Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   1.6 Diesel ombouwen naar 1.6 Benzine ? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=61319)

Scirocco_1600 26-10-2009 20:57

1.6 Diesel ombouwen naar 1.6 Benzine ?
 
hallo

ik zit met een idee in mijn hoofd , nu wil ik enkel wat meer steun of enventuele ervaring horen van jullie ?

is het mogelijk om een 1.6 Diesel om te bouwen naar 1.6 Benzine ?

dus bv met een kop van een 1.8 8v audi 80 met de grote kleppen
onstekking instoppen envoort ?

en als dit loopt , dan zou dit normaal veel meer koppel moeten hebben dan een standaard 1.6 8v benzine ? toch ?

mvg

joostvw 26-10-2009 23:44

die diesel heeft meer koppel omdat het diesel is.
niet omdat dat onderblok anders is denk ik zo...

ik heb nog wel een 1600 benzine voor je liggen binnenkort ;)

Scirocco_1600 27-10-2009 18:58

Quote:
Originally Posted by joostvw
die diesel heeft meer koppel omdat het diesel is.
niet omdat dat onderblok anders is denk ik zo...

ik heb nog wel een 1600 benzine voor je liggen binnenkort ;)



de slag van de krukas is langer van een diesel ;) daardoor heeft een diesel meer koppel dan een benzine

de boring van een diesel is echter kleiner dan die van een benzine .

golf mkII 16v 27-10-2009 20:28

Slag van de krukas is het zelfde als benzine[heb er 1 van een diesel in mijn 16v]
Wil je de ontsteking plaatsen moet de oliepomp ook vervangen worden
De aandrijfas van de diesel is anders

Scirocco_1600 27-10-2009 20:41

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Slag van de krukas is het zelfde als benzine[heb er 1 van een diesel in mijn 16v]
Wil je de ontsteking plaatsen moet de oliepomp ook vervangen worden
De aandrijfas van de diesel is anders



ooit heb ik eens gelezen op een forum

die autocrossers proberen alles :)

ik ben een autocrosser ;) wij gaan soms ver om iets gedaan te krijgen ;)

Scirocco_1600 27-10-2009 20:47

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Slag van de krukas is het zelfde als benzine[heb er 1 van een diesel in mijn 16v]
Wil je de ontsteking plaatsen moet de oliepomp ook vervangen worden
De aandrijfas van de diesel is anders



de boring van een 1.6 Diesel is 76.5 mm
de Slag van een 1.6 diesel is 84.6 mm

het betreft een EV 1.6 ( gti )
de boring van een 1.6 benzine is 80mm
de slag van een 1.6 benzine is 81mm

de boring van een 1.8 benzine is 81.00mm
en de slag 86.4mm

Niles 27-10-2009 21:35

Quote:
Originally Posted by Scirocco_1600
ooit heb ik eens gelezen op een forum

die autocrossers proberen alles :)

ik ben een autocrosser ;) wij gaan soms ver om iets gedaan te krijgen ;)


wat ze dan doen is een krukas van een 1.9d pakken (slag 95.5) en die in een 2E onderblok zetten bijvoorbeeld. Of een 1.9d onderblok nemen en deze opboren naar 1.8 zuigers of 2.0 zuigers. bij 2.0 zuigers kom je dan op 2.1 liter.
Als je gewoon een benzine kop op een diesel onderblok zet, is je compressie veelste hoog. Krijg je problemen met: Starten, de startmoter krijgt hem niet rond, detoneren, gaten in de zuigers, en drijfstang lagers die een bakkie gaan doen.

Scirocco_1600 27-10-2009 21:48

Quote:
Originally Posted by Niles
wat ze dan doen is een krukas van een 1.9d pakken (slag 95.5) en die in een 2E onderblok zetten bijvoorbeeld. Of een 1.9d onderblok nemen en deze opboren naar 1.8 zuigers of 2.0 zuigers. bij 2.0 zuigers kom je dan op 2.1 liter.
Als je gewoon een benzine kop op een diesel onderblok zet, is je compressie veelste hoog. Krijg je problemen met: Starten, de startmoter krijgt hem niet rond, detoneren, gaten in de zuigers, en drijfstang lagers die een bakkie gaan doen.



dat gedeelte van 2E met 1.9 krukas ben ik al mee bezig ;)

Niles 27-10-2009 21:51

Quote:
Originally Posted by Scirocco_1600
dat gedeelte van 2E met 1.9 krukas ben ik al mee bezig ;)

waarom dan die 1.6 :D


All times are GMT +1. The time now is 21:13.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.