Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   GU 8v met 16v kop en zuigers? (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=66462)

Syncro86 21-02-2010 20:01

GU 8v met 16v kop en zuigers?
 
Hallo allemaal,

De tittel zegt het al. Kan ik de kop en zuigers van mijn 8v vervangen voor een 16v kop met bijbehorende zuigers en drijfstangen?

Ook de 16v kop gaat op carbs lopen (dubbele webers 40 mm) plus bijbehorend inlaat spruitstuk. Ik weet dat ik de tellerunit etc ook moet aanpassen. Maar op deze manier hoef ik niet de hele motor eruit te halen :rolleyes:

Scirocco_1600 21-02-2010 20:48

hmm , snap niet waarom dat je een Gu blok met 85 pk wil opfokken naar 16v

zou je dan niet beter een 16v onderblok nemen ?

spaar u veel geld en veel moeite ;)
en dat loopt mooi perfect .

ff , ter informatie

1800 8v gu : de slag van de krukas is , 86.4 mm en de boring van de pistons is 81.00mm
1800 16v kr : de slag va nde krukas is 92.5mm en de boring 82.5mm

wordt dus aanpassen ;)

knedel16vweber 21-02-2010 21:00

ook heeft een 16v kop een extra oliekanaal ten opzichte van de 8v.
zou mooi het blokje omlepelen hoor

rallyegolf driver 21-02-2010 21:49

Quote:
Originally Posted by Scirocco_1600
ff , ter informatie

1800 8v gu : de slag van de krukas is , 86.4 mm en de boring van de pistons is 81.00mm
1800 16v kr : de slag va nde krukas is 92.5mm en de boring 82.5mm


fout, 92,5 x 82,5 is een 2 liter 16v, geen 1800... dus een 9a of abf.

1800 16v KR is ook slag 86,4 x boring 81mm.

Syncro86 21-02-2010 22:03

Oke dan ga ik het blok omgooien. Ik dacht dat de onderblokken identiek waren op de ontsteking na. Maar de oliekanalen zijn dus ook anders. Bedankt voor de info :thumbup:

breadfan83 21-02-2010 23:06

Heb je nog een onderblok nodig? Heb nog een compleet KR blok liggen dat voor weinig weg mag, evt ook in losse onderdelen.

Mu!s 22-02-2010 17:41

Quote:
Originally Posted by knedel16vweber
ook heeft een 16v kop een extra oliekanaal ten opzichte van de 8v.
zou mooi het blokje omlepelen hoor


een 16v op een 8v onderblok kan dus niet?! i.v.m oliekanalen

breadfan83 22-02-2010 17:44

Oliekanalen kun je toch dicht maken? Als dat het enige probleem / grootste probleem is, zou ik me niet laten tegenhouden... anders gewoon lekker mijn blok kopen. :D

Hoef er trouwens echt niet veel voor te hebben, wil gewoon langzaamaan eens wat plaats hebben. ;)

Syncro86 22-02-2010 18:09

Nou ik kan een compleet 16v blok kopen met webers en inlaatspruitstuk erop. Het is alleen wel voor de verzekering fijner als je het standaard onderblok hebt. Omdat je auto dan niet herkeurd hoeft te worden.

knarfmk1 22-02-2010 18:13

Herkeuring stelt niet zoveel voor tegenwoordig

g60lammert 22-02-2010 18:34

Quote:
Originally Posted by Syncro86
Nou ik kan een compleet 16v blok kopen met webers en inlaatspruitstuk erop. Het is alleen wel voor de verzekering fijner als je het standaard onderblok hebt. Omdat je auto dan niet herkeurd hoeft te worden.

ok lijkt mij bulls...
maar leg uit over dat onderblok en de verzekering

Syncro86 22-02-2010 19:57

Volgens mij, spijker me er niet aan vast :tongue: Is het zo dat als je de standaard motorcode behoud je de motor kan opvoeren. Zonder dat de auto herkeurd hoeft te worden. Doe je er een 16v blok in, veranderd de motorcode en moet er wel een herkeuring plaats vinden. Daar zijn ook weer heel veel regels en toestanden over.

Maar het is het makkelijkst als de originele code blijft. Krijg je bv een ongeluk en heeft je auto een ander motor erin zonder dat dat op de papieren staan ben je schuldig.

breadfan83 22-02-2010 20:17

Zolang je met diezelfde motor binnen de 40% vermogenswinst grens blijft moet het mogelijk zijn. Maar met de keuringsregels van nu zou ik het risico niet nemen, en gewoon naar het RDW gaan met de auto na ombouw.

Syncro86 23-02-2010 12:38

Ja dat klopt inderdaad. Alleen ga ik met een 16v blok van 90 naar bv een PL blok 130 pk. Dan zit ik er net boven die 40% :confused:

Vandaar mijn vraag of het past ;) Maar als je die oliekanaal dichtmaakt gaat de kop toch kapot? Of is daar wat aan te doen?

breadfan83 23-02-2010 13:25

Je hebt meer dan één oliekanaal. ;)

Ik zou me de moeite echter niet doen, maar gewoon een compleet 16v blok er in leggen.

golf mkII 16v 23-02-2010 22:19

Vijl je de letters KR eruit en sla je er GU in :tongue: :thumbup:
Op kenteken staat geen motorcode
Staat alleen de cilinder inhoud en het is alle bij een 1800


All times are GMT +1. The time now is 23:15.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.