Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   Hydraulische of mechanische klepstoters (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=73800)

DESTROY 13-08-2010 20:01

Hydraulische of mechanische klepstoters
 
Kan je aan de nr van een cilinderkop van glof 1 of golf 2 zien of de kop hydr of mech klepstoters heeft ik heb het over de 1800 8v gti motors.

grz DEST

bolku 13-08-2010 23:07

Ikke wel...
Zet de code hier eens neer.

Jel Golf 2 GTI 14-08-2010 06:52

Wil ik ook wel eens weten.

Had een DX-blok binnen gedaan voor revisie, blijkt dat die met zowel mechanische als hydrolische stoters geleverd werd. :redface:

Kan ook iemand hier het grote verschil in uitleggen??
Met foto's eventueel :D

Grtz Jel

DESTROY 14-08-2010 21:02

Quote:
Originally Posted by bolku
Ikke wel...
Zet de code hier eens neer.




026 103 373 AC

bolku 15-08-2010 00:24

Hydraulische klepstoters, kan je ook zien als je het kleppendeksel verwijderd.
Bij een hydraulische kop mist 1 nokkenasbrug.

Hight 15-08-2010 10:06

Quote:
Originally Posted by bolku
Hydraulische klepstoters, kan je ook zien als je het kleppendeksel verwijderd.
Bij een hydraulische kop mist 1 nokkenasbrug.



weet je toevallig ook waarom dat zo is?

bolku 15-08-2010 19:34

Nee, nooit in verdiept.

DESTROY 16-08-2010 06:42

Quote:
Originally Posted by bolku
Hydraulische klepstoters, kan je ook zien als je het kleppendeksel verwijderd.
Bij een hydraulische kop mist 1 nokkenasbrug.




Ik wet dat je het kan zien als je het kleppedeksel verwijderd maar zou graag de code van de mechanische en hydraulische kennen zodat ik niets hoef te verwijderen.

groeten DEST

Campion 16-08-2010 16:38

Quote:
Originally Posted by Jel Golf 2 GTI
Wil ik ook wel eens weten.

Had een DX-blok binnen gedaan voor revisie, blijkt dat die met zowel mechanische als hydrolische stoters geleverd werd. :redface:

Kan ook iemand hier het grote verschil in uitleggen??
Met foto's eventueel :D

Grtz Jel


met mechanische kleppen kun je een hoger toerental aan, en met hydraulische kleppen heb je geen gedoe met klepstelplaatjes en zal dus minder snel gaan tikken.

sciroccoGTII 17-08-2010 16:17

Quote:
Originally Posted by Hight
weet je toevallig ook waarom dat zo is?


Op die plek zit dan een oliesmeerkanaal

Hight 17-08-2010 19:07

Quote:
Originally Posted by sciroccoGTII
Op die plek zit dan een oliesmeerkanaal


dat had ik idd gezien, maar verder?

DESTROY 18-08-2010 16:46

OK heel goei informatie hydraulische nokkenas heeft 4 nokkenasbruggen en mechanische heeft er 5 maar je kan het zien aan de nr die op de cilinderkop staat welke nr staat voor hydraulisch en welke voor mechanisch.

groet DEST :screwy:

Zollie 30-05-2011 13:43

ff checken!

Deze motor komt uit mijn 1983 passat, 1.6D. Deze kop is dus mechanisch? te zien omdat er 5 bruggen over de nok zitten waar ie mee vast zit?

En alle hydro-koppen hebben er 4? ook D en TD?







Is dat de beste manier om t onderscheid te maken? 4 of 5 bevestigingsbruggen?

sciroccoGTII 30-05-2011 16:07

Nouja ik zie vanaf hier al stelplaatjes zitten dus is een mechanische kop..hydrostoters hebben namelijk geen klepstelplaatjes. Dat is dus het gemakkelijkste onderscheid in jouw situatie..

Zollie 30-05-2011 16:27

Quote:
Originally Posted by sciroccoGTII
Nouja ik zie vanaf hier al stelplaatjes zitten dus is een mechanische kop..hydrostoters hebben namelijk geen klepstelplaatjes. Dat is dus het gemakkelijkste onderscheid in jouw situatie..


Ok, die plaatjes onder de nok, zien er voor mij uit als gewoon vlakke ronde plaatjes. Hydrostoters zien er van boven dus duidelijk anders uit?

mooi om te weten :)

smokewerks 30-05-2011 18:10

Zowel mechanisch als hydro koppen hebben 5 bruggen,Je kan zien of je kop hydro is aan de olieretour (dikke bobbel tussen de middelste injectorgaten)
Een hydro kop heeft nog een tweede retour tussen injector 1 en 2.

http://images.thesamba.com/vw/class...pix/3709684.jpg

Zollie 30-05-2011 18:18

Quote:
Originally Posted by smokewerks
Zowel mechanisch als hydro koppen hebben 5 bruggen,Je kan zien of je kop hydro is aan de olieretour (dikke bobbel tussen de middelste injectorgaten)
Een hydro kop heeft nog een tweede retour tussen injector 1 en 2.

http://images.thesamba.com/vw/class...pix/3709684.jpg


kiek, das nuttige info, bedankt!

Kevert 04-09-2011 18:05

Quote:
Originally Posted by smokewerks
Zowel mechanisch als hydro koppen hebben 5 bruggen,Je kan zien of je kop hydro is aan de olieretour (dikke bobbel tussen de middelste injectorgaten)
Een hydro kop heeft nog een tweede retour tussen injector 1 en 2.

http://images.thesamba.com/vw/class...pix/3709684.jpg


De koppen van mijn golf 2 - 1.6 en 1.8 hadden anders maar 4 bruggen hoor.
In het midden zat dan niks en zit er een oliekanaaltje ofzo.
En het waren gewoon hydraulische stoters die erin zitten.

Jel Golf 2 GTI 04-09-2011 18:41

ik heb gistere ook een koppakking veranderd van de MK2 1.6 van men broer,

4 nokken en hydro-stoters. Motorcode EZ.

carbreaker de autosloper 04-09-2011 19:13

4 idd en een spatplaat


All times are GMT +1. The time now is 03:58.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.