Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   klepstoters NZ vervangen (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=58227)

tiefflieger 07-08-2009 19:02

klepstoters NZ vervangen
 
Ik zou graag (grotendeels uit voorzorg) de klepstoters (hydro) van mijn 13 NZ motor vervangen willen hebben.
Ben er al achter dat ze via ebay.de voor 5 tientjes op de mat liggen maar zit alleen met de montage waar ik zelf niet aan kan/ wil beginnen.

Heeft iemand dit wel eens bij een garage laten doen en wat kost dat ongeveer ?

Of zit hier misschien een beun de haas (niet al te letterlijk) die dit kan en wat wil verdienen (omg. Brabant) ?

golf mkII 16v 08-08-2009 10:39

Kan je er wel mee helpen
Als je zelf voor de spullen zorgt

richard-polo 08-08-2009 11:04

Ik kan je ook wel helpen tegen vergoeding.. (eindhoven)
ik hoor het wel via een mailtjes als er intresse is.

grt Richard

Arne 08-08-2009 11:07

Schat dat je er een uur of 3 a 4 mee bezig bent. Zou meteen waterpomp (= ook spanrol) en distributieriem vervangen,

Dennis@polo86c.nl 08-08-2009 11:34

En wat is, naast de voorzorg, de reden voor vervanging?

tiefflieger 08-08-2009 16:55

Ze tikken heel licht, denk dat 99% er gewoon mee door zou rijden maar ik niet, vandaar voorzorg ;) .

Waterpomp en distributie zijn 1000 km oud dus wil die eigenlijk wel laten zitten...

golf mkII 16v 09-08-2009 09:54

Moet wel allemaal weer los

Dexter 09-08-2009 10:09

Is zo gebeurd. Zeker als het dus recent al los geweest is!

tim_j 09-08-2009 11:28

distri riem zou ik in jouw geval dan ook uit voorzorg vervangen.

RJTuning 09-08-2009 11:54

Quote:
Originally Posted by tim_j
distri riem zou ik in jouw geval dan ook uit voorzorg vervangen.


hij zegt net al dattie dat net gedaan heeft. 1000 km geleden.
dus dat zit wel goed. :rolleyes:

mk2 td driver 09-08-2009 14:39

Quote:
Originally Posted by RJTuning
hij zegt net al dattie dat net gedaan heeft. 1000 km geleden.
dus dat zit wel goed. :rolleyes:


inderdaad, een 1000 km oude waterpomp en distributie gooi je nog niet de ijzerbak in dacht ik zo. :tongue:

tim_j 10-08-2009 11:15

daar las ik overheen :redface:

Dennis@polo86c.nl 10-08-2009 11:38

Hoeven in principe ook niet los.

Is de oliedruk wel goed?
En juiste olie?

martiepartie 10-08-2009 11:41

in je andere topic lees ik dat er nogal wat aanslag zit onder 't kleppendeksel. Een reinigingsgoedje door de olie en daarna frisse olie doet wonderen voor een zeer licht tikkend klepstotertje.
Ik heb dit zelf bij een (plotsklaps) tikkende 1.3 gebruikt, de tik was weg en heb er nog ruim 30.000km mee gereden zonder een enkel tikje.
Ik zou dat eerst eens proberen, kan je weer een hoop ge-emmer en geld besparen.

tiefflieger 10-08-2009 15:24

Is niet mijn topic, kleppendeksel nog niet los gehad ;) .

Heb gisteren de 1000km oude 10w40 er af gehaald en nu geprobeerd met 15w40 Valvoline maar tikken blijft.

Oliedruk is nog niet gecontroleerd, maar toevallig dat ik het er gisteren met iemand over had en die zou zweren dat het mijn injectoren zijn die hoorbaar zijn en niet de klepstoters...

Hoe hoor ik het verschil hier tussen want ik wil best de klepstoters laten vervangen maar als het achteraf toch de injectoren zijn is dat een beetje zonde geld .

Dennis@polo86c.nl 10-08-2009 18:57

Even met een lange schroevendraaier op het blok luisteren waar het tikt (handvat tegen je oor).

De injectoren zijn inderdaad duidelijk te horen. Er zijn VW modellen die met geluidsdempers op de injectoren uitgevoerd zijn, moet je op de sloop wel kunnen vinden.

golf mkII 16v 11-08-2009 07:27

Bij gas los moet het tikken even weg zijn[de injectoren stoppen dan met tikken


All times are GMT +1. The time now is 19:56.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.