View Single Post
  #4  
Old 01-02-2011, 20:25
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default Mercedes Museum

Mercedes Museum



Dit museum is echt gigantisch, het is maar liefst 8 verdiepingen hoog. Je zult in de onderstaande afbeeldingen diverse vrachtwagens inclusief belading voorbij zien komen!



Met deze lift begon de museumtour, je loopt dus van boven naar beneden in het (bijna) traploze museum).






Nee, op dit plaatje mist het paard niet!












Toen ik bovenin het museum stond en naar buiten keek zag ik dit. Het gras beneden ligt op het dak van het pand, de rond-conische toren van glas is ook nog museaum/Mercedes "World". In het linker deel zit een dealer.












Wie heeft er ooit een ritje gemaakt met zo'n bus?
















































Zo'n bus wil ik ook wel!






Dit is een postbus, niet zoals de vele TNTbusjes in Nederland maar een rijdend postkantoor met één tot drie balie medewerkers en sorteerders e.d.



Voklswien (Alberto) heb je vroeg ook met zo'n transporter gereden?












Race uitvoering van de "Gullwing".



Het hele gave rode interieur van de 300 SL, let op het stuur, dit moet omhoog geklapt worden bij het in en uitstappen. Anders is het onmogelijk om je knieen onder het dashboard te krijgen.
























Dit is het buizenframe van de SL300 (Gullwing) hier is dus ook direct goed te zien waarom de dorpels zo hoog waren, het stijve frame zat in de weg.



Een achteraf naar AMG spec omgebouwde Mercedes van een Engels bandlid.
Rechts in beeld is nog net een stuk te zien van een Jurassic Park ML.



Een Mercedes Groβ


















Deze auto heb ik ooit in Parijs zien staan, hij was toen net verkocht maar stond nog wel in de showroom bij de dealer. Nu zag ik hem dus weer.



In het wild heb ik deze al in het bordeaux rood gezien, ik moet zeggen, dat is een mooiere kleur voor deze auto.



Het is duidelijke te zien op welke auto de SLS AMG is gebaseerd.



Proto van de SLR McLaren







































Één van de twee grote blazers...












Een "exploded-view" van de Mercedes Formule 1 wagen.





















Rally / Lange afstand auto


















Dit is één van de drie diesels van de Non-stop test.











Reply With Quote