Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 15-12-2009, 08:22
dekilo's Avatar
dekilo dekilo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Default Het zoveelste topic over slechte koudloop

Mijn Golfje 2 1.6 RF loopt werkelijk hondsberoerd met dit koude weer.
Als hij eenmaal warm is loopt hij lekker.
Koudstart gaat super daarna begint hij te stotteren en moet ik hem op gas houden anders valt hij uit.
Ik heb de bougies vervangen, bougie kabels, rotor en verdeelkap.
Mijn warme luchtslang is wel weg.
Die ga ik vanmiddag nieuw halen.
Maar dat kan toch niet het probleem zijn.
Ik heb een goede 2E3 carb kan ik die plaasten IPV de 2E2?
__________________
MK 1 gti 83 (project)
Reply With Quote
  #2  
Old 15-12-2009, 23:31
Audilimburg's Avatar
Audilimburg Audilimburg is offline
Postwhore
 
Join Date: Aug 2008
Posts: 1,082
Default

Ik heb dit met mijn allereerste auto ook gehad. Dat was een Golf II met een 1.3 blokje. Op de een of andere manier bevroor de carburateur of zo, want hij viel bij koud weer inderdaad stil of hield gewoon op met trekken.
Dan moest ik hem langs de kant zetten, een paar minuten wachten en dan kon ik weer rijden.
Die warme lucht slang zou dus wel eens een gedeelte van de problemen kunnen verhelpen.
__________________
Golf 1 1977 in the making
Reply With Quote
  #3  
Old 15-12-2009, 23:44
Marco's Avatar
Marco Marco is offline
Volksforum Crew - Elekit
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 7,628
Send a message via MSN to Marco
Default

die slang zit er om bevriezen van je carburateur tegen te gaan.... oftewel....
__________________
Passat B1 LS
Passat B8 Businessline R
Reply With Quote
  #4  
Old 16-12-2009, 10:25
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Quote:
Originally Posted by dekilo
....
Mijn warme luchtslang is wel weg.
...


dit is het probleem, zoals Marco al aangeeft.

die warme luchtslang voert warmte van het spruitsstuk dóór de slang heen naar de bovenkant van de carburateur.

die warmte zorgt ervoor dat de carb niet bevriest met dit weer.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #5  
Old 16-12-2009, 15:49
dekilo's Avatar
dekilo dekilo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Default

Ik ga hem zo halen dus ben benieuwd.
__________________
MK 1 gti 83 (project)
Reply With Quote
  #6  
Old 16-12-2009, 16:20
Larsv5's Avatar
Larsv5 Larsv5 is offline
Married to PC
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 4,038
Default

Niet zomaar een slang weghalen, hier hebben ze vroeger wel over nagedacht....
__________________
Dodge RAM 1500
Reply With Quote
  #7  
Old 16-12-2009, 18:29
dekilo's Avatar
dekilo dekilo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Default

Met weg bedoelde ik hij zit er niet meer op.
Maar nadat ik een nieuwe heb geplaatst is het probleem er nog steeds.
Ik begin te vermoeden dat hij pas op de choke gaat lopen als hij warm is.
__________________
MK 1 gti 83 (project)
Reply With Quote
  #8  
Old 17-12-2009, 20:51
T!m T!m is offline
Forum junkie
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 1,833
Default

Ik vermoed dat de automatische shoke niet meer naar behoren werkt.
Even het slakkehuisje demonteren en kijken of het veertje + spiraaltje nog in orde zijn.

Je kunt het slakkenhuisje ook iets bij draaien, waardoor je de afstelling van de shoke wijzigt.
__________________
Golf 3 2.8 VR6 Highline 1997
Golf 5 2.0 GTI AXX 2005- JD Stage 2 - Carbonio - 3.5inch downpipe+kat - 300pk
Reply With Quote
  #9  
Old 17-12-2009, 21:50
Mikkem's Avatar
Mikkem Mikkem is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Dec 2009
Posts: 200
Default

Ik heb hetzelfde probleem. Auto start prima en gaat meteen daarna beroerd lopen. Gas geven helpt niet, maar je zit wel in de benzinelucht.

Ik dacht ook aan de onderdelen die jij noemt (bougiekabels etc). Was vanochtend bij de garage die meteen over de afstelling van de automatische choke begon.

De 2 koude starts erna gedaan zonder eerst het gaspedaal een keer naar de bodem te trappen, dan blijft de auto wat langer goed lopen na het starten (bij het wegrijden krijg je het stotteren alsnog, dan gaat de choke alsnog aan de gang).

