03-10-2010, 20:00
|
 |
VW Guru
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by bas.
waar komt die draad vandaan? temperatuur is normaal geel/rood ??
ik heb namelijk de violet ook los liggen die komt bij mij van de stroom verdeler af, zodra je daar iets op aansluit gebeuren de meest gekke dingen.
|
Klopt! Geel/rood is idd je normale temperatuurgever voor je koelwatertemp.aanwijzing.
Die andere draad komt waarschijnlijk achter de zekeringkast vandaan. Is bedoelt (volgens schema dat ik wél heb) om een relais te schakelen voor de "egel"-verwarming in het inlaatkanaal (zit meteen onder de carb). Zodra de motor warm genoeg is, schakelt deze uit. De aansturing van dit relais gebeurt via een schakelkontakt die op een lage koelwatertemp. gesloten is en bij voldoende temperatuur dus geopend. In het laatste geval valt het relais dus af. Nu vermoed ik dus dat er achter de zekeringkast een verwisseling is gemaakt met de draad die naar het verwarmingselement gaat en de aansturing van het relais. OF misschien zit er wel een doorverbinding tussen (omdat mogelijk het relais niet werkt) Je krijgt dan via die violet draad de spanning weer terug op de 15. Ik ga morgen meteen kontroleren of mijn verhaal klopt. Ik zal er meteen foto's van maken als ik iets vreemds tegenkom.
Ik weet alleen niet op welke positie het relais zit (het is J81 in het schema en wordt aangestuurd door sensor F35)