Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 19-11-2008, 20:42
wesleymk2 wesleymk2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 19
Send a message via MSN to wesleymk2
Default 16v turbo of g-lader ??

hallo

ik heb een golf 2 edition one 16v gekocht uit 89 en ga deze helemaal in top staat terug brengen
maar wil motorisch wel het een en ander aan veranderen.
ik wil er of een g-lader of een turbo aan gangen iemand tips wat ik moet doen en evt wat ik er allemaal voor moet doen
foto`s volgen
groet

Last edited by wesleymk2 : 19-11-2008 at 21:06.
Reply With Quote
  #2  
Old 19-11-2008, 21:34
marving60's Avatar
marving60 marving60 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 296
Default

vertel eerst je budget eens
__________________
Mk1 cabrio g60
mk1 Turbo Diesellllll
Reply With Quote
  #3  
Old 19-11-2008, 21:35
marving60's Avatar
marving60 marving60 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 296
Default

en hoeveel pk's je wilt. en of je het zelf kunt bouwen?!
__________________
Mk1 cabrio g60
mk1 Turbo Diesellllll
Reply With Quote
  #4  
Old 19-11-2008, 21:38
Rallyegek Rallyegek is offline
VW Addict
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 651
Send a message via MSN to Rallyegek
Default

of gebruik de zoeker eens, is als aardig vaak besproken.
__________________
Rallye golf 1989 (10jaren plan)
Caddy mk1 1983 (daily)
Passat variant 1981 (project)
Audi 100 td 1987 (motor donor)
Audi 200 2.1 aut. (vrouwenauto)
Reply With Quote
  #5  
Old 20-11-2008, 18:34
wesleymk2 wesleymk2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 19
Send a message via MSN to wesleymk2
Default

mijn budget is niet zeer hoog maar kan ook beetje voor beetje toch pk`s die ik wil is ongeveer 280/300pk dat is te doen toch
Reply With Quote
  #6  
Old 20-11-2008, 18:42
Pewi Vwteam Pewi Vwteam is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2007
Posts: 3,896
Default

niet zeer hoog?? dan gewoon lekker met een orgineel g60 torrtje gaan rijden hier zijn de kosten nog van te overzien. van een 16v turbo moet je minimaal als je goed wilt doen op 5000 euro rekenen als je zelf tenminste handig bent en veel zelf kunt. moet je dit laten doen dan kost het je dubbele minimaal!
Reply With Quote
  #7  
Old 20-11-2008, 19:41
wesleymk2 wesleymk2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 19
Send a message via MSN to wesleymk2
Default

oke is het heel veel werk om een g-lader aan een 16v te hangen ik heb wel eens gehoord dat je zuigers van een audi s2 kan gebruiken en wat heb ik allemaal nodig ?
ik heb al wel gezien dat ik mijn dynamo aan de achterzijde van de motor moet plaatsen maar heb verder geen idee van hoe en wat maar mijn pa kan aadrig overweg met gereedschap komt goed
Reply With Quote
  #8  
Old 20-11-2008, 20:59
Fast Eef's Avatar
Fast Eef Fast Eef is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Apr 2008
Posts: 223
Default

k-jetronic ombouwen naar digifant..

begin daar eerst maar mee,

zou even searchen als ik jou was
__________________
Golf MKII 16v
Reply With Quote
  #9  
Old 21-11-2008, 10:35
marving60's Avatar
marving60 marving60 is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Jan 2008
Posts: 296
Default

Om heel eerlijk te zijn denk ik dat je of een ander auto moet gaan kopen. Of HEEL veel moet gaan sparen. Of Drugs gaan dealen.

Maar in ieder geval. een motor van 280pk bouwen zonder de kennis licht niet in het budget ''niet zeer hoog''.

wat piwivwteam denk ik bedoelt is dat je het beste een PG motor (g60) er in kunt hangen. Als je een goed onderhouden motor met gereviseerde g-lader aanschaft kun je voor weinig geld richting de 200pk gaan.
__________________
Mk1 cabrio g60
mk1 Turbo Diesellllll
Reply With Quote
  #10  
Old 21-11-2008, 10:55
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 11,016
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

of laat er een 20vt blok in hangen
Reply With Quote
  #11  
Old 21-11-2008, 11:28
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by Pedaalemmer
of laat er een 20vt blok in hangen


Henk, mijn budget is ook "niet zeer hoog".

"Hang je" me daarvoor effe een 20vt in de Golf?
En als je dan toch bezig bent... ook een in de Passat?



Wat Marvin zegt is denk ik de beste oplossing. Zet er een 1.8 8v PG in met geflowde G-lader en je bent voor weinig geld een heel eind richting de 200pk.

Rij hem dan wel netjes warm en laat hem netjes afkoelen, anders is de zooi binnen de kortste tijd aan gort en heb je helemaal niks meer (PG zonder lader draait geloof ik maar 90 pk?).
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #12  
Old 21-11-2008, 11:32
René's Avatar
René René is offline
10k maniac
 
Join Date: Mar 2004
Posts: 21,403
Default

Ik zou eerst de remmen en het onderstel upgraden........
Reply With Quote
  #13  
Old 21-11-2008, 11:39
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by René
Ik zou eerst de remmen en het onderstel upgraden........


Denk dat dat niet zo'n vaart loopt als je een 16v of G60 als basis neemt.
Een hogere top dan bij een 16v of G60 standaard is zul je er toch niet mee gaan rijden.

Had ie nou een gewone 1.8 of nog minder als basis zou ik het met je eens zijn.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #14  
Old 21-11-2008, 17:39
wesleymk2 wesleymk2 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 19
Send a message via MSN to wesleymk2
Default

oke breadfan83 dan ga ik maar op zoek naar een standaard g60 blok en bouw ik die er wel in als ik hem op en top heb
Reply With Quote
  #15  
Old 21-11-2008, 18:36
Domi
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by René
Ik zou eerst de remmen en het onderstel upgraden........


Dus bij jouw komt er toch een 20VT in???
Anders hoef je remmerij ook niet te upgraden he
Reply With Quote
  #16  
Old 21-11-2008, 22:57
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Quote:
Originally Posted by wesleymk2
oke breadfan83 dan ga ik maar op zoek naar een standaard g60 blok en bouw ik die er wel in als ik hem op en top heb


Kijk anders eens op MP, daar staan een paar G60's voor iets meer dan 2000 euro. Heb je de remmen en het onderstel ook meteen goed, en hoef je niet meer naar het RDW voor je kenteken.

2000 euro lijkt veel, maar je ombouw en keuring kosten minstens net zo veel als je het goed wil doen.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 14:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum