Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Het zoveelste topic over slechte koudloop (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=63360)

dekilo 15-12-2009 08:22

Het zoveelste topic over slechte koudloop
 
Mijn Golfje 2 1.6 RF loopt werkelijk hondsberoerd met dit koude weer.
Als hij eenmaal warm is loopt hij lekker.
Koudstart gaat super daarna begint hij te stotteren en moet ik hem op gas houden anders valt hij uit.
Ik heb de bougies vervangen, bougie kabels, rotor en verdeelkap.
Mijn warme luchtslang is wel weg.
Die ga ik vanmiddag nieuw halen.
Maar dat kan toch niet het probleem zijn.
Ik heb een goede 2E3 carb kan ik die plaasten IPV de 2E2?

Audilimburg 15-12-2009 23:31

Ik heb dit met mijn allereerste auto ook gehad. Dat was een Golf II met een 1.3 blokje. Op de een of andere manier bevroor de carburateur of zo, want hij viel bij koud weer inderdaad stil of hield gewoon op met trekken.
Dan moest ik hem langs de kant zetten, een paar minuten wachten en dan kon ik weer rijden.
Die warme lucht slang zou dus wel eens een gedeelte van de problemen kunnen verhelpen.

Marco 15-12-2009 23:44

die slang zit er om bevriezen van je carburateur tegen te gaan.... oftewel....

tim_j 16-12-2009 10:25

Quote:
Originally Posted by dekilo
....
Mijn warme luchtslang is wel weg.
...


dit is het probleem, zoals Marco al aangeeft.

die warme luchtslang voert warmte van het spruitsstuk dóór de slang heen naar de bovenkant van de carburateur.

die warmte zorgt ervoor dat de carb niet bevriest met dit weer. :tongue:

dekilo 16-12-2009 15:49

Ik ga hem zo halen dus ben benieuwd.

Larsv5 16-12-2009 16:20

Niet zomaar een slang weghalen, hier hebben ze vroeger wel over nagedacht.... :thumbup: :D

dekilo 16-12-2009 18:29

Met weg bedoelde ik hij zit er niet meer op.
Maar nadat ik een nieuwe heb geplaatst is het probleem er nog steeds.
Ik begin te vermoeden dat hij pas op de choke gaat lopen als hij warm is.

T!m 17-12-2009 20:51

Ik vermoed dat de automatische shoke niet meer naar behoren werkt.
Even het slakkehuisje demonteren en kijken of het veertje + spiraaltje nog in orde zijn.

Je kunt het slakkenhuisje ook iets bij draaien, waardoor je de afstelling van de shoke wijzigt.

Mikkem 17-12-2009 21:50

Ik heb hetzelfde probleem. Auto start prima en gaat meteen daarna beroerd lopen. Gas geven helpt niet, maar je zit wel in de benzinelucht.

Ik dacht ook aan de onderdelen die jij noemt (bougiekabels etc). Was vanochtend bij de garage die meteen over de afstelling van de automatische choke begon.

De 2 koude starts erna gedaan zonder eerst het gaspedaal een keer naar de bodem te trappen, dan blijft de auto wat langer goed lopen na het starten (bij het wegrijden krijg je het stotteren alsnog, dan gaat de choke alsnog aan de gang).

Wordt helaas pas over anderhalve week gesteld, dus kan je nog geen definitief resultaat meegeven ;)

tim_j 17-12-2009 22:56

Quote:
Originally Posted by dekilo
Met weg bedoelde ik hij zit er niet meer op.
Maar nadat ik een nieuwe heb geplaatst is het probleem er nog steeds.
Ik begin te vermoeden dat hij pas op de choke gaat lopen als hij warm is.


ik vermoed dat je aanslag schijfje blijft hangen, en dus niet lekker kan verschuiven om een verhoogd toerental aan te houden.
je kan die is insmeren met vet,

door de kou beweegt het allemal wat moeilijker.

koenjanssen 18-12-2009 13:49

Quote:
Originally Posted by T!m
Ik vermoed dat de automatische shoke niet meer naar behoren werkt.
Even het slakkehuisje demonteren en kijken of het veertje + spiraaltje nog in orde zijn.

Je kunt het slakkenhuisje ook iets bij draaien, waardoor je de afstelling van de shoke wijzigt.


Heb een vergelijkbaar probleem...

Voordat ik aan vanalles ga draaien.

Waar kan ik het slakkenhuisje bij draaien??

Emiel 22-12-2009 19:50

aan de zijkant van de carb. als je voor de auto staat aan de rechterkant van de carb. Er zitten 2 koelslangen op en het zit vast met 3 kruiskopjes.

dekilo 04-01-2010 18:54

Quote:
Originally Posted by Emiel
aan de zijkant van de carb. als je voor de auto staat aan de rechterkant van de carb. Er zitten 2 koelslangen op en het zit vast met 3 kruiskopjes.


Yup is inmiddels ook gecontroleerd!
Donderdag gaat hij naar de garage, ik weet het zelf nl echt niet meer.

golf mkII 16v 04-01-2010 22:22

Op de pierburg van een RF zitten voorop in het midden koelwaterslangen
Die zitten aan een wasthermostaat,deze regelt het verhoogd stationaair
Die is wss kapot

DragonGr Dragon 13-01-2010 16:02

Controleer ook even de elektrische aansluitingen van de choke en inlaatverwarming. Bij dit koude weer heb je die nodig!!

koenjanssen 24-01-2010 11:17

Quote:
Originally Posted by dekilo
Yup is inmiddels ook gecontroleerd!
Donderdag gaat hij naar de garage, ik weet het zelf nl echt niet meer.


Is je probleem al opgelost? Wat was het nou?

Ik heb het probleem nog steeds niet kunnen vinden....

dekilo 24-01-2010 11:54

is opgelost inderdaad!
Automatische choke stond helemaal verkeerd als de motorkoud was stond de choke open en als de motor warm is stond de choke dicht.
Ik heb de choke erdraaid en nu gaat hij perfect!
Hij loopt alleen nog wat hoog statonair bij choke en hoog stationair als hij warm is!
Dat moet ik nog ff fixen.

koenjanssen 24-01-2010 15:01

Nou bij het demonteren van de choke vlogen er een paar veertjes me tegemoet. Hij loopt nu nauwelijks meer. Wat een klote constructie!

Heeft er iemand een complete goed werkende choke ergens liggen? Of waar te koop? Pierburg 2e2

koenjanssen 25-01-2010 18:47

Niemand??


All times are GMT +1. The time now is 15:45.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.