View Single Post
  #12  
Old 04-10-2010, 20:20
Yellowbug's Avatar
Yellowbug Yellowbug is offline
VW Guru
 
Join Date: Mar 2006
Posts: 858
Default

Mensen, het probleem is opgelost
Er zat zoals ik al vermoedde, een verbinding tussen de draad die naar het verwarmingselement ging en de 15 (geschakelde +). Als de violet/zwarte draad aangesloten was, zou het relais bekrachtigd worden en blijven. Omdat er een lus gelegd werd tussen de spoel en de constante plus (via het schakelkontakt van het relais) kon er met de sleutel verwijderd toch nog spanning komen op de bobine. Hierdoor bleef de motor draaien.
Het was een veel te dunne draad waar dat mee gedaan was en dat was ook te zien aan de doorverbinding die gemaakt was. deze begon al langzaam zwart te worden. Dus maar goed dat ik er eventjes naar keek.
Bijkomstig voordeel is nu, dat de spuitstukverwarming nu alleen nog maar werkt als dat nodig is, en niet continu. Ben benieuwd wat de consequentie is voor het rijden en verbruik.
Verder zag het achter de zekeringkast netjes uit, droog, geen corrosie van massakontakten niet teveel rare verbindingen (behalve die wat meestal voor de radio wordt gemaakt).

Job done
Iedereen bedankt voor de reakties

PS heb er géén foto's van gemaakt
__________________
Mijn wagenpark
Golf 1 cabrio 1985 AKR 2.0L 115+Pk
Reply With Quote