Volksforum.com

Go Back   Volksforum.com > Nederlands > Techniek en Tuning Watergekoeld > Algemeen
User Name
Password
Home FAQ Register Members List Calendar Today's Posts





Reply
 
Thread Tools Search this Thread
  #1  
Old 17-02-2011, 18:51
The Clauw's Avatar
The Clauw The Clauw is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 999
Question Druppellader info graag !

Omdat mijn audi nu in zijn winterslaapje voor de deur staat loopt de accu langzaam leeg. Er zit ergens het een en ander aan lekstroom maar dat los ik een andere keer wel op.

Tot die tijd wil ik mijn accu graag goed verzorgen. Hij is namelijk nog vrij nieuw.

Ik hoor nu verschillende verhalen over acculaders, druppelladers, en als klap op de vuurpijl hoorde ik laatst iets van een zonne-paneeltje wat je op je dashboard kan leggen zodat je accu continue bij laadt via je auto-aansteker.

Ook wil ik graag weten waar ik het beste zo,n lader kan kopen en voor wat voor een prijs. Het is een gewone 72 ampere accu gekoppeld aan een 90 ampere dynamo. Verder heb ik wel wat audio in de auto.

Zoekfunctie geeft mij geen informatie hierover dus bij deze mijn topic.

Graag al jullie tips, informatie en ervaringen !
__________________
Audi GT
Reply With Quote
  #2  
Old 17-02-2011, 18:56
T.C.Z.L's Avatar
T.C.Z.L T.C.Z.L is offline
No personal life
 
Join Date: Dec 2008
Posts: 2,980
Default

Waar koppel je de accu niet gewoon los als je er toch niet mee rijd?
__________________
'85 VW golf 1 cabrio 1.8 16v webers
'92 VW golf III vr6 2.8 (verkocht)
'89 VW corrado 1.8 G60(verkocht)

'85 VW Jetta II CL 1.3
'79 VW Golf 1 1.3 GL
'85 VW Jetta II GL 1.3
'99 VW Bora Variant 1.9 TDI
Reply With Quote
  #3  
Old 17-02-2011, 18:58
HannoverEdition
Guest
 
Posts: n/a
Default

Ik gebruik een CTEK druppellader,bevalt mij PRIMA
is een erg goed/gerenomeerd merk in accu/druppelladers.
voordeel bij die van mij (XS 7000) is ook dat ik de laadspanning evt omhoog/omlaag kan zetten voor bijv zomer/winterperiode,wat mij betreft een aanrader

Hier wat info
Reply With Quote
  #4  
Old 17-02-2011, 19:11
HannoverEdition
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by T.C.Z.L
Waar koppel je de accu niet gewoon los als je er toch niet mee rijd?


Weet niet of het op De Clauw zijn Audi zit.. (op de mijne nl wel ) maar niet handig om je accu los te koppelen als je een alarm op je auto hebt om de boel te ''bewaken''.die lust ook wel een beetje stroom
Reply With Quote
  #5  
Old 17-02-2011, 19:42
tdiwolf tdiwolf is offline
Forum Regular
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 281
Default

zoek gewoon op druppellader dan vind je er genoeg, heb zelf een optimate voor mn optima.
werkt prima, ook handig als jeje alarm aanstaat.
Reply With Quote
  #6  
Old 17-02-2011, 19:57
The Clauw's Avatar
The Clauw The Clauw is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 999
Default

Dank voor jullie berichten maar het is mij nog steeds niet duidelijk hoe zo,n ding nou precies werkt en wat het verschil is tegenover een gewone acculader?

Ook op google heb ik geprobeerd info hierover te vinden maar er is niets waar ik echt wijzer van word.

Ik zie dat de xs7000 150 euro kost ?

Kan het ook voor 50 euro of heb je dan rommel wat de accu meer slecht dan goed doet ?
__________________
Audi GT
Reply With Quote
  #7  
Old 17-02-2011, 20:00
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

een gewone lader laad je batterij op,
een druppellader doet dit trager en als je een goed model hebt dan test ie om de dag je batterij door ze een stuk af te laten en terug bij te laden.

Wat het effect geeft dat er met je auto word gereden.

ff simpele uitleg.
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #8  
Old 17-02-2011, 21:02
Crosne's Avatar
Crosne Crosne is offline
Volksforum QUATTRO Donor Opperrrrr VW-Speed
 
Join Date: Dec 2003
Posts: 1,162
Send a message via MSN to Crosne
Default

ik heb de ctek 3600 voldoet ook prima
is nu vervangen door de 4000 als ik het goed heb, rond de 70 euro.
__________________
Get your Smartwax, Chemical Guys, Great-Lion & BD Clean products @

..::WWW.DETAILSCHUUR.NL::..



Quote:
Originally Posted by sixpack
Chris/opper heeft altijd gelijk !
hij is tenslotte 100 jr oud
Reply With Quote
  #9  
Old 18-02-2011, 10:48
stufenheckfahrer's Avatar
stufenheckfahrer stufenheckfahrer is offline
VW Guru
 
Join Date: May 2005
Posts: 881
Default

De Ctek 7000 die ik heb, "meet" hoeveel stroom erbij moet, en zal ook steeds de accu weer een beetje ontladen en weer opladen.
Dit kun je vergelijken met het gebruik van de accu in je auto (starten, achterruitverwarming aan=ontladen, rijden=laden).
Bijkomend voordeel van de duurdere Ctek's is: een lege accu die je wil opladen, zal een interne weerstand opbouwen. Hij verzet zich als het ware tegen de oplading, het domweg voldouwen met spanning geeft dan een grote slijtage aan de accu. De duurdere Ctek's gaan meten hoeveel de weerstand is, en laden net onder de weerstand door. De interne weerstand neemt hierdoor af, en de accu zal veel sneller opgeladen zijn.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Trouwens, Ctek geeft bij sommige modellen de garantie dat je hem onafgebroken aangesloten kan laten staan zonder nadelige gevolgen voor de accu.
__________________
Veni vidi velcro.....
Ik kwam, zag, en bleef hangen

Last edited by stufenheckfahrer : 18-02-2011 at 10:51.
Reply With Quote
  #10  
Old 18-02-2011, 23:35
The Clauw's Avatar
The Clauw The Clauw is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 999
Default

Quote:
Originally Posted by stufenheckfahrer
De Ctek 7000 die ik heb, "meet" hoeveel stroom erbij moet, en zal ook steeds de accu weer een beetje ontladen en weer opladen.
Dit kun je vergelijken met het gebruik van de accu in je auto (starten, achterruitverwarming aan=ontladen, rijden=laden).
Bijkomend voordeel van de duurdere Ctek's is: een lege accu die je wil opladen, zal een interne weerstand opbouwen. Hij verzet zich als het ware tegen de oplading, het domweg voldouwen met spanning geeft dan een grote slijtage aan de accu. De duurdere Ctek's gaan meten hoeveel de weerstand is, en laden net onder de weerstand door. De interne weerstand neemt hierdoor af, en de accu zal veel sneller opgeladen zijn.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.

Trouwens, Ctek geeft bij sommige modellen de garantie dat je hem onafgebroken aangesloten kan laten staan zonder nadelige gevolgen voor de accu.


Quote:
Originally Posted by Jel Golf 2 GTI
een gewone lader laad je batterij op,
een druppellader doet dit trager en als je een goed model hebt dan test ie om de dag je batterij door ze een stuk af te laten en terug bij te laden.

Wat het effect geeft dat er met je auto word gereden.

ff simpele uitleg.


Heel duidelijk heren !

Ik begrijp het nu helemaal... naja.. helemaal haha.. Ruim voldoende voor nu.

Enige probleem is dat mijn budget rond de 50 euro ligt.

Kan ik voor dat geld ook iets acceptabels krijgen ?

Met 3 flinke projecten moet je toch ergens op bezuinigen haha
__________________
Audi GT
Reply With Quote
  #11  
Old 19-02-2011, 00:11
Jel Golf 2 GTI's Avatar
Jel Golf 2 GTI Jel Golf 2 GTI is offline
Volksforum Draaideur Donateur
 
Join Date: Nov 2008
Posts: 3,365
Default

ik heb er geen voor de wagen maar wel voor men moto omdat die in de winter aan de kant staat,

Koste me indertijd 125€.

Ik was van het gedacht, ik geef iets meer uit dan ben ik zeker.

Een nieuwe batterij kost je ook al gauw 100€.

Maar als je wat zoekt zal je wss wel iets tegen komen voor die prijs, mss iemand hier met een 2de handsje?
__________________
Who am I? => Me

I want to die peacefully in my sleep, like my grandfather.. Not screaming and yelling like the passengers in his car.
Reply With Quote
  #12  
Old 19-02-2011, 00:14
HannoverEdition
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by The Clauw
Heel duidelijk heren !

Ik begrijp het nu helemaal... naja.. helemaal haha.. Ruim voldoende voor nu.

Enige probleem is dat mijn budget rond de 50 euro ligt.
Kan ik voor dat geld ook iets acceptabels krijgen ?

Met 3 flinke projecten moet je toch ergens op bezuinigen haha


Geen probleem hoor

zonder verz kosten iets goedkoper zelfs, of 1 die ietsje duurder is

Last edited by HannoverEdition : 19-02-2011 at 00:17.
Reply With Quote
  #13  
Old 22-04-2011, 15:10
The Clauw's Avatar
The Clauw The Clauw is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 999
Default

Quote:
Originally Posted by HannoverEdition
Geen probleem hoor

zonder verz kosten iets goedkoper zelfs, of 1 die ietsje duurder is


Jah !

Dat is het juiste budget

Maar is dit dan ook een druppellader die constant een beetje oplaad en dan weer een beetje ontlaad tot hij vol is ? ( zoals hierboven omschreven )

Mijn plan is namelijk de accu gewoon een dag of wat aan een lader te leggen en dan weg te zetten of weer in de auto te schroeven totdat ik weer ga rijden en met dit lekkere weer wordt dat natuurlijk steeds meer

Graag alsnog even jullie advies voordat ik een verkeerde koop doe.....
Reply With Quote
  #14  
Old 22-04-2011, 15:20
HannoverEdition
Guest
 
Posts: n/a
Default

Quote:
Originally Posted by The Clauw
Jah !

Dat is het juiste budget

Maar is dit dan ook een druppellader die constant een beetje oplaad en dan weer een beetje ontlaad tot hij vol is ? ( zoals hierboven omschreven )

Mijn plan is namelijk de accu gewoon een dag of wat aan een lader te leggen en dan weg te zetten of weer in de auto te schroeven totdat ik weer ga rijden en met dit lekkere weer wordt dat natuurlijk steeds meer

Graag alsnog even jullie advies voordat ik een verkeerde koop doe.....


Ctek is altijd goed,en die laad op en ontlaad de accu weer and so on..... altijd goed voor je accu dus

Ik zou de accu gewoon in de auto laten zitten.druppellader er aan zetten als je hem niet gebruikt,en als je met mooi weer gaat rijden,gewoon de lader ff loskoppelen en uit zetten,en als je de auto weer weg zet sluit je het hele zwikje weer aan.en klaar

zo doe ik het altijd wel iig
Reply With Quote
  #15  
Old 22-04-2011, 15:25
The Clauw's Avatar
The Clauw The Clauw is offline
Postwhore
 
Join Date: Mar 2010
Posts: 999
Default

Quote:
Originally Posted by HannoverEdition
Ctek is altijd goed,en die laad op en ontlaad de accu weer and so on..... altijd goed voor je accu dus

Ik zou de accu gewoon in de auto laten zitten.druppellader er aan zetten als je hem niet gebruikt,en als je met mooi weer gaat rijden,gewoon de lader ff loskoppelen en uit zetten,en als je de auto weer weg zet sluit je het hele zwikje weer aan.en klaar

zo doe ik het altijd wel iig


Dat zou mooi zijn !

Maar mijn auto staat niet zo dicht bij huis en een garage heb ik ook niet waar hij nu in staat.

accu moet dus mee naar binnen tenzij een half dagje laden genoeg is....

Maar als ik het goed begrijp laden en ontladen ze allemaal zo,n beetje en is het dus ook mogelijk om de accu er aan te hangen en na een dag of wat af te koppelen om hem "vol" weg te zetten of weer in te bouwen?
Reply With Quote
Reply



Posting Rules
You may not post new threads
You may not post replies
You may not post attachments
You may not edit your posts

vB code is On
Smilies are On
[IMG] code is On
HTML code is Off
Forum Jump




All times are GMT +1. The time now is 09:54.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
All rights reserved, Volksforum