![]() |
vreemd resonerend geluid
Hallo,
sinds ik de jetta heb heb ik last van een zoemend geluid / resonerend geluid, flink aanwezig. Als ik rechtuit rij komt het voor, stuur ik naar rechts dan is het weg. :screwy: Komt ergens van voren uit de motorruimte, en komt boven motor geluid uit. Banden zijn het niet, veren of schokbrekers zijn het niet, aandrijfassen zijn ok. Loopt nergens aan oid. Wat kan het zijn, wat kan het zijn? :confused: |
Je wiellager.
|
ja, denk ik ook, wiellager.
Auto op de krik. en dan je voorwiel ronddraaien en luisteren. als het zoemt, is het misse boel. handig hulpmiddel: zet een schroevendraaier op het einde van de steek-as en tegen je oor. dan hoor je beter. ook je wiel boven en onder vastpakken en dan "wrikken" daarna links en rechts en "wrikken" als je speling hebt is het ook niet goed. hoopt dat je hier wat aan hebt. |
Ik dacht ook aan je wiellager. Misschien makkelijker om rijdend te testen. Je zegt dat als je rechts stuurt het geluid weg is. Als je naar links stuurt zou het erger moeten zijn.
|
vreemd, auto is apk gekeurd. Weliswaar door de eigen garage (met verwijderen van oude vering kwam ik er achter dat 1 achterveer gebroken was) pietje beunhaas dus.
wat zijn de grenzen voor speling? |
Quote:
Waarom zou je er mee door blijven rijden dan? :confused: |
nee, kan ik de ernst van de zak bepalen. ben beetje afhankelijk van vervoer. fietsen kan wel maar is kut en ver.
afspraak garage kan niet meteen de dag erop en ik heb geen lagerpers. snappie? :) |
als ik nu ff 2 lagers ritsel, wie kan dat er ff in jassen dan?
iemand hier bedreven in de klus? |
als je zo'n wiellagertrek setje weet te regelen is het zo gepiept, kan alles onder de auto blijven zitten;
![]() |
marc VRIEND, heb jij dit is je bezit? ;)
|
sorry, ik regel zelf ook altijd zo'n setje :D
|
waar te regelen? ik zal eens om me heen vragen dan.
maar het idee dat het fusee stuk er niet helemaal af hoeft spreekt me wel aan :thumbup: |
ok, even gekeken. linker wiellager vertoont speling tov andere wiel. Best aardig wat vind ik zelf.
In mn P.H. Olving boek zag ik dat je de naaf van de fusee moet persen en en het lager uit de naaf. met hoeveel druk laat deze los? als het met 2 ton moet bijvoorbeeld, krijg je het toch nooit los met een handsetje??? |
geen idee hoeveel druk, maar het is echt niet veel, met een bankschroef en de juiste adapters lukt het ook.
met dat setje kan je er mooi horizontaal kracht op zetten terwijl het nog onder de auto zit en gaat het supersimpel |
2 setjes lager en die kit is altijd nog goedkoper dan laten doen, en steek er ongetwijfeld wat van op.
|
Quote:
Gaat goed in de bankschroef[wel een grote stevige] Teken wel eerst de boutenstand af voor je alles los haalt! |
meteen maar ff de stuurkogels, fuseekogels, naven en bende mee nemen dan
|
Quote:
yup. had even geen tijd voor mijn voorwiellagers. hopsakee 417 euro. oplichters... :mad: terwijl ik zelf al lagers had liggen van 40 euro. zelf doen scheelt echt een berg. |
doet ie t nu wel weer goed je auto?
|
heb nog niet alles binnen, morgen die lager-trek-set halen of hoe dat ook mag heten.
|
All times are GMT +1. The time now is 12:13. |