![]() |
#1
|
||||
|
||||
![]() Mijn Golfje 2 1.6 RF loopt werkelijk hondsberoerd met dit koude weer.
Als hij eenmaal warm is loopt hij lekker. Koudstart gaat super daarna begint hij te stotteren en moet ik hem op gas houden anders valt hij uit. Ik heb de bougies vervangen, bougie kabels, rotor en verdeelkap. Mijn warme luchtslang is wel weg. Die ga ik vanmiddag nieuw halen. Maar dat kan toch niet het probleem zijn. Ik heb een goede 2E3 carb kan ik die plaasten IPV de 2E2?
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#2
|
||||
|
||||
![]() Ik heb dit met mijn allereerste auto ook gehad. Dat was een Golf II met een 1.3 blokje. Op de een of andere manier bevroor de carburateur of zo, want hij viel bij koud weer inderdaad stil of hield gewoon op met trekken.
Dan moest ik hem langs de kant zetten, een paar minuten wachten en dan kon ik weer rijden. Die warme lucht slang zou dus wel eens een gedeelte van de problemen kunnen verhelpen.
__________________
Golf 1 1977 in the making
|
#3
|
||||
|
||||
![]() die slang zit er om bevriezen van je carburateur tegen te gaan.... oftewel....
__________________
Passat B1 LS Passat B8 Businessline R |
#4
|
||||
|
||||
![]() Quote:
dit is het probleem, zoals Marco al aangeeft. die warme luchtslang voert warmte van het spruitsstuk dóór de slang heen naar de bovenkant van de carburateur. die warmte zorgt ervoor dat de carb niet bevriest met dit weer. ![]()
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#5
|
||||
|
||||
![]() Ik ga hem zo halen dus ben benieuwd.
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#6
|
||||
|
||||
![]() Niet zomaar een slang weghalen, hier hebben ze vroeger wel over nagedacht....
![]() ![]()
__________________
Dodge RAM 1500 ![]() |
#7
|
||||
|
||||
![]() Met weg bedoelde ik hij zit er niet meer op.
Maar nadat ik een nieuwe heb geplaatst is het probleem er nog steeds. Ik begin te vermoeden dat hij pas op de choke gaat lopen als hij warm is.
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#8
|
|||
|
|||
![]() Ik vermoed dat de automatische shoke niet meer naar behoren werkt.
Even het slakkehuisje demonteren en kijken of het veertje + spiraaltje nog in orde zijn. Je kunt het slakkenhuisje ook iets bij draaien, waardoor je de afstelling van de shoke wijzigt.
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997 Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk |
#9
|
||||
|
||||
![]() Ik heb hetzelfde probleem. Auto start prima en gaat meteen daarna beroerd lopen. Gas geven helpt niet, maar je zit wel in de benzinelucht.
Ik dacht ook aan de onderdelen die jij noemt (bougiekabels etc). Was vanochtend bij de garage die meteen over de afstelling van de automatische choke begon. De 2 koude starts erna gedaan zonder eerst het gaspedaal een keer naar de bodem te trappen, dan blijft de auto wat langer goed lopen na het starten (bij het wegrijden krijg je het stotteren alsnog, dan gaat de choke alsnog aan de gang). Wordt helaas pas over anderhalve week gesteld, dus kan je nog geen definitief resultaat meegeven ![]()
__________________
Golf MK2 1.3 CL 5-bak 1986 Verkocht! |
#10
|
||||
|
||||
![]() Quote:
ik vermoed dat je aanslag schijfje blijft hangen, en dus niet lekker kan verschuiven om een verhoogd toerental aan te houden. je kan die is insmeren met vet, door de kou beweegt het allemal wat moeilijker.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily ![]() 'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs. ![]() 'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ? |
#11
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Heb een vergelijkbaar probleem... Voordat ik aan vanalles ga draaien. Waar kan ik het slakkenhuisje bij draaien??
__________________
Op naar de volgende dub inn! www.vwteamarnhem.com www.arnhemdubinn.nl Jetta GL 1988 verkocht.... |
#12
|
||||
|
||||
![]() aan de zijkant van de carb. als je voor de auto staat aan de rechterkant van de carb. Er zitten 2 koelslangen op en het zit vast met 3 kruiskopjes.
__________________
Skoda Superb 2022 ![]() Fiat 500C ![]() Harley Davidson Electra Glide 1987 ![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Yup is inmiddels ook gecontroleerd! Donderdag gaat hij naar de garage, ik weet het zelf nl echt niet meer.
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#14
|
|||
|
|||
![]() Op de pierburg van een RF zitten voorop in het midden koelwaterslangen
Die zitten aan een wasthermostaat,deze regelt het verhoogd stationaair Die is wss kapot |
#15
|
|||
|
|||
![]() Controleer ook even de elektrische aansluitingen van de choke en inlaatverwarming. Bij dit koude weer heb je die nodig!!
|
#16
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Is je probleem al opgelost? Wat was het nou? Ik heb het probleem nog steeds niet kunnen vinden....
__________________
Op naar de volgende dub inn! www.vwteamarnhem.com www.arnhemdubinn.nl Jetta GL 1988 verkocht.... |
#17
|
||||
|
||||
![]() is opgelost inderdaad!
Automatische choke stond helemaal verkeerd als de motorkoud was stond de choke open en als de motor warm is stond de choke dicht. Ik heb de choke erdraaid en nu gaat hij perfect! Hij loopt alleen nog wat hoog statonair bij choke en hoog stationair als hij warm is! Dat moet ik nog ff fixen.
__________________
MK 1 gti 83 (project) |
#18
|
||||
|
||||
![]() Nou bij het demonteren van de choke vlogen er een paar veertjes me tegemoet. Hij loopt nu nauwelijks meer. Wat een klote constructie!
Heeft er iemand een complete goed werkende choke ergens liggen? Of waar te koop? Pierburg 2e2
__________________
Op naar de volgende dub inn! www.vwteamarnhem.com www.arnhemdubinn.nl Jetta GL 1988 verkocht.... |
#19
|
||||
|
||||
![]() Niemand??
__________________
Op naar de volgende dub inn! www.vwteamarnhem.com www.arnhemdubinn.nl Jetta GL 1988 verkocht.... |