![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() hallo
ik heb een golf 2 edition one 16v gekocht uit 89 en ga deze helemaal in top staat terug brengen maar wil motorisch wel het een en ander aan veranderen. ik wil er of een g-lader of een turbo aan gangen iemand tips wat ik moet doen en evt wat ik er allemaal voor moet doen foto`s volgen groet Last edited by wesleymk2 : 19-11-2008 at 21:06. |
#2
|
||||
|
||||
![]() vertel eerst je budget eens
__________________
Mk1 cabrio g60 mk1 Turbo Diesellllll |
#3
|
||||
|
||||
![]() en hoeveel pk's je wilt. en of je het zelf kunt bouwen?!
__________________
Mk1 cabrio g60 mk1 Turbo Diesellllll |
#4
|
|||
|
|||
![]() of gebruik de zoeker eens, is als aardig vaak besproken.
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan) Caddy mk1 1983 (daily) Passat variant 1981 (project) Audi 100 td 1987 (motor donor) Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto) |
#5
|
|||
|
|||
![]() mijn budget is niet zeer hoog maar kan ook beetje voor beetje toch pk`s die ik wil is ongeveer 280/300pk dat is te doen toch
|
#6
|
|||
|
|||
![]() niet zeer hoog?? dan gewoon lekker met een orgineel g60 torrtje gaan rijden hier zijn de kosten nog van te overzien. van een 16v turbo moet je minimaal als je goed wilt doen op 5000 euro rekenen als je zelf tenminste handig bent en veel zelf kunt. moet je dit laten doen dan kost het je dubbele minimaal!
|
#7
|
|||
|
|||
![]() oke is het heel veel werk om een g-lader aan een 16v te hangen ik heb wel eens gehoord dat je zuigers van een audi s2 kan gebruiken en wat heb ik allemaal nodig ?
ik heb al wel gezien dat ik mijn dynamo aan de achterzijde van de motor moet plaatsen maar heb verder geen idee van hoe en wat maar mijn pa kan aadrig overweg met gereedschap komt goed |
#8
|
||||
|
||||
![]() k-jetronic ombouwen naar digifant..
begin daar eerst maar mee, zou even searchen als ik jou was
__________________
Golf MKII 16v |
#9
|
||||
|
||||
![]() Om heel eerlijk te zijn denk ik dat je of een ander auto moet gaan kopen. Of HEEL veel moet gaan sparen. Of Drugs gaan dealen.
Maar in ieder geval. een motor van 280pk bouwen zonder de kennis licht niet in het budget ''niet zeer hoog''. wat piwivwteam denk ik bedoelt is dat je het beste een PG motor (g60) er in kunt hangen. Als je een goed onderhouden motor met gereviseerde g-lader aanschaft kun je voor weinig geld richting de 200pk gaan.
__________________
Mk1 cabrio g60 mk1 Turbo Diesellllll |
#10
|
||||
|
||||
![]() of laat er een 20vt blok in hangen
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Henk, mijn budget is ook "niet zeer hoog". "Hang je" me daarvoor effe een 20vt in de Golf? En als je dan toch bezig bent... ook een in de Passat? ![]() Wat Marvin zegt is denk ik de beste oplossing. Zet er een 1.8 8v PG in met geflowde G-lader en je bent voor weinig geld een heel eind richting de 200pk. Rij hem dan wel netjes warm en laat hem netjes afkoelen, anders is de zooi binnen de kortste tijd aan gort en heb je helemaal niks meer (PG zonder lader draait geloof ik maar 90 pk?).
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#12
|
||||
|
||||
![]() Ik zou eerst de remmen en het onderstel upgraden........
__________________
Project Topic: VW Golf MKII 1.8T daily tracktoy Insta: https://www.instagram.com/turboclouseau/ YT: https://www.youtube.com/user/renerene1984/videos |
#13
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Denk dat dat niet zo'n vaart loopt als je een 16v of G60 als basis neemt. Een hogere top dan bij een 16v of G60 standaard is zul je er toch niet mee gaan rijden. Had ie nou een gewone 1.8 of nog minder als basis zou ik het met je eens zijn.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |
#14
|
|||
|
|||
![]() oke breadfan83 dan ga ik maar op zoek naar een standaard g60 blok en bouw ik die er wel in als ik hem op en top heb
|
#15
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Dus bij jouw komt er toch een 20VT in??? Anders hoef je remmerij ook niet te upgraden he ![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Kijk anders eens op MP, daar staan een paar G60's voor iets meer dan 2000 euro. Heb je de remmen en het onderstel ook meteen goed, en hoef je niet meer naar het RDW voor je kenteken. ![]() 2000 euro lijkt veel, maar je ombouw en keuring kosten minstens net zo veel als je het goed wil doen.
__________________
Klutch Shirts Quote:
Buyer / seller feedback thread Golf mk2 16v W.I.P. Boot-sale |