View Single Post
Old 29-01-2011, 23:31
jettaracing's Avatar
jettaracing jettaracing is offline
Volksforum Aandeelhouder - Oil burnin' Maniac

Send a message via MSN to jettaracing

Quote:
Originally Posted by Thomas
Klopt van die locktide, zeker niet gebruiken.
De echte reden is net iets anders...zo snel is hij niet droog en met een grote sleutel draai je daar dan nog vlot doorheen.
Ik heb de vraag toen ook gesteld aan de hersteller, waarom geen locktide of ander product er tussen?

Hij gaf mij een verklaring en achteraf gezien mss echt wel logisch.
Als je een bout losdraait waarbij locktide heeft gezeten dan zie je altijd dat de verharde locktide korrelig ertussen uit komt.
Wel, op de rekbout komt zoveel kracht te staan dat minisculle bewegingen tussen bout en kruk wel mogelijk zijn, als er dan locktide tussen zit gaat deze locktide tijdens de bewegingen als een ruw schuurpapier tussen bout en kruk te werk en gaat de bout dus gelijdelijk loskomen...

De man is van oorsprong eigenlijk metaal bewerker maar verdient nu goed zijn brood met oplossingen te zoeken voor allerhande problemen en dit bij vele verschillende merken. Hij concludeerde eigenlijk dat er twee grote redenen zijn voor dit probleem.
Teneerste is de passing van de schroefdraad tussen de bout en kruk echt geen fijn werk, wat dit normaal zou moeten zijn. Er zijn ook heel veel verschillen de ene al beter dan de andere...je kent dat verhaal wel van de auto die op maandag morgen wordt gemaakt deugt niet . Ten tweede is het materiaal waaruit de poulie is vervaardigt van zeer slechte kwaliteit. Je zou voor zo een tandwiel perfect en stuk kwaliteits staal kunnen gebruiken en dit vervolgens gaan uitfrezen. In de plaats daarvan wordt er reciclage materiaal gebruikt en onder hoge temperatuur wordt het tandwiel met zware machines geponst...niet degelijk dus.

Ok ,weer wat geleerd, zo kom je nog eens wat te weten iig .
Ik hou het iig in de gaten , weet nu wel waar ik op moet letten alshet weer mis zou gaan , we hopen maar op het beste ervan

Inmiddels is de stekkerdoos al wel van plaats veranderd , die moest ik toch nog nakijken vanwege een achterlichtprobleem met de kar ,en dat lag dus aan de stekkerdoos ,deze was van binnen zwaar geoxideerd , en moest er toch een nieuwe op .
Dus dat kon mooi in één keer

Morgen volgen wel even wat update's

Quote:
Originally Posted by Misha
De ringen van een schroefset gaan maar 1 kant op hè.. en da's naar beneden
Reply With Quote