Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Golf en Jetta MK I
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 30-08-2011, 00:13
MK1-1983 MK1-1983 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 3
Default MK-1 ABF Project

Beste Luitjes,

ik zal mij even in het kort voorstellen mijn naam is Edwin en woon in het mooie Achterhoekse dorp Neede.

paar jaar geleden heb ik een golf gti van 1983 gekocht, kon het niet laten om weer eens een oudje zoals vroeger er bij te hebben. rij nu dagelijks in een MK-5 Gti DSG 270PK.

2 weken terug heb ik maar weer eens tijd gemaakt, omdat ik het project toch wel zo snel mogelijk wil gaan afronden
de golf van 83 is nu helemaal gestript en ontzien van alle kit lagen en andere shit, ben nu aan het wachten totdat mijn lasser even tijd heeft om het onderste stukje achter front te gaan vernieuwen.

de motor ABF 2.0 16V heb ik nu ook al een aantal jaren, en ben nu aan het uitzoeken hoe ook de motor kabelboom krijg aangesloten op de originele bedrading (zekeringkast)
wie heeft er voor mij een duidelijk schema waar de nieuwe kabelboom op de oude zekeringkast moeten worden aangesloten.

bij deze alvast een foto toegevoegd van de auto en de kabelboom waar het overgaat.

ik zal ook proberen meerdere foto's te posten als ik verder ben gekomen met het project
i.v.m. mijn werk drukte kan dit soms nog wel even duren.




Reply With Quote
  #2  
Old 30-08-2011, 11:20
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Mooi project

Heb je de motor er al in?
Een ABF heeft nl. een hoog onderblok en schijnt dat deze niet past.
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #3  
Old 30-08-2011, 11:21
dragracer's Avatar
dragracer dragracer is offline
VW Guru
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 779
Default

OK dan Edwin,ggoed bezig zo te zien....en zoals je al schrijft....niet vergeten af en toe te posten.
ABF in een Golf 1 is zeker niet verkeerd........

Groeten van een waterrat..... ...
__________________
Voorzitter't Team VW-Speed.nl

My Project :
http://www.volksforum.com/forum/sho...5&highlight=ABT
Reply With Quote
  #4  
Old 30-08-2011, 11:25
KennyJetta's Avatar
KennyJetta KennyJetta is offline
Forum Regular
 
Join Date: Apr 2011
Posts: 212
Default

Waarom doe je niet gewoon een golf 3 zekeringkast erin? is toch een stuk makkelijker? Hier heb je aansluithandleiding. het is geen schema maar hiermee kon ikzelf alles doen:
http://www.a2resource.com/electrical/electrical.html
Reply With Quote
  #5  
Old 30-08-2011, 17:19
mk1diesel's Avatar
mk1diesel mk1diesel is offline
No personal life
 
Join Date: May 2007
Posts: 2,388
Default

Quote:
Originally Posted by Johan1982MK1
Mooi project

Heb je de motor er al in?
Een ABF heeft nl. een hoog onderblok en schijnt dat deze niet past.



motor past er zo in, kameraad heeft er ook net 1 in een golf 1 gelegd
__________________
VW Golf 6 GTD 2013
VW Golf 1 Diesel 1983
VW Golf 1 Benzine 1977

http://www.classicmk1.nl
Reply With Quote
  #6  
Old 30-08-2011, 18:03
MK1-1983 MK1-1983 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 3
Default

Quote:
Originally Posted by KennyJetta
Waarom doe je niet gewoon een golf 3 zekeringkast erin? is toch een stuk makkelijker? Hier heb je aansluithandleiding. het is geen schema maar hiermee kon ikzelf alles doen:
http://www.a2resource.com/electrical/electrical.html


Kenny,
uiteraard is dit ook mogelijk, maar dit lijkt mij veel meer werk dan moet ik alle stekkers aan de kabels gaan veranderen en zoals ik begrepen heb gaat het maar om een paar kabels die je nodig hebt uit de ABF motor kabelboom.

zou het liefste mijn originele kabelboom willen samenvoegen met de nieuwe voor de motorruimte.
Reply With Quote
  #7  
Old 30-08-2011, 18:41
golf1gti83's Avatar
golf1gti83 golf1gti83 is offline
VW Addict
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 626
Default

dx er in doen, is de auto meer waard als hij klaar is
Reply With Quote
  #8  
Old 30-08-2011, 19:05
chris's Avatar
chris chris is offline
Pornstar
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 3,198
Default

Quote:
Originally Posted by golf1gti83
dx er in doen, is de auto meer waard als hij klaar is


Gaat misschien op als iemand een auto voor de handel bouwt....neem aan dat hij het voor zichzelf doet....Zijn auto...zijn keuze toch?

(ik weet zeker dan mn 75er meer waard is nu met de 20VT dan met de originele 1.5... )
__________________
1967 T2a Panelvan op 17" 'Fuchs' EXIT
1975 Golf LS 'Swallowtail' 20VT EXIT
2000 Audi TT Quattro 225pk op 19" Bentleys en air EXIT
2008 Audi A5 Coupe TFSI 210pk S-line 20"EXIT
1968 Chevrolet Camaro RS 327 V8
1992 Nissan 300ZX Twin Turbo
Reply With Quote
  #9  
Old 31-08-2011, 00:22
MK1-1983 MK1-1983 is offline
Forum Newbee
 
Join Date: Aug 2011
Posts: 3
Default

Ben vanavond bezig geweest om de motor kabelboom uit te zoeken wat ik allemaal nodig heb
Ik meet vanuit de computerkabel naar alle andere kabels toe, op deze manier weet ik welke kabels ik straks nog nodig heb
Heeft er nou niemand dit al eerder gedaan, dit zou voor mij een hoop meet werk kunnen schelen
Zo ja zou ik graag het schema willen hebben.
Reply With Quote
  #10  
Old 31-08-2011, 11:32
Johan1982MK1's Avatar
Johan1982MK1 Johan1982MK1 is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 4,870
Default

Heb het niet eerder gedaan, maar zullen maar een paar draadjes zijn net als bij de g60.
zal wss een massa een constante plus, een geschakelde plus zijn om de computer te laten werken, en een aansturing vanaf de computer naar een relais voor je brandstofpomp(en)
__________________
Golf1 Inari silber metallic --> engineswap --> 2.0 TFSI project topic
Út Fryslân
Reply With Quote
  #11  
Old 31-08-2011, 11:44
oakgreen20vt's Avatar
oakgreen20vt oakgreen20vt is offline
VW Addict
 
Join Date: May 2007
Posts: 580
Default

Valt wel mee, je hebt maar een paar draden nodig, schema's heb ik wel voor je.
Tevens wil ik je er wel mee helpen, ik doe het wel vaker.
PB maar ff bij interesse
__________________
Golf 2 20vt 1984 (hobby)
Golf 2 1,9TDI 1985 (daily)
Passat 3BG variant V5 (daily)
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 03:55.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum