![]() |
Tuningsmogelijkheden 1.1
Zoals de titel al zegt, wat zijn de tunings/aanpassings mogelijkheden, voor een Mk1 1.1, of is dit niet echt de moeite en kan je beter gaan voor een totaal ander blok.
Hoop dat jullie hier wat info over hebben, of weten waar hier info over staat. |
ik denk dat je er met veeeel moeite wel genoeg uit kan halen, maar met minder moeite leg je er een ander blok in en heb je meer pk's... is my humble opinion
|
Quote:
ga vooral lekker simpel doen .iedere sukkel kan een zwaardere motor erin lepelen en zeggen kijk heb ik opgevoert .je hebt helemaal niks opgevoert,alleen net als een tegenwoordig dom auto monteurtje componenten staan wisselen . 1.1 heeft standaard al met een klein carburateurtje 50 pk . simpelste manier van opvoeren in mijn ogen kop max laten vlakken (doe maar een 1,5 mm) poorten bewerken ,4-2-1 uitlaat er onder van 1.3 en einddemper van b ascona (geen tegendruk meer ) nokkenas van gk of hh of gf motor (of een 286 exemplaar) en dan de keuze uit of weber,solex of dellorto 40mm cofiguratie of motorfietscarbs(mijn voorkeur) |
al lepel je er een 1.8 16v in ,blijft een standaard ding wat je erin zet
|
Quote:
sorry serge wist niet dat je boos werd... maar lees nog eens goed wat hij vraagt... hij wil dus voor de pk's gaan...mag een andere motor wel standaard zijn, maar als ie meer pk's heeft... |
wordt niet boos ,vind het altijd jammer dat mensen voor de makkelijkste vlucht route kiezen ipv iets leuks te doen
|
Neehoor, gaat mij niet zo zeer om meer pk's. Gaat mij vooral om het bezig zijn met mijn auto op motorisch gebied. En het liefst zou ik dan ook bezig gaan met de 1.1. Maar als er geen mogelijkheden zouden zijn. Zou ik er wel een andere motor in willen lepelen.
Zoals ik nu lees zijn er wel degelijk mogelijkheden, dus blijf ik voorlopig nog ff trouw aan de 1.1. Alvast bedankt voor de reactie's en zou graag nog meer dingen horen. Wat voor soort motorfiets carburateurs worden hier meestal voor gebruikt Serge? |
|
Ik zit ook te twijfelen,
De golf 1.1 van mn vriendin is wel mooi/leuk van buiten, maar nu motorisch Het lijkt mij het leukst om idd de 1.1 ff flink te versleutelen, maar met andere carbs erop en alles gaat waarschijnlijk het verbruik ook flink omhoog en dat wil ik liever niet, als het 1 op 6 gaat rijden heeft mn vriendin hier niks aan of een dx blok erin |
verbruik als je het goed doet blijft gelijk,of nwordt zelfs minder(tunen is optimaliseren)
|
Tis het golfje van mn vriedin dus moet wel binnen de perken blijven :) Dit lijkt me wel een leuk projectje inderdaad
Wat voor kop moet ik eigenlijk nemen? Maakt dat veel uit of kunnen er verschillende koppen op een 1.1 motor dan haal ik op de sloop een kop en kan ik daarmee aan de gang gaan terwijl het golfje nog kan bollen |
1100 kop van die leeftijd is volgens mij 1 pot nat....
|
Ok, maar zijn ze inwendig gelijk of zitten daar verschillen in qua tuningsmogelijkheden
|
mij heeft geen idee... 1300 koppen moeten ook passen, maar denk dat het kwa compressie neit voordelig is, want ik meende dat een 1100 geen verbrandingsruimte in de kop heeft.
maaaaaarrrr... ik weet het niet zeker. |
goed zal ik het maar zeggen dan hb hh,gf hebben verbrandingsruimten in de kop.gl,gk,hk hebben geen verbrandingsruimten in de kop .nu heb je bij de eerste serie hh motoren 32mm inlaat kleppen ,wat later 34mm is geworden
mh ,py 3f,hz ,aav, nz,zijn de zogenaamde hydrau motoren ,en hebben een allemaal een vlakke kop ,de eertse genoemden zijn dus sleeptuimelaars en voor tunings doeleinden eigenlijk beter als je in toeren gaat zoeken .maar ook het klep mechaniek en nokkenas zijn lichter. |
maar sleeptuimelaar is wel meer slijtagegevoelig toch? (neem mijn voorbeeld :redface: )
|
dat is ,daarom is vw later op hydrau over gestapt .maar dankzij verbeterde materialen stappen ze weer terug naar sleeptuimelaar (v10 tdi)
|
ff vraagje tussendoor: 1600 ABU op carb's, of 2000 op carb's? Zit zelf te twijfelen... 2000 is goedkoopste en meest rendabele oplossing dacht ik, vooral als ik em later wil gaan tunen, dan lijkt me dat ik een monster heb... :cool: Maar ABU zal meer toeren aankunnen, alleen geen idee van vergelijking, GTI-killer? veel koppel? en pk's? 2000 niet een betere basis dan? kwa kosten is een 2000 al met al voordeliger lijkt me. En 2000 op weber's of voldoen motorfietscarb's wel kwa grote?
|
wat bedoel je met 2000 2l 8v of 16v ?
|
8v ga ik dan van uit, bij 16v worden alle kosten zowat keer 2. Wou namelijk in de toekomst een andere nokker, lichtere klepveerschotels, en klepstoters...
|
All times are GMT +1. The time now is 05:45. |