10-01-2011, 18:49
|
Forum Regular
|
|
|
|
Quote:
Originally Posted by Thomas
Via woorden kan ik moeilijk achterhalen hoe fel het schudden is maar het kan zijn dat de combinatie van verlagen en bredere velgen (met waarschijnlijk een andere ET dan standaard) de oorzaak zou kunnen zijn.
De andere symptomen zullen wel een andere oorzaak hebben.
Een andere ET is hetzelfde als spoorverbreders plaatsen.
Als je hier in gaat overdrijven, vaak zonder dat je het weet, lig je te sleutelen aan de camber, giermoment, schuurstraal en dat kan negatieve gevolgen hebben in de sturing en zeker tijdens het remmen.
Een bijkomend probleem in jou geval is dat je gewoon met de wagen blijft rijden en dan zelfs 145 km/u. Ik weet het, vaak is hij onmisbaar maar doordat je er mee blijft rijden veroorzaak je vaak bijkomende problemen. De uiteindelijke oorzaak van alle problemen achterhalen wordt dan steeds moeilijker (en vaak ook duurder).
|
jep ik weet het. vanavond gaan de originele velgen er onder en zal in het weekend de bak er eens afpakken, kijken of er ergens olie lekt of iets dergelijks. en inderdaad hij is onmisbaar, ben zelf op het punt om maar eens binnenkort een oersaaie degelijke frikadel te kopen om heen en weer me te gaan rijden van a naar b.
mijn baasje op het werk komt zelf uit de racerij en vertelde dat destijds de zelfde problemen waren met verlagen en dat het na elke race weer sleutelen was. pfff ik dacht dat ik het wel was afgeleerd na de g60 en cilo turbo.. 
|