![]() |
MK-1 ABF Project
Beste Luitjes,
ik zal mij even in het kort voorstellen mijn naam is Edwin en woon in het mooie Achterhoekse dorp Neede. paar jaar geleden heb ik een golf gti van 1983 gekocht, kon het niet laten om weer eens een oudje zoals vroeger er bij te hebben. rij nu dagelijks in een MK-5 Gti DSG 270PK. 2 weken terug heb ik maar weer eens tijd gemaakt, omdat ik het project toch wel zo snel mogelijk wil gaan afronden de golf van 83 is nu helemaal gestript en ontzien van alle kit lagen en andere shit, ben nu aan het wachten totdat mijn lasser even tijd heeft om het onderste stukje achter front te gaan vernieuwen. de motor ABF 2.0 16V heb ik nu ook al een aantal jaren, en ben nu aan het uitzoeken hoe ook de motor kabelboom krijg aangesloten op de originele bedrading (zekeringkast) wie heeft er voor mij een duidelijk schema waar de nieuwe kabelboom op de oude zekeringkast moeten worden aangesloten. bij deze alvast een foto toegevoegd van de auto en de kabelboom waar het overgaat. ik zal ook proberen meerdere foto's te posten als ik verder ben gekomen met het project i.v.m. mijn werk drukte kan dit soms nog wel even duren. ![]() ![]() |
Mooi project :thumbup:
Heb je de motor er al in? Een ABF heeft nl. een hoog onderblok en schijnt dat deze niet past. |
OK dan Edwin,ggoed bezig zo te zien....en zoals je al schrijft....niet vergeten af en toe te posten.
ABF in een Golf 1 is zeker niet verkeerd........ :thumbup: Groeten van een waterrat..... ;) ... |
Waarom doe je niet gewoon een golf 3 zekeringkast erin? is toch een stuk makkelijker? Hier heb je aansluithandleiding. het is geen schema maar hiermee kon ikzelf alles doen:
http://www.a2resource.com/electrical/electrical.html |
Quote:
motor past er zo in, kameraad heeft er ook net 1 in een golf 1 gelegd ;) |
Quote:
Kenny, uiteraard is dit ook mogelijk, maar dit lijkt mij veel meer werk dan moet ik alle stekkers aan de kabels gaan veranderen en zoals ik begrepen heb gaat het maar om een paar kabels die je nodig hebt uit de ABF motor kabelboom. zou het liefste mijn originele kabelboom willen samenvoegen met de nieuwe voor de motorruimte. |
dx er in doen, is de auto meer waard als hij klaar is
|
Quote:
Gaat misschien op als iemand een auto voor de handel bouwt....neem aan dat hij het voor zichzelf doet....Zijn auto...zijn keuze toch? (ik weet zeker dan mn 75er meer waard is nu met de 20VT dan met de originele 1.5... ;) ) |
Ben vanavond bezig geweest om de motor kabelboom uit te zoeken wat ik allemaal nodig heb
Ik meet vanuit de computerkabel naar alle andere kabels toe, op deze manier weet ik welke kabels ik straks nog nodig heb Heeft er nou niemand dit al eerder gedaan, dit zou voor mij een hoop meet werk kunnen schelen Zo ja zou ik graag het schema willen hebben. |
Heb het niet eerder gedaan, maar zullen maar een paar draadjes zijn net als bij de g60.
zal wss een massa een constante plus, een geschakelde plus zijn om de computer te laten werken, en een aansturing vanaf de computer naar een relais voor je brandstofpomp(en) |
Valt wel mee, je hebt maar een paar draden nodig, schema's heb ik wel voor je.
Tevens wil ik je er wel mee helpen, ik doe het wel vaker. PB maar ff bij interesse |
All times are GMT +1. The time now is 13:44. |
Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.