Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK I (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=14)
-   -   v6 in mk1 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=6672)

Wim_pie 19-12-2004 22:54

v6 in mk1
 
Wat ik in het verleden veel hoorde is dat de meeste v6jes in een mk1 afbranden vanwege te weinig koeling

is dat zo ?
en is een v6 niet te groot om zo erin te bouwen ???

zag toevallig vandaag op marktplaats een mk1 te koop staan met een v6 blok erin
zag er allemaal normaal uit maar past toch niet zomaar ?

Black Devil 19-12-2004 23:04

dat over het afbranden is GROTE ONZIN

Het is niet te groot om erin te bouwen, maar t rijd voor geen ene @#$%^&*

Het past er idd niet zomaar in, een een hele bak werk

Is tegenwoordig onmogelijk, RDW keurt het niet meer goed

Jurgen Santana 19-12-2004 23:07

Quote:
Originally Posted by Black Devil
Is tegenwoordig onmogelijk, RDW keurt het niet meer goed


Niet onmogelijk maar erg lastig!

Black Devil 19-12-2004 23:11

wil je ERG dan wel even met CAPS aangeven ;)

Black Devil 19-12-2004 23:12

in een golf 2 met g60 body is het al een hele klus

Marco 19-12-2004 23:38

Als je hard rechtuit wil is het het ombouwen waard :)

steven16v 20-12-2004 10:14

Tis ontzettend veel werk. Maar men zegt dat als je echt alles overbouwd in de golf 1 dat je ook nog wel een beetje fatsoenlijk bochten kunt nemen. Maar op kenteken zal je denk ik niet meer lukken. Het lukt al bijna niet meer met een golf 2 laat staan met een golf 1.

Lieuwe 20-12-2004 21:43

Neem aan dat jullie vr6 bedoelen en niet een v6 ;)

Rijd voor geen meter ? Waardoor komt dat dan ? Gewicht t.o.v van een normale 4 cilinder lijkt me ook wel een beetje mee te vallen als je kijkt naar de erg compacte bouw van die vr6 motoren.

Kan iemand mij verder ook meer vertellen over weg gedrag van een Golf1... gewicht zit bijna allemaal voorin dus dat is niet erg ideaal. Misschien iemand nog tips om dit te verbeteren (zware audio installatie :rolleyes: )

Laatste is misschien beetje off topic, maar vind het ook niet nodig om er een nieuwe topic voor aan te maken.

MauSeR35 20-12-2004 22:30

(halve) rolkooi er in zetten? is ook weer beter voor de stijfheid, liever een hele, accu achterin zetten ruitensproeier achterin etc, alles wat niet per ze voorin hoeft.. maar of t de moeite is?

René 20-12-2004 22:32

Die jongens van MIVW hadden toch ook een MK1 met een vr6 blok in een aanhanger staan op hun meeting?? was dat niet eentje op throttle boddies??

stond laatst (paar maand gelee) nog eentje te koop op marktplaats

Tommy 20-12-2004 22:34

Ik hoorde dat een 1.8T maar iets van 50 kg. scheelt met een VR6 blok?(incl de andere bij-bouw-brut?) Weet niet of het waar is, maar rijden die dan ook zo beroerd?

MauSeR35 20-12-2004 22:37

50 kg is best veel vind ik op t gewicht van een mk1 golf

Tommy 20-12-2004 22:40

Quote:
Originally Posted by Lieuwe
Neem aan dat jullie vr6 bedoelen en niet een v6 ;)

Rijd voor geen meter ? Waardoor komt dat dan ? Gewicht t.o.v van een normale 4 cilinder lijkt me ook wel een beetje mee te vallen als je kijkt naar de erg compacte bouw van die vr6 motoren.

Kan iemand mij verder ook meer vertellen over weg gedrag van een Golf1... gewicht zit bijna allemaal voorin dus dat is niet erg ideaal. Misschien iemand nog tips om dit te verbeteren (zware audio installatie :rolleyes: )

Laatste is misschien beetje off topic, maar vind het ook niet nodig om er een nieuwe topic voor aan te maken.


je kunt ook een aantal dingetjes achterin plaatsen, accu, reservoir voor ruitensproeier... en euhmz... dan houdt het ook al snel op denk ik.. Maar oke, tis wel dubbel, voor ben je het kwijt, achter wat meer druk...



trouwens, die van MIVW, is die van Ron Huizer toch? Met de motor uit die groene golf II? Wil hij hem wel op kenteken hebben dan? of circuit/sprints?

Heb er toen even in gekeken, remmerij enzo ook compleet ander systeem meende ik te zien. En die motor is wel erg indrukwekkend, alleen al om te zien.

Tommy 20-12-2004 22:42

Quote:
Originally Posted by MauSeR35
50 kg is best veel vind ik op t gewicht van een mk1 golf


Ik vind 50kg haast niks eigenlijk, kijk eens wat een bijrijder extra weegt, en een volle of lege tank bezine... reserve-wiel achterin of niet... al dat soort dingetjes... Merk je volgens mij niet als je op de openbare weg rijdt... Ik zou het iig niet merken denk ik.

MelG60 20-12-2004 22:51

Het grote punt is dat de VR6 voorover ligt dus hij drukt zijn gewicht over de vooras en daarom rijd het vrij slecht.

Marcski 20-12-2004 23:11

die golf 1 van Ron huyzer is al VR6 op kenteken ;)

pirelli 20-12-2004 23:30

en heeft superdikke remmen en schroefset, heeft zelf een uitlaatsysteem gebouwd en om de motorsteunen niet te vergeten was al een hele klus.

steven16v 21-12-2004 00:48

Kan zo'n motortje dat wel trekken van de ruitenwisservloeistof? Kun je ook meteen je koelvloeistof vat achterin gooien. Staat ook wel stoer. Maar idd of het helpt.....
Wat moet je eigenlijk veranderen aan de motorsteunen?

René 21-12-2004 00:52

hmmmm veranderen van de motorsteunen...

Wat ik dacht:

1.8 motorblok uit golf 1 en 2 is hetzelfde toch? dus past ook.....
dus motorsteunen zijn dan gelijk......

vr6 motor past ook zo in een golf 2 alleen moet je volgens mij wat ruimte maken aan de distributiekant......

ik dénk dat je ook niets dus hoeft te veranderen aan de motorsteunen van een golf 1.......

correct me if I`m wrong, maar zo leek mij het...

pirelli 21-12-2004 01:00

achterste baksteun moest ie bouwen geloof ik, dat ik zo ff gezien had toen ik zijn ruiten kwam brengen.


All times are GMT +1. The time now is 21:17.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.