Volksforum.com

Volksforum.com (https://www.volksforum.com/forum/index.php)
-   Watergekoelde projecten (https://www.volksforum.com/forum/forumdisplay.php?f=35)
-   -   Golf mk2 1.3 naar vr6 (https://www.volksforum.com/forum/showthread.php?t=99464)

rondekker1983 03-05-2012 19:25

Golf mk2 1.3 naar vr6 project
 
Hallo ik heb sinds gister een mk2 1.3 uit 92 gekocht.
Ik ben alvast aan het orrienteren voor een vr6 ombouw.

Het meeste is me wel duidelijk en ik ga eerst alle onderdelen rustig verzamelen.
Abs hoeft er niet op van mij

Toch wel een paar vraagjes.

Welke remmen moet ik toepassen als ik 4 x 100 14 inch wil behouden?(kan ik weinig over vinden) Dit is inmiddels bekend
Ik lees ook de je g60 draagarmen en steekassen moet gebruiken,maar zijn die van een golf of een corrado, of kan allebij?Kan allebij dus
Onderdelen lijst.

* motor + bak :thumbup:
* motorkabelboom :thumbup:
* subframe golf3 vr6 :thumbup:
* motorbalk passat vr6 :thumbup:
* vr6 steekassen :thumbup:
* vr6 fusee :thumbup:
* vr6 draagarmen :thumbup:
* brandstofpomp gti/vr6 :thumbup:
* vr6 remmen rondom :thumbup:
* g60 kabelschakeling :thumbup:
* stuurbekrachtiging :thumbup:
* hydrokoppeling :thumbup:
* uitlaat
* Golf 3 recaro

Foto's:

Hier een foto van me verbreed staal :) is inmiddels verkocht :thumbup:




Golf 3 gti edition interieur






Ron

Spierings 03-05-2012 20:04

Bij een zo'n grote upgrade kwa vermogen zou ik de remmen pakken die een stuk groter zijn.
Voor g60 remmen heb je meen ik al 15" nodig.

passatgt16vg60 03-05-2012 20:13

Voor g60 remmen heb je idd 15inch wielen nodig .
Indien je 4x100 steek wilt blijven rijden is een g60
Rem-upgrade de beste optie .

De ombouw vanuit een donor bijv een schade golf 3 vr6
Is het makkelijkst alleen ga je dan naar 5x100 steek .
Ook wordt je spoorbreedte iets breder .

Qua zekeringkast zit je goed en deze kun je handhaven
de vr6 motorkabelboom kan je in je originele zekeringkast
steken .

Succes

De Pul 03-05-2012 20:16

Quote:
Originally Posted by Spierings
Bij een zo'n grote upgrade kwa vermogen zou ik de remmen pakken die een stuk groter zijn.
Voor g60 remmen heb je meen ik al 15" nodig.



correct,daarbij,als je een vr6 met 14inch en ballonbanden wil rijden ben je levensmoe[zal nooit een bochtenridder worden]en gooi je er een plat bandje om blijf je tanken en banden wisselen.16inch met een goede laagprofielband raad ik aan,of 15 met de orignele vr6 bandenmaat en ook een beetje knap plakkend rubber.

de complete fusees van een corrado of golf g60 moet je monteren,incl aandrijfassen en remmerij en achter een complete gti 16v of g0 achteras met schijven[beide hebben dezelfde remmerij achter]
verder ben je een ander hoofdremcilinder nodig[22mm minimaal] en een omkeerhevel [vw t4/passat 35i/seat ibiza cupra]om de koppeling om te bouwen naar kabel[in het geval je dat wilt,anders moet je ook een pedalenset etc voor hydraulische koppeling zoeken.voor de rest is het allemaal een beetje vogelen hoe je het wil hebben......

[ps,ik heb nu even geen zak te doen,maar je had al deze info ook op de search kunnen vinden,ik en meerdere anderen hebben dit al 4873588.54758.58x uitgelegd.]

rondekker1983 03-05-2012 21:41

Bedank voor de snelle reacties.
Al wist ik het meeste eigenlijk al.
Ik las alleen nergens of het om een corrado of golf g60 draagarmen,
Fusee ging.
Maar is het zelfde dus.

De auto is voor mij geen daily dus banden slijtage zal wel meevallen,
Maar wel bedankt voor de tips.
Misschien dat ik dan toch maar voor grotere velgen ga.
Maar ik.vind 14 inch verbreed staal wel gaaf staan onder een mk2.

Gr. Ron

tim 16v 03-05-2012 22:38

heb zelf ook een mk2 vr6 waar 14 inch velgen onder kunnen. Zijn de remmen van het laatste type 16v na 89. Deze schijven zijn 256 mm en gebruiken het zelfde diameter remzuigers als de g60

rondekker1983 04-05-2012 06:17

Quote:
Originally Posted by tim 16v
heb zelf ook een mk2 vr6 waar 14 inch velgen onder kunnen. Zijn de remmen van het laatste type 16v na 89. Deze schijven zijn 256 mm en gebruiken het zelfde diameter remzuigers als de g60



Moet ik dan ook de fusee + draagarmen van de 16v pakken,
Of kan dat gewoon g60 zijn.

Ron

tim 16v 04-05-2012 16:26

Quote:
Originally Posted by rondekker1983
Moet ik dan ook de fusee + draagarmen van de 16v pakken,
Of kan dat gewoon g60 zijn.

Ron


fusee is het zelfde als de g60. Draagarmen zijn van elke golf hetzelfde. Zit net verschil in de diameter van de fusee kogel als ik het goed heb.

rondekker1983 04-05-2012 16:45

Quote:
Originally Posted by tim16v
Zit net verschil in de diameter van de fusee kogel als ik het goed heb.


Ja heb ergens gelezen dat je 17 en 19 mm hebt.

Grolsch 04-05-2012 16:57

klopt en de fussee kogels kun je gewoon overzetten.
kosten nieuw ook weinig.

rondekker1983 04-05-2012 17:03

Kijk weer wat wijzer geworden.
Zal als ik terug Ben van vakantie wat foto's posten
En dan een onderdelen lijstje neer zetten.

Ron

rondekker1983 04-05-2012 19:13

Ik heb alvast een lijstje gemaakt met de onderdelen die ik nodig heb.(zie eerste post)
Lijst is nog niet compleet maar elke aanvulling en/of tip is natuurlijk welkom

Mvg Ron

rondekker1983 05-05-2012 08:20

Quote:
Originally Posted by tim 16v
fusee is het zelfde als de g60. Draagarmen zijn van elke golf hetzelfde. Zit net verschil in de diameter van de fusee kogel als ik het goed heb.


Maar toch lees ik hier en daar dat je g60 draagarmen moet hebben.
Zijn die sterker of zijn ze anders qua maatvoering.

En de fusee van een 1300 is die ook anders.
Ik kan nergens echt verschillende bestelnummers vinden :confused:

Ps. Ik hoef er geen abs op te hebben.

Spierings 05-05-2012 08:54

Quote:
Originally Posted by rondekker1983
En de fusee van een 1300 is die ook anders.
Ik kan nergens echt verschillende bestelnummers vinden :confused:
.

1300 hebben vaste remblokgeleiders op het fusee zitten, bij g60 en 16v remmen zit deze op het fusee geschroeft.

rondekker1983 05-05-2012 09:04

Quote:
Originally Posted by Spierings
1300 hebben vaste remblokgeleiders op het fusee zitten, bij g60 en 16v remmen zit deze op het fusee geschroeft.



Ok duidelijke uitleg :thumbup:
Zo worden we steeds wat wijzer :)

Dus de 1300 fusee zijn niet te gebruiken voor grotere remmen neem ik aan

Spierings 05-05-2012 09:14

Quote:
Originally Posted by rondekker1983
Dus de 1300 fusee zijn niet te gebruiken voor grotere remmen neem ik aan

Nee, zitten meen ik ook te smalle remklauwern op (passen geen geventileerde schijven tussen)

rondekker1983 05-05-2012 09:44

Ok weer duidelijk. :thumbup:
Ik lees overal wel dat je g60 fusee moet gebruiken,
maar ik wil ook graag weten waarom :)

Kan ik trouwens eerst me hele remgedeelte ombouwen
naar g60(dan denk ik aan combinatie fusee en 1300 steekas) dan weer een tijdje rijden (met de 1300 motor dus)
En dan later de motor swap.

Dit ivm met beperkte sleutel ruimte.

Mvg ron

rondekker1983 06-05-2012 09:13

Foto geplaatst van me verbreed staal.

golf mkII 16v 06-05-2012 11:47

Quote:
Originally Posted by rondekker1983
Ok weer duidelijk. :thumbup:
Ik lees overal wel dat je g60 fusee moet gebruiken,
maar ik wil ook graag weten waarom :)

Kan ik trouwens eerst me hele remgedeelte ombouwen
naar g60(dan denk ik aan combinatie fusee en 1300 steekas) dan weer een tijdje rijden (met de 1300 motor dus)
En dan later de motor swap.

Dit ivm met beperkte sleutel ruimte.

Mvg ron

Passen er zo in
Je kan ook de fusse van een SEAT toledo of cordoba GTI/16v gebruiken[256mm] incm 14 inch

rondekker1983 06-05-2012 12:31

Quote:
Originally Posted by golf mkII 16v
Passen er zo in
Je kan ook de fusse van een SEAT toledo of cordoba GTI/16v gebruiken[256mm] incm 14 inch


Ok dank je wel. :thumbup:
kan ik ook de seat onderdelen op mp in de gaten houden :)


All times are GMT +1. The time now is 04:50.

Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.