Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK II
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-02-2010, 20:01
Syncro86 Syncro86 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 156
Default GU 8v met 16v kop en zuigers?

Hallo allemaal,

De tittel zegt het al. Kan ik de kop en zuigers van mijn 8v vervangen voor een 16v kop met bijbehorende zuigers en drijfstangen?

Ook de 16v kop gaat op carbs lopen (dubbele webers 40 mm) plus bijbehorend inlaat spruitstuk. Ik weet dat ik de tellerunit etc ook moet aanpassen. Maar op deze manier hoef ik niet de hele motor eruit te halen
Reply With Quote
  #2  
Old 21-02-2010, 20:48
Scirocco_1600's Avatar
Scirocco_1600 Scirocco_1600 is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2009
Posts: 1,989
Default

hmm , snap niet waarom dat je een Gu blok met 85 pk wil opfokken naar 16v

zou je dan niet beter een 16v onderblok nemen ?

spaar u veel geld en veel moeite
en dat loopt mooi perfect .

ff , ter informatie

1800 8v gu : de slag van de krukas is , 86.4 mm en de boring van de pistons is 81.00mm
1800 16v kr : de slag va nde krukas is 92.5mm en de boring 82.5mm

wordt dus aanpassen
Reply With Quote
  #3  
Old 21-02-2010, 21:00
knedel16vweber's Avatar
knedel16vweber knedel16vweber is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Jul 2008
Posts: 3,538
Send a message via MSN to knedel16vweber
Default

ook heeft een 16v kop een extra oliekanaal ten opzichte van de 8v.
zou mooi het blokje omlepelen hoor
__________________
MY CAR SUCKS BETTER THAN MY WIFE!!!

---=WEBER INSIDE=---

http://nightshift.hipstreet.nl/

Quote:
Originally Posted by vw roadwarrior
Klinkt interesant die motorspecs van je.
Jammer dat het kapot gelopen is
Reply With Quote
  #4  
Old 21-02-2010, 21:49
rallyegolf driver's Avatar
rallyegolf driver rallyegolf driver is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,149
Default

Quote:
Originally Posted by Scirocco_1600
ff , ter informatie

1800 8v gu : de slag van de krukas is , 86.4 mm en de boring van de pistons is 81.00mm
1800 16v kr : de slag va nde krukas is 92.5mm en de boring 82.5mm


fout, 92,5 x 82,5 is een 2 liter 16v, geen 1800... dus een 9a of abf.

1800 16v KR is ook slag 86,4 x boring 81mm.
__________________
2003 Touran trendline 1.6 16V FSI 7-persoons Zwartmetallic.

G60.....the best blowjob i've ever had!

Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Artzt oder Apotheker.
Reply With Quote
  #5  
Old 21-02-2010, 22:03
Syncro86 Syncro86 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 156
Default

Oke dan ga ik het blok omgooien. Ik dacht dat de onderblokken identiek waren op de ontsteking na. Maar de oliekanalen zijn dus ook anders. Bedankt voor de info
Reply With Quote
  #6  
Old 21-02-2010, 23:06
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Heb je nog een onderblok nodig? Heb nog een compleet KR blok liggen dat voor weinig weg mag, evt ook in losse onderdelen.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #7  
Old 22-02-2010, 17:41
Mu!s Mu!s is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Jun 2008
Posts: 437
Default

Quote:
Originally Posted by knedel16vweber
ook heeft een 16v kop een extra oliekanaal ten opzichte van de 8v.
zou mooi het blokje omlepelen hoor


een 16v op een 8v onderblok kan dus niet?! i.v.m oliekanalen
Reply With Quote
  #8  
Old 22-02-2010, 17:44
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Oliekanalen kun je toch dicht maken? Als dat het enige probleem / grootste probleem is, zou ik me niet laten tegenhouden... anders gewoon lekker mijn blok kopen.

Hoef er trouwens echt niet veel voor te hebben, wil gewoon langzaamaan eens wat plaats hebben.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #9  
Old 22-02-2010, 18:09
Syncro86 Syncro86 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 156
Default

Nou ik kan een compleet 16v blok kopen met webers en inlaatspruitstuk erop. Het is alleen wel voor de verzekering fijner als je het standaard onderblok hebt. Omdat je auto dan niet herkeurd hoeft te worden.
Reply With Quote
  #10  
Old 22-02-2010, 18:13
knarfmk1's Avatar
knarfmk1 knarfmk1 is offline
Shifting Up! DSG7 Donateur Less talk, more action!
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 4,051
Default

Herkeuring stelt niet zoveel voor tegenwoordig
Reply With Quote
  #11  
Old 22-02-2010, 18:34
g60lammert g60lammert is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2004
Posts: 584
Default

Quote:
Originally Posted by Syncro86
Nou ik kan een compleet 16v blok kopen met webers en inlaatspruitstuk erop. Het is alleen wel voor de verzekering fijner als je het standaard onderblok hebt. Omdat je auto dan niet herkeurd hoeft te worden.

ok lijkt mij bulls...
maar leg uit over dat onderblok en de verzekering
Reply With Quote
  #12  
Old 22-02-2010, 19:57
Syncro86 Syncro86 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 156
Default

Volgens mij, spijker me er niet aan vast Is het zo dat als je de standaard motorcode behoud je de motor kan opvoeren. Zonder dat de auto herkeurd hoeft te worden. Doe je er een 16v blok in, veranderd de motorcode en moet er wel een herkeuring plaats vinden. Daar zijn ook weer heel veel regels en toestanden over.

Maar het is het makkelijkst als de originele code blijft. Krijg je bv een ongeluk en heeft je auto een ander motor erin zonder dat dat op de papieren staan ben je schuldig.
Reply With Quote
  #13  
Old 22-02-2010, 20:17
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Zolang je met diezelfde motor binnen de 40% vermogenswinst grens blijft moet het mogelijk zijn. Maar met de keuringsregels van nu zou ik het risico niet nemen, en gewoon naar het RDW gaan met de auto na ombouw.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #14  
Old 23-02-2010, 12:38
Syncro86 Syncro86 is offline
Forum Regular
 
Join Date: Feb 2010
Posts: 156
Default

Ja dat klopt inderdaad. Alleen ga ik met een 16v blok van 90 naar bv een PL blok 130 pk. Dan zit ik er net boven die 40%

Vandaar mijn vraag of het past Maar als je die oliekanaal dichtmaakt gaat de kop toch kapot? Of is daar wat aan te doen?
Reply With Quote
  #15  
Old 23-02-2010, 13:25
breadfan83's Avatar
breadfan83 breadfan83 is offline
Volksforum Draaideur Donateur Wheeler Dealer
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 17,396
Send a message via AIM to breadfan83 Send a message via MSN to breadfan83
Default

Je hebt meer dan één oliekanaal.

Ik zou me de moeite echter niet doen, maar gewoon een compleet 16v blok er in leggen.
__________________
Klutch Shirts

Quote:
Originally Posted by Richard
broodfanaat heeft gelijk


Buyer / seller feedback thread
Golf mk2 16v W.I.P.
Boot-sale
Reply With Quote
  #16  
Old 23-02-2010, 22:19
golf mkII 16v golf mkII 16v is offline
Getting there...
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 7,531
Default

Vijl je de letters KR eruit en sla je er GU in
Op kenteken staat geen motorcode
Staat alleen de cilinder inhoud en het is alle bij een 1800
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 19:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum