![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() hallo
ik zit met een idee in mijn hoofd , nu wil ik enkel wat meer steun of enventuele ervaring horen van jullie ? is het mogelijk om een 1.6 Diesel om te bouwen naar 1.6 Benzine ? dus bv met een kop van een 1.8 8v audi 80 met de grote kleppen onstekking instoppen envoort ? en als dit loopt , dan zou dit normaal veel meer koppel moeten hebben dan een standaard 1.6 8v benzine ? toch ? mvg |
#2
|
||||
|
||||
![]() die diesel heeft meer koppel omdat het diesel is.
niet omdat dat onderblok anders is denk ik zo... ik heb nog wel een 1600 benzine voor je liggen binnenkort ![]()
__________________
Scratch the surface! ![]() -Golf 2 '841.9TDI |
#3
|
||||
|
||||
![]() Quote:
de slag van de krukas is langer van een diesel ![]() de boring van een diesel is echter kleiner dan die van een benzine . |
#4
|
|||
|
|||
![]() Slag van de krukas is het zelfde als benzine[heb er 1 van een diesel in mijn 16v]
Wil je de ontsteking plaatsen moet de oliepomp ook vervangen worden De aandrijfas van de diesel is anders |
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ooit heb ik eens gelezen op een forum die autocrossers proberen alles ![]() ik ben een autocrosser ![]() ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]() Quote:
de boring van een 1.6 Diesel is 76.5 mm de Slag van een 1.6 diesel is 84.6 mm het betreft een EV 1.6 ( gti ) de boring van een 1.6 benzine is 80mm de slag van een 1.6 benzine is 81mm de boring van een 1.8 benzine is 81.00mm en de slag 86.4mm |
#7
|
||||
|
||||
![]() Quote:
wat ze dan doen is een krukas van een 1.9d pakken (slag 95.5) en die in een 2E onderblok zetten bijvoorbeeld. Of een 1.9d onderblok nemen en deze opboren naar 1.8 zuigers of 2.0 zuigers. bij 2.0 zuigers kom je dan op 2.1 liter. Als je gewoon een benzine kop op een diesel onderblok zet, is je compressie veelste hoog. Krijg je problemen met: Starten, de startmoter krijgt hem niet rond, detoneren, gaten in de zuigers, en drijfstang lagers die een bakkie gaan doen. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
dat gedeelte van 2E met 1.9 krukas ben ik al mee bezig ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]() Quote:
waarom dan die 1.6 ![]() |