Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Motoren, turbo's, compressors, injectie, carb's, NOS, etc (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=101)
-   -   PL perikelen (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=98747)

tim_j 15-04-2012 16:50

PL perikelen
 
Heb voor weinig een PL + 2y bak over kunnen nemen.
Nu zitten er een aantal dingen op die er niet af fabriek onder horen te zitten..




afgedopt ventieltje op de inlaat:



mij onbekende motorsteunen:
Lijkt wel alsof het achterin een luchtkoeler heeft gelegen..



vw nummer 068 108 603:



Weet iemand er meer van?

De Pul 15-04-2012 16:54

heeft zo te zien achterin een t3 gelegen.....

tim_j 15-04-2012 17:00

dat verklaart waarschijnlijk waarom er niks meer van de koelslangen klopt.
deels verknipt etc.
Heb het voor weinig kunnen kopen dus ik lig er niet wakker van, de originele carterpan is erbij.

wel mist het rubber gedeelte tussen de inlaat en spinnekop. en de kabelboom+comp.

De Pul 15-04-2012 17:02

aan de kant gooien die k-jetronic meuk en ombouwen naar digifant;)

tim_j 15-04-2012 17:04

Wat is er 'beter' aan digifant?

De Pul 15-04-2012 17:12

zuiniger,minder storinggevoelig,praktisch onderhoudsvrij en bulletproof.

Audi1981 15-04-2012 19:48

Hangt er vanaf in wat voor auto ie komt, carbs geen optie?

De Pul 15-04-2012 19:51

ik was er vanuit gegaan dat ie hier>'Calypso Green' Golf 2 1.8i GL 1990 in moet.....

vento tdi 15-04-2012 19:53

zeker k jetronic gewoon weggooien, eenmaal gezeik lastig weer goedlopend te krijgen....

tim_j 15-04-2012 20:25

Dat klopt, hij moet in de 'calypso green' golf 2 komen. Het moet wel betrouwbaar blijven dus carbs zijn dan geen optie.
Zal me is gaan verdiepen in Digifant.

Tjeerd 15-04-2012 21:43

Als je origineel wil gaan heb ik nog wel een spinnenkop enzo voor je.

tim_j 16-04-2012 08:38

Zoek eigenlijk de rubber delen van de inlaat en de luchtfilterbak gezien ik de luchtweger al heb :thumbup:

Digifant op de PL heeft een hoop werk en onderdelen van een g60 nodig. Denk dat ik eerst de boel op de manier zoals vw het ooit bedoeld heeft, wil opbouwen en dan kijken of het fatsoenlijk wil lopen. Ombouw naar digifant 1 kan dan altijd nog

Audi1981 16-04-2012 11:02

Beter op de sloop een ABF systeem scoren dan lijkt me....:thumbup:

tim_j 16-04-2012 13:40

Dat kan ook inderdaad, niet aan gedacht. maar zijn de vereiste onderdelen gelijk aan wat ik van een pg zou moeten pakken?

GJ007 18-04-2012 00:10

vanaf wanneer is digifant 1 geleverd, cq welke blokken?
zit namelijk zwaar te tobben om dit ook met mijn dx te doen ...

tim_j 18-04-2012 22:58

Dacht van 89 met de g60

tim_j 17-06-2012 17:08

Vandaag het Blok opgetakeld en de originele carterpan eronder willen zetten. Valt me op dat de oliepomp nogal laag uitkomt...

Is het inderdaad zo dat dit van de T3 is, en ik een andere pomp moet hebben, of kan ik het aanzuigbuisje enkel vervangen?
want als ik zo kijk lijkt alleen de aanzuigbuis recent geleden ge(de)monteerd te zijn.

onderdeelnummer: 049 115 153





tim_j 17-06-2012 20:16

De pan past wel gewoon, maar geen idee hoeveel ruimte er is om olie aan te zuigen. Hoeveel mm/cm is dat normaal?

Verder is dus de t3 meuk eraf, nieuwe pijlstokhouder erin want deze was ook vervangen door een small-block pijlstok.
carterpanpakking en tijdelijke olie liggen klaar om te gebruiken.
nog even een pijlstok en bijhorende oranje pijlstokgeleider bestellen dan is carterpan/olie afgerond.


Sven-GTI 18-06-2012 08:01

Weet wel dat bij m'n vr6 en m'n abf die aanzuig van de olie ook zo goed als tegen de bodem van m'n carterpan zit..

tim_j 18-06-2012 08:04

Oliedruk bleef daarbij wel goed?


All times are GMT +1. The time now is 21:58.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.