![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Ik zou graag (grotendeels uit voorzorg) de klepstoters (hydro) van mijn 13 NZ motor vervangen willen hebben.
Ben er al achter dat ze via ebay.de voor 5 tientjes op de mat liggen maar zit alleen met de montage waar ik zelf niet aan kan/ wil beginnen. Heeft iemand dit wel eens bij een garage laten doen en wat kost dat ongeveer ? Of zit hier misschien een beun de haas (niet al te letterlijk) die dit kan en wat wil verdienen (omg. Brabant) ? |
#2
|
|||
|
|||
![]() Kan je er wel mee helpen
Als je zelf voor de spullen zorgt |
#3
|
||||
|
||||
![]() Ik kan je ook wel helpen tegen vergoeding.. (eindhoven)
ik hoor het wel via een mailtjes als er intresse is. grt Richard |
#4
|
||||
|
||||
![]() Schat dat je er een uur of 3 a 4 mee bezig bent. Zou meteen waterpomp (= ook spanrol) en distributieriem vervangen,
|
#5
|
|||
|
|||
![]() En wat is, naast de voorzorg, de reden voor vervanging?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#6
|
|||
|
|||
![]() Ze tikken heel licht, denk dat 99% er gewoon mee door zou rijden maar ik niet, vandaar voorzorg
![]() Waterpomp en distributie zijn 1000 km oud dus wil die eigenlijk wel laten zitten... Last edited by tiefflieger : 09-08-2009 at 10:11. |
#7
|
|||
|
|||
![]() Moet wel allemaal weer los
|
#9
|
||||
|
||||
![]() distri riem zou ik in jouw geval dan ook uit voorzorg vervangen.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
hij zegt net al dattie dat net gedaan heeft. 1000 km geleden. dus dat zit wel goed. ![]()
__________________
Jetta mk1 '84 ''polarsilber'' VW Santana 1.6 diesel '82 '' En GOD zag, dat het lauw was '' |
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
inderdaad, een 1000 km oude waterpomp en distributie gooi je nog niet de ijzerbak in dacht ik zo. ![]()
__________________
golf mk2 td (1v) '90 (current) golf mk2 gti 16v (kr) '86 (current) golf mk2 1.6automaat(ez) '86 (ex) |
#12
|
||||
|
||||
![]() daar las ik overheen
![]()
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#13
|
|||
|
|||
![]() Hoeven in principe ook niet los.
Is de oliedruk wel goed? En juiste olie?
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#14
|
||||
|
||||
![]() in je andere topic lees ik dat er nogal wat aanslag zit onder 't kleppendeksel. Een reinigingsgoedje door de olie en daarna frisse olie doet wonderen voor een zeer licht tikkend klepstotertje.
Ik heb dit zelf bij een (plotsklaps) tikkende 1.3 gebruikt, de tik was weg en heb er nog ruim 30.000km mee gereden zonder een enkel tikje. Ik zou dat eerst eens proberen, kan je weer een hoop ge-emmer en geld besparen.
__________________
v40 d4 r-design 2014 Volvo 244 gl 1978 Volvo 780 Bertone 1987 Mini 1275 1977 Mini 1000 1987 |
#15
|
|||
|
|||
![]() Is niet mijn topic, kleppendeksel nog niet los gehad
![]() Heb gisteren de 1000km oude 10w40 er af gehaald en nu geprobeerd met 15w40 Valvoline maar tikken blijft. Oliedruk is nog niet gecontroleerd, maar toevallig dat ik het er gisteren met iemand over had en die zou zweren dat het mijn injectoren zijn die hoorbaar zijn en niet de klepstoters... Hoe hoor ik het verschil hier tussen want ik wil best de klepstoters laten vervangen maar als het achteraf toch de injectoren zijn is dat een beetje zonde geld . |
#16
|
|||
|
|||
![]() Even met een lange schroevendraaier op het blok luisteren waar het tikt (handvat tegen je oor).
De injectoren zijn inderdaad duidelijk te horen. Er zijn VW modellen die met geluidsdempers op de injectoren uitgevoerd zijn, moet je op de sloop wel kunnen vinden.
__________________
Es geht nicht darum wie schnell man fährt, sondern wie gut man schnell fahren kann... 1975 Audi 50 GL 1976 Audi 50 GL 1988 Polo G40 |
#17
|
|||
|
|||
![]() Bij gas los moet het tikken even weg zijn[de injectoren stoppen dan met tikken
|