![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() nu heb ik het volgede probleem met de 2.0 cl wat ik graag wil oplossen.
bij rechts insturen met het gas er op voel is redelijk veel onder balans ergens op de aandrijving. bij gas gas er af is het weg. bij vol gas recht door is rond de 80 even aanwezig en 120 ook even. waar moet ik gaan zoeken??? ![]() voor heb ik nieuwe banden er op zitten, velgen rond om opnieuw laten balanceren. auto laten uitlijnen. van de linker as heb ik bijde hoezen vervangen en goed vol gebud met smeer. de as zag er verder goed uit zowel het lager gedeelte en ook de homokneet. rubbers van de stabilisator stang tussen fuse vervangen. wiel-lagers gecontroleerd die waren ook oke. ophang punten van de motor zagen er op het 1e oog en 2e oog ook goed uit. bah ik word er een beetje moe van. wie heeft er nog ideén? op internet kom ik vaak het probleem tegen maar niemand die een juust antwoord kan geven. verder kraakt of piept er niks, ja mun harsepan begint er van te piepen en kraken. ![]() wie kan me verder helpen? alvast bedank! |
#2
|
|||
|
|||
![]() Aandrijfas staat vast, komt wel vaker voor hoor.
Kan het eventueel wel voor je verhelpen. |
#3
|
|||
|
|||
![]() hoe bedoel je staat vast?
mocht het dat niet zijn is het dan te zoeken in stuurkogels of top lagers?? |
#4
|
|||
|
|||
![]() kan iemand mij vertellen hoe een aandrijf as vast staat? of wat ron mk1 bedoeld?
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Quote:
ron kan je me vertellen hoe ik hem weer los krijg. gister heb ik de as er weer afgehaald en kon niks aan op merken. sterker nog....ik moets me haasten om thuis te zijn voor voedbal ![]() beetje vreemd toch? |
#6
|
||||
|
||||
![]() schokbrekers?
stabilisatieblokje los op je subframe? heb het vaker zo gehoord en toen waren het de schokbrekers
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW '01 Golf Cabrio 85kW |
#7
|
|||
|
|||
![]() Quote:
stabilisatieblokje kan het niet zijn.. want dan hoor je wel een tikkende geluid al hy los zit. |
#9
|
|||
|
|||
![]() zo ben weer terug van vacance.
stabili blokje is het niet, heb ik nagekeken.. schokbreker zou kunnen heb ik niet nagekeken. zal ik maar eens gaan doen dan... en wat betreft de homokneet.... als ik op een bij: parkeerplaats sta en vol naar rechts stuur dus een rondje rij, dan zou je het toch moeten horen. althans zo was dat bij andere auto,s van mij.. bij me op het werk dachten ze dat het een combie was van verlagen en een te brede velgen... of de achteras rubbers.. zou dat wat zijn? |
#10
|
|||
|
|||
![]() Misschien is het gewoon eens handig om hem naar een goede garage te brengen.
Zo via woorden en uitleg gaat nooit iemand het vinden. |
#11
|
|||
|
|||
![]() Kijk eens naar je motor steun?
Die is bij mij ook kapot en ik heb dit probleem ook. Als je blok dan in de bocht naar een kant toe wilt drukt je aandrijfas hem terug en dan voel je je homokineet duwen. Je kan hem dan bij de bak zijde optillen die rubbers gaan wel vaker kapot.
