View Single Post
Old 03-10-2010, 18:33
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru

Zojuist heb ik zelf even de auto gestart om het probleem te lokaliseren, en wat denk je, ik draai nadat de motor was gestart, de sleutel weer om (en eruitgetrokken) en de motor blijft mooi lopen (geen nadieselen, want dat fenomeen kon ik van mijn opeltje vroeger ook nog). Ik kon ook gewoon gas geven bleef netjes op 4 cylinders draaien. Knipperlichten werkten nog, alleen de achterruitverwarming niet. Toen ik hem weer op kontakt zette, werkte de achterruitverwarming wel.
Ik de sleutel weer eruit, motorkap geopend en als eerste de draad die begin van de week nergens op zat, weer los getrokken, en wat denk je
.
.
.
.
.
.
.
DE MOTOR HIELD ER METEEN MEE OP :-)
De draad, violet met een zwarte streep, had ik op een temperatuurschakelaar gezet, waarvan ik vermoed dat ie ook op moet zitten. Ik denk dat men in het verleden een bypass heeft gemaakt ergens, zodat als ik deze draad aansluit, er een kontakt wordt gemaakt via de 15 (geschakelde +). Ik denk dat er een relais defect is en dat MEN het op deze manier heeft opgelost.
Ik wil graag dat alles wat aan de motor aangesloten moet zijn, ook werkt, dus die sensor zal en moet aangesloten worden.
Als iemand voor mij een schema heeft van de 1982-er 1500 dan zou ik daar graag gebruik van willen maken. Ik heb wel een schema tot en met bouwjaar 1982, maar dat is van een zwaardere motor (staat in de JHIMS)

Even ter verdere info; Begin van de week had ik de distributieriem en spanner vervangen, kontakpuntjes opnieuw afgesteld en ontsteking op (het oog) op tijd gezet (0graden voor automaat) Hierbij zag ik de bewuste draad los ergens omheen geslagen zitten. En de enige plaats waar die aangesloten kon worden was de temperatuurschakelaar.