View Single Post
  #30  
Old 08-02-2011, 17:15
LuukGTI LuukGTI is offline
VW Addict
 
Join Date: Jan 2009
Posts: 560
Default

Daarmee bedoel ik de stationair toerental klep van een GTI 8v. Op een of andere manier loopt ie 1100 toeren als de motor koud is, dat kruipt omhoog naarmate die warmer wordt tot ongeveer 2000 toeren bij een olie temp van ongeveer 50C. Wanneer de temperatuur boven de 56 graden komt kruipt het toerental binnen 2 seconden omhoog tot 2800 toeren en duikt dan in één klap naar beneden tot ie bijna uitvalt en dan gaat ie weer omhoog tot 2800. Soort jojo effect.

Maar dit heeft dus blijkbaar niets met het afstellen van de impuls als ik dit verhaal zo lees.

Iemand een idee?

Quote:
Originally Posted by DragonGr Dragon
idd GX zit dit alles ook op. PF is een digifant systeem, dat werkt anders. Weet niet welke klep je bedoelt die je imitatie hebt vervangen...

Dat de impulsverhouding varieert bij gas en gas loslaten is een teken dat de computer zijn werk doet. Hoe hoger de verhouding hoe langer de STK open blijft t.o.v. dicht. De STK gaat in een bepaald vast tempo open en dicht (hence het zoemen) maar je kan de verhouding tussen open en dicht per cyclus aanpassen. Langer open betekent meer lucht in de inlaat. Hierdoor blijft de motor op een constant toerental lopen in de computer bepaald. Het afstellen van de STK dmv de stelschroef op het gashuis zort ervoor dat het bereik waarbinnen de STK regelt goed ligt. Draai je deze te ver open dan krijgt de inlaat standaard al zoveel lucht dat de toeren niet onder 900 komt. Staat hij te ver dicht dan moet de STK alles doen en die kan niet 100% open staan.

Vacuum slangen kan nooit kwaad en liggen gewoon bij den dealert. Als hij ergens valse lucht trekt in sommige gevallen dan wordt daar niet voor gecompenseert met brandstof en loopt hij slechter. Controleer ook even de knie naar de remdrukbekrachtiger vanaf de inlaat. Daar wil ook wel eens een scheur inzitten.
__________________
Project rotte Golf: Golf 2 GTI 8V
Reply With Quote