Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Golf en Jetta MK II (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=15)
-   -   Tunen G60 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=8489)

VWRopie 03-03-2005 19:35

Tunen G60
 
In april gaat mijn auto naar de spuiter, ik ga hem samen met mijn broer (Johangolf1) ff helemaal netjes maken. Ook weer origineel interieur erin enzo...

Maar volgend jaar (misschien wel al in de volgende winter!) wil ik hem naar de tuner brengen voor een 250-300 pk... Welke tuner raden jullie aan?

En heeft iemand een prijsindicatie wat het compleet kost om te tunen en alles aan te passen?

Groetjes Robert

jan_gti_16v 03-03-2005 20:00

ik heb een goed idee
neem eerst ff een slipcursus een cicuitcursus en nog meer van die dingen en ga dan op zoek naar zoveel vermogen voor in je auto ro
bedoel het nie lullig dat weet je ;);););)

oldschool_lover 03-03-2005 23:48

JD......300 pk = zeker 12,500 euris

Turbodad 04-03-2005 09:02

Roma Tuning.
Maar bedenk eerst goed wat je met je auto wilt, ik bedoel moet het een dagelijkse auto blijven, of een hobby auto alleen voor meetings e.d.
300 PK is niet echt meer een dagelijkse auto om ff de kids mee naar school te brengen en veel korte stukjes mee te rijden.
Vaak heb je meer plezier van iets minder vermogen maar daardoor meer mogelijkheden in gebruik en meer betrouwbaarheid.
Er zijn veel mooie verhaaltjes, maar daar heb je niets aan. Laat je goed voorlichten en ga dan met diegene in zee waar jij het beste gevoel bij hebt.

Richard 04-03-2005 09:07

ik heb bijna 300pk gehad..10.000 euro verder..en je hebt een motor die je om de 5000km uit elkaar moet halen..
dus lekker 220=230pk is meeeeer dan zat

Richard 04-03-2005 09:08

en je bent voor 290pk...zeker 10 mile verder als je het laar doen

Johan-dtc 04-03-2005 10:38

kost wat, heb je wat.........

Richard 04-03-2005 10:49

boel koppijn ja..dat krijg je...

als je het moet laten doen..mijn advies...niet 250plus pk...

jan_gti_16v 04-03-2005 11:19

ja of je moet er een trailer queen van maken ro dan zou je het wel kunnen doen... :wink: :wink: :wink: :wink: :wink:

vwg60 04-03-2005 13:39

ik heb zelf ook een g60 met 250pk en rij er al 10000km mee zonder problemen ik heb hem laten tunnen bij jeroen dik de vw specialist is zowiezo de beste in nederland op g60 gebied en het blijft echt wel heel met 250pk(het is geen opel) :D

Big_Mac_Mark 04-03-2005 13:45

Quote:
Originally Posted by vwg60
ik heb zelf ook een g60 met 250pk en rij er al 10000km mee zonder problemen ik heb hem laten tunnen bij jeroen dik de vw specialist is zowiezo de beste in nederland op g60 gebied en het blijft echt wel heel met 250pk(het is geen opel) :D


JD is idd een goeie tuner! Kom hem hier in de stad (dorp...) wel eens tegen!

Maar goed, on topic: Neem de adviezen aan om niet sterker dan een peekaatje of 230/250 te gaan, want dat zorgt alleen voor problemen! (als je er natuurlijk dagelijks mee rijdt...)

VWRopie 04-03-2005 21:59

Ik wil zo en zo voor in de wintermaanden een tweede autootje erbij gaan nemen, vooral als mijn G60 na april gewoon netjes is. Al die pekel teringzooi die er nu ligt is zwaar fuck!

Is het dan niet gewoon slimmer om er een 20vt ofzo in te gaan lepelen? of 1.8t en die te tunen? Of maakt dat niet zoveel uit qua slijtage?

Tja een trailer-queen.. goed idee alleen vind ik het dan zonde van me geld om er 300 pk uit te laten trekken... Dan zou ik alleen de motorruimte cleanen en netjes maken.

Het moet dus gewoon een auto zijn waarmee in naar de meetings kan en de weekenden lekker mee kan touren langs de boulevard ofzo van scheveningen. Dat idee. Voor het dagelijkse woon-werkverkeer wil ik gewoon net als johangolf1 (mijn broer, als tweede auto een polo 1.0) een simpele tractor die er "niet uit ziet". Misschien wel een gewone golf 2 1.8 ofzo of misschien wel een golfje 3 met een licht motortje erin...

Ennuh.. met een paar jaartjes komt er toch een dikke diesel :eek:

vwleusden 04-03-2005 23:01

waarom niet gelijk een dikke diesel ? :p

Tunen is leuk maar echt niet voor dagelijks gebruik.. heb zelf een Golf 2 1.3 erbij en dat rijd prima. G60 met een hoop pk's is vaak vragen om problemen.

Melvin 05-03-2005 09:24

tsja dagelijkse autos zijn leuk voor erbij, maar ik rijd liever altijd in een auto rond waar ik mijn smaak aan heb toegevoegd zeg maar... maar back on topic :) ik zou hem gewoon als daily-driver halen en niet verder gaan als 230 pk zoals gezegd... net ofdat niet snel genoeg is :S

Richard 05-03-2005 09:26

Quote:
Originally Posted by Steiger_R

Het moet dus gewoon een auto zijn waarmee in naar de meetings kan en de weekenden lekker mee kan touren langs de boulevard ofzo van scheveningen.


lekker een 20vt met 180pk..de g60 compleet reviseren met 200pk..of een vr6..
16vt oude stijl is geen cruise motorblok..16vt nieuwe stijl [dus golf 5 gti] tja moet je erst al die fsi bende eraf gooien en zou dan toch voor 20vt gaan

vwg60 05-03-2005 11:11

leusden leg mij nu eens uit waarom een g60 vragen om problemen is ik heb al 10jaar mijn g60 en nog steeds 1e lader erop ik rij er dagelijks mee en geen enkel probleem het rijd gewoon heerlijk met 250pk

MelG60 05-03-2005 11:41

Dat vind ik nu ook, heb 276pk en auto is goed dagelijks te gebruiken verbruik valt ook best mee als je normaal rijd.

vwleusden 05-03-2005 14:52

Wim had alleen maar gezeik met de corrado, ruben met zijn golf, jeroen met zijn golf...

chris heb dan weer weinig problemen maar die rijd en niet dagelijks mee.

Richard 05-03-2005 15:35

je vergeet richard ook...

vwleusden 05-03-2005 15:37

richard met zijn corrado ja... die heb ook aardig wat gezeik gehad... onlangs nog nieuwe klepstoters geplaatst... motor tikte als een gek terwijl dat ding maar een paar 1000km na revisie heb gereden.


All times are GMT +1. The time now is 06:08.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.