__________________
Jetta mk2 |
#12
|
|||
|
|||
![]() Motor steun zat ik ook aan te denken
Doordat je een vlote bocht neemt komen er krachten op de andrijflijn en die doet dan het blok oplichten |
#13
|
||||
|
||||
![]() weet je al wat het is?
motorsteun verhaal klinkt meest logisch bij nader inzien
__________________
'12 Passat B7 Variant 1.6 TDI 110kW '01 Golf Cabrio 85kW |
#14
|
|||
|
|||
![]() aah de motorsteun.... ik zal hem van het weekend eens nakijken.. ik laat het weten als ik meer weet. alvast bedankt
|
#15
|
|||
|
|||
![]() was toch nog even kijken of het de een van de drie rubber/steunen kan zijn.
aan de bak zijde zat niet veel beweging. de voorste was het zelfde verhaal...(had ik trouwens ook met optrekken moeten merken) aan de distributie kant was het meest beweging in te krijgen..maar toch niet echt veel ,echter toen mijn vrouwke hem in zijn achteruit zette en op liet komen met de handrem er op.... kantelde het blok een klein beetje naar de bak zijde..heb het bij een (mun renautje clio) erger gezien. ik hoop dat het de steun aan de db zijde is.. had vorige week van het camber/wielvlucht van het linker wiel wat negatief geplaatst..resultaat was dat de trilling iets minder werd in een bocht. |
#16
|
|||
|
|||
![]() Quote:
het probleem is al een stuk minder! heb gisteren zowel links als rechts de veerpoot lagers vervangen door nieuwen. het gewiebel in de bocht is weg, het enige wat er nog is dat de versnellings pook flink trilt bij optrekken en boven de 80 km per uur en tussen de 100 en 120 trilling op het stuur is. dat lijkt meer op dat de wielen gebalanceerd moeten worden. raar omdat dat onlangs al gebeurt is.. ergens denk ik dat de rubbers van de achteras ook een onderdeel van het probleem is.. wat jullie? |
#17
|
|||
|
|||
![]() het is nu weer 3 maanden goed ge gaan en sinds vorige weer is het probleem er weer.
![]() maar er was een raar geluid bij gekomen.. zowel in het bochten werk als bij rechtdoor een schaafend bonkend geluid. nou had ik het vermoeden dat een van de voorste rem-klauwen bleef hangen. alles los gemaakt en de steek assen vervangen rem-klauwen goed schoongemaakt. op de schijven was niks geks te zien. en doe boel weer gemonteerd en het probleem van trillen schaven bonken en was helemaal weg.. gister reed ik met de vrouw weg van de supermarkt.. begint het geluid weer heel zachtjes tevoorschijn te komen!! ![]() ![]() ![]() stap uit de auto en zie dat de linker remschijf alleen op het bovenste deel remt. ik word er gek van alles schoon gemaakt en weer gek*t.. wat kan het nu weer zijn,,iemand een idee??? |
#18
|
|||
|
|||
![]() Quote:
![]() ![]() |
#19
|
|||
|
|||
![]() Quote:
tja, op het werk heb ik veel contact met de vw garage en een monteur van daar is kind aan huis bij ons. aangezien hij met mij al vaker problemen heeft opgelost zal hij me zeker wijzer kunnen maken.. jammer genoeg is hij nu op wintersport. dus dacht ik laat ik het maar eens op het forum proberen. mijn baas dacht er aan om volgende week de rem-olie te vervangen. |
#20
|
|||
|
|||
![]() we hebben vandaag een flink stuk gereden en het probleem was in ene keer weg op de heen reis. op de terug rijs kwam het probleem weer te voorschijn nadat ik de 145km/u gepasseerd had. ik merkte ook dat toen ik de snelheid terug liet zakken naar de 120 en vervolgens in de 5de versnelling vol gas gaf de koppeling flink slipte en dan weer niet. raar dacht ik aangezien er nog geen 3,5dkm geleden een nieuwe druk groep en plaat in zit.
zou het kunnen dat het probleem zich in de bak voor doet en dat er bak olie op de platen komt? Het slippen doet zich alleen voort in de 4de en 5de versnelling bij vol gas. kan het zijn dat er iets in de bak is afgebroken of kapot is. Overigens schakelt de bak soepel naar behoren. als het probleem er niet is dan slipt hij niet en trekt ie als een speer(tje). andere bak kopen? tureluurs wordt ik er van.BAH! help. Last edited by blamo : 16-01-2011 at 17:33. |