View Single Post
  #376  
Old 29-01-2011, 13:17
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 4,870
Send a message via MSN to jettaracing
Default

Quote:
Originally Posted by Thomas
Hoop dat de krukas nu gemaakt is, ik heb het tweemaal op 2 verschillende TDI's op deze manier geprobeerd en wou dus niet lukken...
De gespecialiseerde hersteller die toen aan huis is geweest zegt dat je nooit overal evenveel kan afnemen omdat je telkens maar 180° doordraait met het slijptooltje.
De man had bijna hetzelfde bij maar dan een grotere variant waarbij de slijpkop werd aangedrukt door een hele stevige veer...terwijl je draait blijft de veer een constante kracht geven en zo wordt er dus ook overal evenveel afgeslepen.

Misschien houdt het bij jou wel maar voor iets zwaarder beschadigde krukassen wil het dus niet werken...
Normaal mag je die bout ook veel meer als 90° hoekverdraaiing geven, tot dat hij eigenlijk volledig is gerokken...en dat kan soms wel tot voorbij de 110° gaan.

Wel een mooie how to


Ik snap wat je bedoeld met die 180 graden ,en er is mij ook verteld niet steeds dezelfde beweging te maken met het slijptooltje , en steeds op een ander punt weer te beginnen met 'slijpen' , zodat je een mooi egaal slijppatroon krijgt , en dus voorkomt dat je op één plaats meer afhaald .

Ik ben alleen met het slijpen al meer dan 20 minuten bezig geweest , het voordeel is ook dat de geleidepen, waar de frees omheen komt super goed van passing is ,en je de frees niet 'scheef' kunt houden met slijpen .

Ik heb ook de bout iets verder gedraaid dan 90graden ,je voelt wel wanneer hij niet meer wil rekken , ik heb m ongeveer 10a15 graden over de 90 gedraaid .

Ik heb dus m'n best gedaan voor zover in mijn mogelijkheid lag , dus hopelijk gaat het goed .
Wat mij wel opviel ,, want deze poelie was al eens vaker vervangen volgens de oude eigenaar ,is dat er rode loctite op de oude bout zat , en dit zeer zeker niet mag bij een rekbout !
Dus dat kan best eens de oorzaak zijn van het (weer) losraken van de bout .

Ik heb alles schoongemaakt en zeker geen loctite gebruikt , anders kan de bout alvastlopen door de loctite , als je even stopt met draaien , en kan de bout niet tot z'n volledige rek komen.
T is tenslotte de kracht die bout heeft om de pasvlakken van de krukas en poelie tegen elkaar te houden .

@ Alberto , sja ,de trekhaak word nu eenmaal vaak gebruikt , zal straks wel eens even kijken of de stekker ook nog wat anders kan ,tegenwoordig zijn er ook al wegklapbare systemen voor te krijgen .
Zal er wel eens kritisch naar kijken
__________________
Golf Mk3 Variant TDI 110pk
Golf variant Mk3 family car
The White Turbo Jetta!


Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote