![]() |
|
|||
|
|||
![]() Hallo allemaal,
De tittel zegt het al. Kan ik de kop en zuigers van mijn 8v vervangen voor een 16v kop met bijbehorende zuigers en drijfstangen? Ook de 16v kop gaat op carbs lopen (dubbele webers 40 mm) plus bijbehorend inlaat spruitstuk. Ik weet dat ik de tellerunit etc ook moet aanpassen. Maar op deze manier hoef ik niet de hele motor eruit te halen ![]() |
|
||||
|
||||
![]() hmm , snap niet waarom dat je een Gu blok met 85 pk wil opfokken naar 16v
zou je dan niet beter een 16v onderblok nemen ? spaar u veel geld en veel moeite ![]() en dat loopt mooi perfect . ff , ter informatie 1800 8v gu : de slag van de krukas is , 86.4 mm en de boring van de pistons is 81.00mm 1800 16v kr : de slag va nde krukas is 92.5mm en de boring 82.5mm wordt dus aanpassen ![]() |
|
||||
|
||||
![]() ook heeft een 16v kop een extra oliekanaal ten opzichte van de 8v.
zou mooi het blokje omlepelen hoor
|
||||
|
||||
![]() Quote:
fout, 92,5 x 82,5 is een 2 liter 16v, geen 1800... dus een 9a of abf. 1800 16v KR is ook slag 86,4 x boring 81mm.
2003 Touran trendline 1.6 16V FSI 7-persoons Zwartmetallic. G60.....the best blowjob i've ever had! Zu Risiken und Nebenwirkungen lesen Sie die Packungsbeilage und fragen Sie Ihren Artzt oder Apotheker. |
|
|||
|
|||
![]() Oke dan ga ik het blok omgooien. Ik dacht dat de onderblokken identiek waren op de ontsteking na. Maar de oliekanalen zijn dus ook anders. Bedankt voor de info
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Heb je nog een onderblok nodig? Heb nog een compleet KR blok liggen dat voor weinig weg mag, evt ook in losse onderdelen.
|
|||
|
|||
![]() Quote:
een 16v op een 8v onderblok kan dus niet?! i.v.m oliekanalen |
|
||||
|
||||
![]() Oliekanalen kun je toch dicht maken? Als dat het enige probleem / grootste probleem is, zou ik me niet laten tegenhouden... anders gewoon lekker mijn blok kopen.
![]() Hoef er trouwens echt niet veel voor te hebben, wil gewoon langzaamaan eens wat plaats hebben. ![]()
|
|||
|
|||
![]() Nou ik kan een compleet 16v blok kopen met webers en inlaatspruitstuk erop. Het is alleen wel voor de verzekering fijner als je het standaard onderblok hebt. Omdat je auto dan niet herkeurd hoeft te worden.
|
|
||||
|
||||
![]() Herkeuring stelt niet zoveel voor tegenwoordig
|
|
|||
|
|||
![]() Quote:
ok lijkt mij bulls... maar leg uit over dat onderblok en de verzekering |
|
|||
|
|||
![]() Volgens mij, spijker me er niet aan vast
![]() Maar het is het makkelijkst als de originele code blijft. Krijg je bv een ongeluk en heeft je auto een ander motor erin zonder dat dat op de papieren staan ben je schuldig. |
|
||||
|
||||
![]() Zolang je met diezelfde motor binnen de 40% vermogenswinst grens blijft moet het mogelijk zijn. Maar met de keuringsregels van nu zou ik het risico niet nemen, en gewoon naar het RDW gaan met de auto na ombouw.
|
|||
|
|||
![]() Ja dat klopt inderdaad. Alleen ga ik met een 16v blok van 90 naar bv een PL blok 130 pk. Dan zit ik er net boven die 40%
![]() Vandaar mijn vraag of het past ![]() |
|
||||
|
||||
![]() Je hebt meer dan één oliekanaal.
![]() Ik zou me de moeite echter niet doen, maar gewoon een compleet 16v blok er in leggen.
|
|||
|
|||
![]() Vijl je de letters KR eruit en sla je er GU in
![]() ![]() Op kenteken staat geen motorcode Staat alleen de cilinder inhoud en het is alle bij een 1800 |