![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Beste Luitjes,
ik zal mij even in het kort voorstellen mijn naam is Edwin en woon in het mooie Achterhoekse dorp Neede. paar jaar geleden heb ik een golf gti van 1983 gekocht, kon het niet laten om weer eens een oudje zoals vroeger er bij te hebben. rij nu dagelijks in een MK-5 Gti DSG 270PK. 2 weken terug heb ik maar weer eens tijd gemaakt, omdat ik het project toch wel zo snel mogelijk wil gaan afronden de golf van 83 is nu helemaal gestript en ontzien van alle kit lagen en andere shit, ben nu aan het wachten totdat mijn lasser even tijd heeft om het onderste stukje achter front te gaan vernieuwen. de motor ABF 2.0 16V heb ik nu ook al een aantal jaren, en ben nu aan het uitzoeken hoe ook de motor kabelboom krijg aangesloten op de originele bedrading (zekeringkast) wie heeft er voor mij een duidelijk schema waar de nieuwe kabelboom op de oude zekeringkast moeten worden aangesloten. bij deze alvast een foto toegevoegd van de auto en de kabelboom waar het overgaat. ik zal ook proberen meerdere foto's te posten als ik verder ben gekomen met het project i.v.m. mijn werk drukte kan dit soms nog wel even duren. ![]() ![]() |
#2
|
||||
|
||||
![]() Mooi project
![]() Heb je de motor er al in? Een ABF heeft nl. een hoog onderblok en schijnt dat deze niet past. |
#3
|
||||
|
||||
![]() OK dan Edwin,ggoed bezig zo te zien....en zoals je al schrijft....niet vergeten af en toe te posten.
ABF in een Golf 1 is zeker niet verkeerd........ ![]() Groeten van een waterrat..... ![]()
__________________
Voorzitter't Team VW-Speed.nl My Project : http://www.volksforum.com/forum/sho...5&highlight=ABT |
#4
|
||||
|
||||
![]() Waarom doe je niet gewoon een golf 3 zekeringkast erin? is toch een stuk makkelijker? Hier heb je aansluithandleiding. het is geen schema maar hiermee kon ikzelf alles doen:
http://www.a2resource.com/electrical/electrical.html
__________________
-Vw Jetta MK1 met 9a 2.0 16v (Project) |
#5
|
||||
|
||||
![]() Quote:
motor past er zo in, kameraad heeft er ook net 1 in een golf 1 gelegd ![]()
__________________
VW Golf 6 GTD 2013 VW Golf 1 Diesel 1983 VW Golf 1 Benzine 1977 http://www.classicmk1.nl |
#6
|
|||
|
|||
![]() Quote:
Kenny, uiteraard is dit ook mogelijk, maar dit lijkt mij veel meer werk dan moet ik alle stekkers aan de kabels gaan veranderen en zoals ik begrepen heb gaat het maar om een paar kabels die je nodig hebt uit de ABF motor kabelboom. zou het liefste mijn originele kabelboom willen samenvoegen met de nieuwe voor de motorruimte. |
#7
|
||||
|
||||
![]() dx er in doen, is de auto meer waard als hij klaar is
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Quote:
Gaat misschien op als iemand een auto voor de handel bouwt....neem aan dat hij het voor zichzelf doet....Zijn auto...zijn keuze toch? (ik weet zeker dan mn 75er meer waard is nu met de 20VT dan met de originele 1.5... ![]()
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT 1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT 2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT 2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT 1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8 1992 Nissan 300ZX Twin Turbo |
#9
|
|||
|
|||
![]() Ben vanavond bezig geweest om de motor kabelboom uit te zoeken wat ik allemaal nodig heb
Ik meet vanuit de computerkabel naar alle andere kabels toe, op deze manier weet ik welke kabels ik straks nog nodig heb Heeft er nou niemand dit al eerder gedaan, dit zou voor mij een hoop meet werk kunnen schelen Zo ja zou ik graag het schema willen hebben. |
#10
|
||||
|
||||
![]() Heb het niet eerder gedaan, maar zullen maar een paar draadjes zijn net als bij de g60.
zal wss een massa een constante plus, een geschakelde plus zijn om de computer te laten werken, en een aansturing vanaf de computer naar een relais voor je brandstofpomp(en) |
#11
|
||||
|
||||
![]() Valt wel mee, je hebt maar een paar draden nodig, schema's heb ik wel voor je.
Tevens wil ik je er wel mee helpen, ik doe het wel vaker. PB maar ff bij interesse
__________________
Golf 2 20vt 1984 (hobby) Golf 2 1,9TDI 1985 (daily) ![]() Passat 3BG variant V5 (daily) |