Wordt helaas pas over anderhalve week gesteld, dus kan je nog geen definitief resultaat meegeven
__________________
Golf MK2 1.3 CL 5-bak 1986
Verkocht!
Reply With Quote
  #10  
Old 17-12-2009, 22:56
tim_j's Avatar
tim_j tim_j is offline
Married to PC
 
Join Date: Mar 2008
Posts: 3,485
Default

Quote:
Originally Posted by dekilo
Met weg bedoelde ik hij zit er niet meer op.
Maar nadat ik een nieuwe heb geplaatst is het probleem er nog steeds.
Ik begin te vermoeden dat hij pas op de choke gaat lopen als hij warm is.


ik vermoed dat je aanslag schijfje blijft hangen, en dus niet lekker kan verschuiven om een verhoogd toerental aan te houden.
je kan die is insmeren met vet,

door de kou beweegt het allemal wat moeilijker.
__________________
Octavia Combi 1.6tdi - Daily
'Dark burgundy' Golf 2 1.9 tdi 161pk/366nm 1990 - Sold to Gijs.
'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 - rear ended ?
Reply With Quote
  #11  
Old 18-12-2009, 13:49
koenjanssen's Avatar
koenjanssen koenjanssen is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2009
Posts: 355
Default

Quote:
Originally Posted by T!m
Ik vermoed dat de automatische shoke niet meer naar behoren werkt.
Even het slakkehuisje demonteren en kijken of het veertje + spiraaltje nog in orde zijn.

Je kunt het slakkenhuisje ook iets bij draaien, waardoor je de afstelling van de shoke wijzigt.


Heb een vergelijkbaar probleem...

Voordat ik aan vanalles ga draaien.

Waar kan ik het slakkenhuisje bij draaien??
__________________
Op naar de volgende dub inn!

www.vwteamarnhem.com

www.arnhemdubinn.nl

Jetta GL 1988 verkocht....
Reply With Quote
  #12  
Old 22-12-2009, 19:50
Emiel's Avatar
Emiel Emiel is offline
VW Guru
 
Join Date: Nov 2007
Posts: 910
Default

aan de zijkant van de carb. als je voor de auto staat aan de rechterkant van de carb. Er zitten 2 koelslangen op en het zit vast met 3 kruiskopjes.
__________________
Skoda Superb 2022
Fiat 500C
Harley Davidson Electra Glide 1987
Reply With Quote
  #13  
Old 04-01-2010, 18:54
dekilo's Avatar
dekilo dekilo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Default

Quote:
Originally Posted by Emiel
aan de zijkant van de carb. als je voor de auto staat aan de rechterkant van de carb. Er zitten 2 koelslangen op en het zit vast met 3 kruiskopjes.


Yup is inmiddels ook gecontroleerd!
Donderdag gaat hij naar de garage, ik weet het zelf nl echt niet meer.
__________________
MK 1 gti 83 (project)
Reply With Quote
  #14  
Old 04-01-2010, 22:22
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,530
Default

Op de pierburg van een RF zitten voorop in het midden koelwaterslangen
Die zitten aan een wasthermostaat,deze regelt het verhoogd stationaair
Die is wss kapot
Reply With Quote
  #15  
Old 13-01-2010, 16:02
DragonGr Dragon DragonGr Dragon is offline
VW Guru
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 994
Send a message via MSN to DragonGr Dragon
Default

Controleer ook even de elektrische aansluitingen van de choke en inlaatverwarming. Bij dit koude weer heb je die nodig!!
Reply With Quote
  #16  
Old 24-01-2010, 11:17
koenjanssen's Avatar
koenjanssen koenjanssen is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2009
Posts: 355
Default

Quote:
Originally Posted by dekilo
Yup is inmiddels ook gecontroleerd!
Donderdag gaat hij naar de garage, ik weet het zelf nl echt niet meer.


Is je probleem al opgelost? Wat was het nou?

Ik heb het probleem nog steeds niet kunnen vinden....
__________________
Op naar de volgende dub inn!

www.vwteamarnhem.com

www.arnhemdubinn.nl

Jetta GL 1988 verkocht....
Reply With Quote
  #17  
Old 24-01-2010, 11:54
dekilo's Avatar
dekilo dekilo is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2006
Posts: 2,245
Default

is opgelost inderdaad!
Automatische choke stond helemaal verkeerd als de motorkoud was stond de choke open en als de motor warm is stond de choke dicht.
Ik heb de choke erdraaid en nu gaat hij perfect!
Hij loopt alleen nog wat hoog statonair bij choke en hoog stationair als hij warm is!
Dat moet ik nog ff fixen.
__________________
MK 1 gti 83 (project)
Reply With Quote
  #18  
Old 24-01-2010, 15:01
koenjanssen's Avatar
koenjanssen koenjanssen is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2009
Posts: 355
Default

Nou bij het demonteren van de choke vlogen er een paar veertjes me tegemoet. Hij loopt nu nauwelijks meer. Wat een klote constructie!

Heeft er iemand een complete goed werkende choke ergens liggen? Of waar te koop? Pierburg 2e2
__________________
Op naar de volgende dub inn!

www.vwteamarnhem.com

www.arnhemdubinn.nl

Jetta GL 1988 verkocht....
Reply With Quote
  #19  
Old 25-01-2010, 18:47
koenjanssen's Avatar
koenjanssen koenjanssen is offline
VW Fanatic
 
Join Date: May 2009
Posts: 355
Default

Niemand??
__________________
Op naar de volgende dub inn!

www.vwteamarnhem.com

www.arnhemdubinn.nl

Jetta GL 1988 verkocht....
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 04:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum