Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek overig > Watergekoelde projecten
User Name
Password
Home Shop FAQ Register Members List Calendar Today's Posts




Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 21-02-2006, 20:36
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default Ruben's GTI 16V Project

Hallo Allemaal!

Het Project:

Volkswagen Golf GTI 16V KR
Van 1987
Een echte Duitser!

Uiterlijk:
- GTI bumpers
- Mistlichten, voor en achter
- Embleemloze grill met enkele koplampen en rode bies
- Achterklep zonder ruitenwisser en slotloze greep
- Emblemen op de kont verwijderd
- Verlaagd met een FK Highsport schroefset
- BBS RBE 16" x 7,5J ET35 met 215/40 banden
- BBS CH 17" x 7,5" ET38 replica's
- Renault 19 16V 15" staal voor de winter
- Geen GTI kofferbakspoiler
- Elektrische spiegels in de kleur antraciet metallic
- Dunne lijstenset, GTI uitvoering
- RVS eindpijpjes
- Zwarte achterlichten
- Aerotwin wisserbladen

Interieur:
- Sony Head Unit, met 4 (2-weg) boxen.
- Alarm met CV
- Blauwe hoedenplank en hoedenplanksteunen
- Elektrische spiegels
- Elektrische ramen
- 3 VDO metertjes
- Recaro, gedeeltelijk elektrisch, voorstoelen & Corrado achterbank
- Zwarte mattenset

Technisch:
- G60 remmerij voor
- ACD bak
- Openluchtfilter met RVS zelfbouw filterkast
- Powerrohr
- Dikke inlaatbuizen
- Scherpe nokkenassen (merk, scherpte onbekend)
- Afgedraaid vliegwiel
- RVS spaghetti spruitstuk
- OMP stabilisatorstang voorzijde, boven
- Wiechers stabilisatorstang voorzijde, onder
- Middendemper verwijderd
- H4 Bi-Xenon

Foto's:
Bijna alle foto's die ik heb van mijn auto zijn hier te bekijken: http://rubendijkhuis.mijnalbum.nl

Een kleine selectie:







Ik ben dus van plan om dit een beetje bij te gaan houden zodat jullie het proces vanaf hier ook kunnen volgen!

Last edited by RubenD : 16-06-2008 at 23:42.
Reply With Quote
  #2  
Old 26-02-2006, 15:13
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Vandaag even bezig geweest met de auto.

Ik heb een tijd terug een alarmsysteem overgekocht. Dit kwam uit een Golf 2 en zit nu in mijn auto. Gedeeltelijk aangesloten. Het gaat mij vooral om de CV. Maar mooie bijkomstigheid is natuurlijk het alarm zelf. Met kofferbak opener erbij. Wat erg handig is als je een half-dichte achterklep hebt.

Aangezien ik nu de CV erin heb zitten en werkend. De pinnetjes van de motoren willen nog wel eens uit de deur vallen, moet ik nog even iets op maken. Heb ik bij de bijrijders deur een slotloze klink gemonteerd:



Het alarm werkt dus al gedeeltelijk, maar eerst wat soldeerwerk en dan sluit ik alles goed aan.
Reply With Quote
  #3  
Old 05-03-2006, 18:46
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

De "nieuwe" startmotor van vwroadwarrior is binnen. Deze wilde ik vandaag monteren maar helaas. Bij de eerste bout ging het mis, de aangelaste moer brak af. Van de week dus maar eens erna kijken op mijn werk. Misschien weer vastlassen. Maar ben een beetje bang voor de olie. Filter sluit niet helemaal goed af...


De startmotor die niet los wilde helaas...

Verder nog enkele kabels getrokken voor het alarm en de kabelboom van het alarm netjes gemaakt. Binnenkort maar eens alles gaan aansluiten. Moet ik wel eerst even wat dingen van de sloop halen, maar dat komt goed!

Verder kwam ik ook nog wat stekkers tegen in de motorruimte, heeft iemand enig idee waar deze voor zijn?


Deze stekker, lag niet bij de andere 3 maar meer voorbij de ruitensproeiertank als je aan de zijkant van de auto stond.



Deze 3 zaten onder het koelvloeistof reservoir, waar zijn die voor?

En ik heb ook mistpitten voor in de bumper liggen, origineel had ik dubbele koplampen in de grill zitten. De stekkers die nu dus over zijn van breedstralers (zo heten die kleine lampen toch?) wilde ik gebruiken voor de mistlichten. Kan dat eigenlijk wel?


Last edited by RubenD : 16-01-2007 at 17:38.
Reply With Quote
  #4  
Old 05-03-2006, 18:53
BasJansen's Avatar
BasJansen BasJansen is offline
VW Enthousiast
 
Join Date: Oct 2005
Posts: 139
Default

Voor je mistlampen zit een aparte witte stekker onder je koelvloeistof resevoir,die hier naast de zwarte zit dus



FF kabelboompje maken (of halen) en dan kan je ze daarop aansluiten.
Iig niet aansluiten op je verstralers.
__________________
Old VeeDub's don't leak oil, they just mark their territory

Ik rem voor bumperklevers!

Member of the 1.3i (S)crew

Mijn andere hobby: http://www.karperwereld.nl/

Last edited by BasJansen : 05-03-2006 at 18:55.
Reply With Quote
  #5  
Old 05-03-2006, 20:54
redbull's Avatar
redbull redbull is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Jan 2005
Posts: 1,341
Default

en de andere stekker is van je remvloeistof resevoir geeft aan of je remvloeistof te laag is.

gr redbull
__________________
"de cursus omgaan met teleurstellingen gaat vandaag helaas niet door"
Reply With Quote
  #6  
Old 13-03-2006, 20:08
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Zo zaterdag naar Jelmer geweest, eind rijden dat wel maar dan heb je ook wat:

- Tussendemper mooi weer gasdicht
- Einddemper origineel maar toch mooier -> aangelaste gepolijste RVS stukken
- Distri-riem meer op spanning
- Bougies vervangen
- Vast een nieuw oliefiltertje, nu maar wachten op die olie (via de zaak).

FF wat fototjes:






Nu als eerste het mistlicht in orde maken, zelf ga ik voor de schakelaar die kapot. Daarnaast de tellerbakverlichting weer herstellen -> blauwe leds en rode leds voor MFA. De rest van het dashboard komt ook. Maar dat is niet zo belangrijk.

Olievervangen dus ook. En dan mistpitten in de bumper bouwen en aansluiten. Wat ook handig is, is op den duur vervangen van de achterklauwen voor die van een Lucas Golf Mk4 achterklauwen.

Last edited by RubenD : 16-01-2007 at 17:46.
Reply With Quote
  #7  
Old 15-03-2006, 19:35
martinus83's Avatar
martinus83 martinus83 is offline
Postwhore
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 1,419
Default

mooi die demper, de rest is ook netjes trouwens, ziet er erg goed uit..

ben je ook zo gek op kabelbomen :p
__________________
www.dubclub-online.nl | E1-16vG60
Reply With Quote
  #8  
Old 15-03-2006, 21:13
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Ik hoop dat het de schakelaar is, zaterdag even eentje v.d sloop halen (hoop ik). En wat betreft kabels, tja als er geen spanning meer op staat, tenminste geen 220V kom ik er wel uit. Mijn alarm werkt nu ook, niet alle functies maar dat maakt niet..
Reply With Quote
  #9  
Old 20-03-2006, 19:14
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default Naar de sloop en meer...

Zo afgelopen zaterdag naar de sloop geweest en enkele onderdelen gehaald:


- Kofferbak wielkastenbekleding. Kwam er helaas achter dat er ook een GTI stond met "vloerbedekking" bekleding. Maargoed kan dan nog wel.
- de 2 stukken naast de achterbank
- 2 deurschakelaars
- enkele mistlichtschakelaars
- Veel klein grut wat ik nog wilde hebben voor het steeds verder afmaken.

En aangezien de wagen een nieuwe APK moet binnen niet afzienbare tijd had ik maar ledjes gekocht voor de tellerbak en deze ingebouwd, helaas heb ik hierbij wel de MFA display gesloopt Dus de tellerbak kan er nog weer uit. De andere knoppen van het dashboard ga ik met de tijd wel ombouwen.



En dan krijg je dus dit:


In het echt is het wat blauwer en roder. Ook onderin kun je het goed zien.

En kost haast niks, ik heb de ledjes en verdere benodigdheden hier vandaan: www.steve010.nl

Maargoed 2 van die osramfittingledjes kant en klaar was ook wel makkelijk geweest, maar het groen folie moest er toch uit...

Dan blijft het mistlicht nog over, ik had gehoopt dat deze herstelt zou zijn met een andere schakelaar. Maar nu denk ik dat het lampje toch stuk is, ookal lijkt dat niet zo. Toch nog maar eens goed meten nu!

Ik ben dus opzoek naar een MFA display, iemand nog iets liggen? Heb al op ebay gekeken maar die dingen worden toch vaak op het laatst overboden

Maar wel lekker productief geweest!

Last edited by RubenD : 16-01-2007 at 18:10.
Reply With Quote
  #10  
Old 29-03-2006, 15:24
Pedaalemmer's Avatar
Pedaalemmer Pedaalemmer is offline
Volksforum Aandeelhouder - Pedalwanne
 
Join Date: Feb 2004
Posts: 10,956
Send a message via MSN to Pedaalemmer
Default

jammer van de mfa maar verder ziet het er leuk uit...welke ledjes had je precies besteld?
Reply With Quote
  #11  
Old 29-03-2006, 15:32
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Gelukkig heb ik al weer een nieuwe MFA, deze zit nog in een pakkie ergens tussen Lohmar (Duitsland) en Raalte. En koste haast niks.

Ik heb 3mm ledjes gebruikt, weerstanden standaard. De knoppen heb ik ook voor elkaar. Alleen eentje nog even nakijken deze maakt smeltgeluiden als de verlichting aanstaat. Maar het ziet er mooi uit, blauwe symbolen en als de knoppen ingeschakeld zijn onderaan rood verlichtig ipv oranje.

Mistlicht werkt gelukkig gewoon. Maar ben wel op zoek naar een kabelboompje voor mijn mistpitten in de voorbumper.

En de propeller van de ventilator liep blijkbaar aan, het hard was daardoor gesmolten -> de motor draaide namelijk wel door. Dus ff tijdelijk een propeller van de sloop gehaald. Helaas sproeide er ook wat uit de radiateur, deze is dus lek. Ben nu een vervangende aan het zoeken.

MFA hendel heb ik ook, kijken of de sproeiers nu wel altijd willen werken.
Reply With Quote
  #12  
Old 29-03-2006, 18:18
BA-wob's Avatar
BA-wob BA-wob is offline
Forum regular
 
Join Date: Aug 2005
Posts: 92
Default

Ha Ruben, heb je project niet meer gelezen sinds het forum eruit ging
Alles okee?
En zo te zien lukt het wel aardig met het project, je Mk2 ziet er goed uit

Succes,
__________________
Low & Slow
Reply With Quote
  #13  
Old 30-03-2006, 21:34
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Zeker alles goed met mij! Ik loop stage dus even niet de sores en slechte organisatie van de HTS aan mijn kop, erg fijn. Tis wel ongelofelijk druk op het werk dus af en toe bijvallen.

Maargoed ben nu dus aan het twijfelen over de radiateur, welke maat ik er in zal hangen. Origineel of toch een 525mm van een GTI 8V.

Zo ook even wat foto's van de overige zaken in het dashboard die ik omgebouwd heb, helaas allemaal vreselijk onscherp. Als de MFA display binnen is, ik heb de verkoper uit Duitsland helemaal uit moeten leggen hoe hij het wel kon verzenden met de Deutsche Post ipv DHL. Dus als dat erin zit dashboard weer in elkaar schroeven en dan ff wat foto's schieten!

Tot dan deze onscherpe foto's:


Misschien nog een ledje aan de rechterkant plaatsen, heb er rekening mee gehouden dus hoe niet opnieuw te bestellen gelukkig.



Achterkant van de het bedieningspaneel v/d kachel

Enkele wazige knoppen, je kunt wel zien dat ze nog te fel zijn. Er komt dan ook folie in.









Nu dus eerst de radiateur en nieuwe propeller, deze was in de as gesmolten. Daarna is er nog een mooi lijstje waar we dan weer verder mee gaan. Ruitenwissersproeiers staat wel bovenaan trouwens maar daar heb ik al een andere MFA hendel voor gehaald.

Last edited by RubenD : 16-01-2007 at 18:40.
Reply With Quote
  #14  
Old 08-04-2006, 09:07
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,636
Smile Help Mij Aan Zo'n Cool Dashboard!!!

Je bent LEUK bezig, VOORAL DOOOOORGAAN, Ruben!!!!!

Die blauwe/ rode verlichting, DAT WIL IK OOK!!!
Ik ben echter een electronica-leek, maar kan wel solderen ; wil je mij uitleggen, hoe je dat hebt gedaan, met die LEDJES, please?
Zitten er standaard ook LEDJES in, of zijn het gewoon gloeilampjes?
Ik geloof, dat je LED-jes maar op één manier kan aansluiten, toch? (richtingsgevoelig), hoe zie je, of je het goed doet?!
En welke ledjes heb je gebruikt en wat heb je er voor betaald?

Ik wil zelf de tellers blauw, maar de knoppen en het display rood, zoals een GOLF IV, dus!

KORTOM: E-mail me maar a.u.b.! Remi1990@quicknet.nl

Thanx! Groeten van René type twee
__________________
VAG-PAST:
MkII 1.3 'KAMEI X1'/
MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice'
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999
Reply With Quote
  #15  
Old 08-04-2006, 12:26
Fabian_GTI's Avatar
Fabian_GTI Fabian_GTI is offline
VW Fanatic
 
Join Date: Dec 2005
Posts: 484
Send a message via MSN to Fabian_GTI
Default

Lekker bezig man, netjes dat je t voor elkaar hebt gekregen met die ledjes echt een strak resultaat.
__________________
Reply With Quote
  #16  
Old 08-04-2006, 14:02
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default

Nou ben nu hartstikke ziek, gister had ik een herkansing. Wilde er niet heen. Toch maar wel gegeaan. Is niet fijn met een dikke beat in je hoofd een herkansing proberen te maken. Is dus ook niet echt iets geworden.

En daarna denk je ga ik die radiateur nog ophalen of niet? Wel gegaan dus. Voor 25 euro een radiateur met ventilatorkap + ventilator (met prop) & slangen gehaald. Helemaal blij dus.

En mijn MFA display uit Duitsland is ook nog binnen gekomen! Mijn collega (zij is Duitse) kijkt alleen nooit door de week in de brievenbus Komt ze nooit langs namelijk. Maargoed deze week dus even wel speciaal voor mij gekeken.

Dankje voor de complimenten. Als ik weer beter ben alles netjes inbouwen. De ledjes hebben een lange en een korte poot. De lange poot is +. Sluit je ze verkeerd om aan doet je led het echt heel kort. Bij www.Steve010.nl krijg je de juiste weerstandjes er gelijk bij.

Je moet dus nameten wat de + is en wat de -. Je kunt het vaak al zien, als er 2 ledjes inzitten dan hebben ze dezelfde min maar allebei een andere +.

Maar haal een multimeter, bij de karwei ofzo, kost een keer 9 euro. Dan kun je het nameten. Staat er een - voor de meetwaarde (de spanning) dan meet je verkeerd om. Draai de kabels dus om (van de multimeter) dan zal de - verdwijnen. Dan weet je dus wat de + en wat de - is. En solderen maar!

Een soldeerbout met een hele kleine punt (voor printplaten e.d.) is wel aan te raden.

Dus nu kan ik de MFA display gaan vervangen en de radiateur. En daarna de ruitenwissersproeiers nakijken. Dan komt het helemaal goed!
Reply With Quote
  #17  
Old 08-04-2006, 14:07
maniacmark's Avatar
maniacmark maniacmark is offline
Forum junkie
 
Join Date: Jun 2005
Posts: 1,544
Default

ga zo door!!!!!!!!
Reply With Quote
  #18  
Old 08-04-2006, 22:28
Vento Vice's Avatar
Vento Vice Vento Vice is offline
No personal life
 
Join Date: Sep 2005
Posts: 2,636
Thumbs up thank u for sharing this with us!

Kijk, dat is nou eens een goede hoe-verander-ik-mijn-verlichting-kleur-van-mijn-teller-unit-en/of-schakelaars-POST! Het doe-het-zelfven zal nu wel gaan lukken!

Thanks! ff moed verzamelen en dan ga ik het ook doen! COOL!

René type twee
__________________
VAG-PAST:
MkII 1.3 'KAMEI X1'/
MkII GTI 'Edition One'/ Vento 2.0 GT/ Corrado G60/ MkII GTI 'Fire and Ice'
Corrado 2.0 16V(9A) moonlightblue/Passat variant 35i B3 (1.8 ABS) 'Arriva'>'KAMEI X1'

PRESENT: Skoda Octavia 2.0 1999
Reply With Quote
  #19  
Old 19-04-2006, 19:57
RubenD's Avatar
RubenD RubenD is offline
Volksforum Aandeelhouder
 
Join Date: Feb 2006
Posts: 6,221
Default Update van 2e paasdag 2006

De tellerbak zit er weer in met werkende MFA display:





En zo ziet het eruit in het donker, er mist nog 1 knop. Die moet ik nog ff opnieuw solderen:


En misschien ga ik de knoppen nog iets minder vel maken. Daar wacht ik mee totdat ik een radio heb gekocht. De Sony CDX GT-300 Black staat op mijn verlanglijstje.

De onderkant van de deur opnieuw gespoten, was wel nodig. Er zaten 5 grote roestplekken op door steenslag. Het was dus gaan roest onder de lak. Ik had het al behandeld met van die Roest stop. Dat werkt heel goed maar niet als je het vervolgens 3 maand (of misschien nog wel langer ) laat zitten zonder het netjes in de lak te zetten. Dit is het resultaat, ben er wel tevreden mee:


Jaah ik moet nog wel ff de rode strip weer goed vastplakken. En nu ik de foto bekijk misschien de onderste rand ook nog even bijspuiten. Heb er de hele tijd met mijn neus op gestaan. Dan zie je het geheel niet zo goed hé.


De andere radiateur is gemonteerd! Het kabeltje heb ik ook op kunnen sporen (http://www.volksforum.com/forum/sho...7460#post287460)! Anders moest ik bij de dealert 100 euro leggen voor een hele hele grote kabelboom...

Helaas was de radiateur wel drekkerig van binnen. Ik had geprobeerd dat schoon te maken maar ik zag zojuist dat, dat niet echt gelukt was Dus mijn koelvloeistofreservoir moet er binnenkort maar eens af, goed uitspoelen en dan kan het wel weer hoop ik. En ik weet iig zeker dat mijn koppakking er niet uit ligt. Maar stel dat het wel gebeurd is het nu niet te controleren. Wel zaak dat ik het schoon krijg dus!


Het is dus een 525mm radiateur. Die zitten o.a. in de 8v GTI's. Je hebt een nog grotere radiateur, die zit in de Turbo Diesels.

De ruitenwissersproeiers deden het ook weer. Stekkertje van het pompje nogmaals ingespoten met WD40. Maar dinsdag deed tie ut al niet meer Eens naar het stekkertje kijken dus! Maar dat blijft dus een APK punt. En 26 mei is het al zover


Ik ben er dus nog niet goed achter. Maar ik ga voor het stekkertje. Misschien vervangen of goed geleidende vet halen en die er goed insmeren. Iemand een TOP idee voor me?

Eindelijk ook de lijst met het derde remlicht goed vast gezet, dus het rubber er overheen ipv de lijst over het rubber.



Dus waar 2e paasdag wel niet goed voor is!

Last edited by RubenD : 16-01-2007 at 18:49.
Reply With Quote
  #20  
Old 19-04-2006, 22:54
vwleusden's Avatar
vwleusden vwleusden is offline
REALLY Bored
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 5,366
Send a message via MSN to vwleusden
Default

Voor die stekker, gewoon goede contactreiniger halen
__________________
1989 Golf 2 1.8 WOB 16V throttle bodies
2013 Renault Megane Estate GT Line TCe
2011 Ford Ka
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump



All times are GMT +1. The time now is 09:23.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2018, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum