René
Ik zou eerst de remmen en het onderstel upgraden........


Dus bij jouw komt er toch een 20VT in???
Anders hoef je remmerij ook niet te upgraden he ;)

breadfan83 21-11-2008 22:57

Quote:
Originally Posted by wesleymk2
oke breadfan83 dan ga ik maar op zoek naar een standaard g60 blok en bouw ik die er wel in als ik hem op en top heb


Kijk anders eens op MP, daar staan een paar G60's voor iets meer dan 2000 euro. Heb je de remmen en het onderstel ook meteen goed, en hoef je niet meer naar het RDW voor je kenteken. ;)

2000 euro lijkt veel, maar je ombouw en keuring kosten minstens net zo veel als je het goed wil doen.


All times are GMT +1. The time now is 22:04.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.