Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 26-10-2009, 20:57
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default 1.6 Diesel ombouwen naar 1.6 Benzine ?

hallo

ik zit met een idee in mijn hoofd , nu wil ik enkel wat meer steun of enventuele ervaring horen van jullie ?

is het mogelijk om een 1.6 Diesel om te bouwen naar 1.6 Benzine ?

dus bv met een kop van een 1.8 8v audi 80 met de grote kleppen
onstekking instoppen envoort ?

en als dit loopt , dan zou dit normaal veel meer koppel moeten hebben dan een standaard 1.6 8v benzine ? toch ?

mvg
Reply With Quote
  #2  
Old 26-10-2009, 23:44
joostvw's Avatar
joostvw joostvw is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 3,778
Default

die diesel heeft meer koppel omdat het diesel is.
niet omdat dat onderblok anders is denk ik zo...

ik heb nog wel een 1600 benzine voor je liggen binnenkort
__________________
Scratch the surface!

-Golf 2 '841.9TDI
Reply With Quote
  #3  
Old 27-10-2009, 18:58
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by joostvw
die diesel heeft meer koppel omdat het diesel is.
niet omdat dat onderblok anders is denk ik zo...

ik heb nog wel een 1600 benzine voor je liggen binnenkort



de slag van de krukas is langer van een diesel daardoor heeft een diesel meer koppel dan een benzine

de boring van een diesel is echter kleiner dan die van een benzine .
Reply With Quote
  #4  
Old 27-10-2009, 20:28
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Slag van de krukas is het zelfde als benzine[heb er 1 van een diesel in mijn 16v]
Wil je de ontsteking plaatsen moet de oliepomp ook vervangen worden
De aandrijfas van de diesel is anders
Reply With Quote
  #5  
Old 27-10-2009, 20:41
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Slag van de krukas is het zelfde als benzine[heb er 1 van een diesel in mijn 16v]
Wil je de ontsteking plaatsen moet de oliepomp ook vervangen worden
De aandrijfas van de diesel is anders



ooit heb ik eens gelezen op een forum

die autocrossers proberen alles

ik ben een autocrosser wij gaan soms ver om iets gedaan te krijgen
Reply With Quote
  #6  
Old 27-10-2009, 20:47
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Slag van de krukas is het zelfde als benzine[heb er 1 van een diesel in mijn 16v]
Wil je de ontsteking plaatsen moet de oliepomp ook vervangen worden
De aandrijfas van de diesel is anders



de boring van een 1.6 Diesel is 76.5 mm
de Slag van een 1.6 diesel is 84.6 mm

het betreft een EV 1.6 ( gti )
de boring van een 1.6 benzine is 80mm
de slag van een 1.6 benzine is 81mm

de boring van een 1.8 benzine is 81.00mm
en de slag 86.4mm
Reply With Quote
  #7  
Old 27-10-2009, 21:35
Niles's Avatar
Niles Niles is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 326
Send a message via MSN to Niles
Default

Quote:
Originally Posted by Scirocco_1600
ooit heb ik eens gelezen op een forum

die autocrossers proberen alles

ik ben een autocrosser wij gaan soms ver om iets gedaan te krijgen


wat ze dan doen is een krukas van een 1.9d pakken (slag 95.5) en die in een 2E onderblok zetten bijvoorbeeld. Of een 1.9d onderblok nemen en deze opboren naar 1.8 zuigers of 2.0 zuigers. bij 2.0 zuigers kom je dan op 2.1 liter.
Als je gewoon een benzine kop op een diesel onderblok zet, is je compressie veelste hoog. Krijg je problemen met: Starten, de startmoter krijgt hem niet rond, detoneren, gaten in de zuigers, en drijfstang lagers die een bakkie gaan doen.
Reply With Quote
  #8  
Old 27-10-2009, 21:48
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

Quote:
Originally Posted by Niles
wat ze dan doen is een krukas van een 1.9d pakken (slag 95.5) en die in een 2E onderblok zetten bijvoorbeeld. Of een 1.9d onderblok nemen en deze opboren naar 1.8 zuigers of 2.0 zuigers. bij 2.0 zuigers kom je dan op 2.1 liter.
Als je gewoon een benzine kop op een diesel onderblok zet, is je compressie veelste hoog. Krijg je problemen met: Starten, de startmoter krijgt hem niet rond, detoneren, gaten in de zuigers, en drijfstang lagers die een bakkie gaan doen.



dat gedeelte van 2E met 1.9 krukas ben ik al mee bezig
Reply With Quote
  #9  
Old 27-10-2009, 21:51
Niles's Avatar
Niles Niles is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Sep 2006
Posts: 326
Send a message via MSN to Niles
Default

Quote:
Originally Posted by Scirocco_1600
dat gedeelte van 2E met 1.9 krukas ben ik al mee bezig

waarom dan die 1.6
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 00:04.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum