View Single Post
  #9  
Old 18-02-2011, 10:48
stufenheckfahrer's Avatar
stufenheckfahrer stufenheckfahrer is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2005
Posts: 881
Default

De Ctek 7000 die ik heb, "meet" hoeveel stroom erbij moet, en zal ook steeds de accu weer een beetje ontladen en weer opladen.
Dit kun je vergelijken met het gebruik van de accu in je auto (starten, achterruitverwarming aan=ontladen, rijden=laden).
Bijkomend voordeel van de duurdere Ctek's is: een lege accu die je wil opladen, zal een interne weerstand opbouwen. Hij verzet zich als het ware tegen de oplading, het domweg voldouwen met spanning geeft dan een grote slijtage aan de accu. De duurdere Ctek's gaan meten hoeveel de weerstand is, en laden net onder de weerstand door. De interne weerstand neemt hierdoor af, en de accu zal veel sneller opgeladen zijn.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Trouwens, Ctek geeft bij sommige modellen de garantie dat je hem onafgebroken aangesloten kan laten staan zonder nadelige gevolgen voor de accu.
__________________
Veni vidi velcro.....
Ik kwam, zag, en bleef hangen
Reply With Quote